MaxP2P Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har sittet i flere timer nå og prøvd å koble meg på mitt ADSL modem (Lucent CellPipe SN:cell-20a-bx-tn). Etter at jeg endelig husket at jeg slo av COM porter i BIOS, og til slutt fått ned AbsoluteTelnet trial'en (siden telenor sliter med utelandske sider i det siste), har jeg klart å få kontakt med modemet. Men her er problemet: Jeg får ikke skrevet noe! :wallbash: Hvis jeg trykker på enter kommer det opp password: Greit nok tenker jeg, så skal jeg til å skrive det inn, men jeg får ingen respons. Altså, jeg prøver alt fra tall til symboler, ingenting. Markøren bare blinker, og that's it. Det eneste som får ting til å skje, er hvis jeg trykker på Enter, og da kommer bare "password:" opp flere ganger. Klarte å finne fram et manual for dette modemet fra steinalderen, og der står det at man skal sette ting til: • Connection—Specify a direct connection from the unit to the computer.• Serial port—Specify the serial port on the computer the software is to use. • Terminal type—Specify VT100. • Duplex—Specify Full. This is the default for most communications software. • Bits per second—Specify 9600. • Data bits—Specify 8. • Parity—Specify None. • Stop bits—Specify 1. • Flow control—Specify None Og det har jeg gjort. Både i Properties av COM1 porten, og i AT (AbsoluteTelnet). Er det noen geniale mennesker her som kan si meg hvorfor den gjør som den gjør? Thx ^^ Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Det er slik telnet virker på slike routere, den SKAL IKKE vise noe når du taster inn. Dette gjelder de fleste routere. Men du ser når du har truffet på riktig passord Endret 14. januar 2007 av kpolberg Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 trur det her er feil forum for og prøve og komme inn på routern din når du ikke veit password. NB: det hetter ikke telnet ,men hyperterminal det du skal bruke (ligger og defualt i alle windows. og VIL du inn på routern så må du nok finne andre måter som ingen her på forumet tilater og snakke om. (får ikke lov og hunte enn gang :/ Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 trur det her er feil forum for og prøve og komme inn på routern din når du ikke veit password.NB: det hetter ikke telnet ,men hyperterminal det du skal bruke (ligger og defualt i alle windows. og VIL du inn på routern så må du nok finne andre måter som ingen her på forumet tilater og snakke om. (får ikke lov og hunte enn gang :/ 7723859[/snapback] 1. Det er ikke en router, men er faktisk et ADSL modem fra langt, langt tilbake i tid, som jeg fortsatt bruker 2. Jeg eier det modemet på alle måter mulig. Har kjøpt den fra telenor for mange år siden (5 eller 6), og har egentlig brukt det nokså feilfritt intil de siste månedene. Og jeg mener jeg vet passordet, ihvertfall ut ifra manualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå