Martin.F Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Hei, jeg har et Canon MV960 DV-Kamera. Et par kamerater av meg og jeg lager en film til et skoleprosjekt. Type film: Det er en "spillefilm". Løpescener, skytescener, scener med noen få dialoger, filmer ute og inne. Det jeg lurer på er når jeg lager et nytt prosjekt i Adobe Premiere, hvilket format/type skal jeg velge? Har forstått at jeg må velge PAL, men etter det: Standard 32kHZ Standard 48kHZ Widescreen 32kHZ Widescreen 48kHZ ? Det er dette jeg ikke skjønner... Har vært inne på menyen på kameraet, og fant frem til "Audio Setup". Der stod det "12-bit ST1". Betyr dette at jeg burde velge 32kHZ? Og burde jeg velge Standard (4:3) eller Widescreen (16:9)? Takk på forhånd, Martin Endret 14. januar 2007 av WhiteChief Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har vært inne på menyen på kameraet, og fant frem til"Audio Setup". Der stod det "12-bit ST1". Betyr dette at jeg burde velge 32kHZ? Ja.Og burde jeg velge Standard (4:3) eller Widescreen (16:9)?Det du har gjort opptaka i... Er det 4:3, vel du Standard, er det 16:9 vel du Widescreen. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Tusen takk for svar! Tilbake til redigeringen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå