Gå til innhold

Boot problemer med Disk

taleg

Anbefalte innlegg

Hva i hule heite ?

Satt akkurat å så på en tv-serie når alt hang seg.. fikk ikke noe tegn til reaksjon så det endte med å trykke på resett.. her henger maskinen i boot når den kommer til 3 disk.

Tar ut disk 3 og da booter maskinen fint.. er inne i win xp og kobler disk 3 på igjen.. noen sekunder seinere dukker alt opp som om ingen ting skulle ha skjedd. men booter jeg med disken i = brå stopp.

Skjønner ikke dette.. finner ikke noe galt med disken når jeg er vel inne i windows, men boot med den nope..

Hva kan være prob ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. vil helst ikke det.. er litt for mye på den disken jeg ikke har lyst til å miste og jeg har ikke noe plass å legge det på i mellomtiden..

Har funnet en vei som ser ut til å fungere..

Slo maskinene helt av.. dvs ut med strømkabel. ventet noen minutter.. startet maskinen uten disk 3 (den hadde strøm). inn i windows. koble til disk 3. vente til alt var kommet tilbake. Dvs partisjoner og data. rebootet. Nå gikk det fint å boote.

Har ikke testet en ny boot enda, da jeg er litt avhengig av oppetid akkurat nå, men skal reboote så snart det behovet gir seg, for å se om problemet er en sage blott..

Lurer fortsatt på hva som skjedde ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...