Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Laptop og Ekstern Harddisk mod! Idé forslag?

Anbefalte innlegg

Hei hei, dette er min aller første forumpost her på diskusjon.no

Det gjelder en mod jeg vil lage på min laptop og en gammel ekstern harddisk jeg har, men jeg trenger hjelp med en del idéer og evt. andre forslag til hvordan jeg kan komme igang. :thumbup: Legger ved bilde:

d600bilde0080qx7.jpg

Som dere ser er dette en veldig simpel og kjedelig laptop, men dette er jeg skal prøve å gjøre noe med, men da trenger jeg deres hjelp :love:

d600bilde0081fj9.jpg

Dette er en Advent laptop med Intel Celeron 1,6Ghz prosessor, 512 mb ram og en 40gb harddisk. Jeg bruker den til skolearbied og til å se film på.

d600bilde0082el1.jpg

Her er det eksterne harddisk kabinettet. Den passer til IDE/P-ATA diskerSå hvis noen har en IDE/P-ATA disk liggende er det bare å gi meg en lyd. :innocent:

Målet mitt er å gjøre ekstern harddisk og laptop så lik som mulig ved å bruke samme designet på begge deler. Jeg har egentlig veldig lyst til å lakkere begge to helt hvite. Noen andre idéer? :hmm: Laptopen kjører forresten både Windows XP & Linux Ubuntu, altså en Dual Boot. Jeg tar imot alle forslag =) Kom gjerne med andre ekesmpler også. :yes:

Mvh

Ivanito :D

[email protected]

Endret av ivanito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

plasser en aluminiumplate i bunnen hvor du evt. har skjært inn ett mønster..så plasserer du ett plexiglass på den og fester med noen råe skruer..du kan jo evt. lakke med metallic hvit hele laptopen og harddisckabinettet først..det hadde jeg gjort..det hadde vert knalltøft :D

HUKS: om du skal lakkere den(noe som jeg personlig garantert hadde gjort), for all del puss hele kabinettet GODT først, så bruker du grunningslakk, så varmebestandig hvit metallic lakk etterpå, så klarlakk ti slutt som gjør at lakken holder seg ;) ..la det tørke LENGE, gjerne 1-2 døgn..så er du garantert at lakken HOLDER

Det beste du kan lakke med er å bruke sprøyte, så bruker du perlemor lakk..gjør du dette skikkelig og tar deg god tid kan dette bli veldig bra :dribble:

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Er ganske lenge siden jeg startet denne tråden nå, men nå før skolestart trengte jeg en laptop til enkle oppgaver.. Så da satte jeg igang med en liten oppussing ;)

Litt primér, Hvit spraylakk + klarlakk og vips :)

dscf1180js1.jpg

dscf1174xd9.jpg

Spesifikasjoner:

1.6Ghz Celeron

512mb

40gb

Er ikke noe store greier, en eldre pc som har fått livet tilbake ;) Funker fint til skolebruk :) Forøvrig er bildene tatt på Myrdal langs med Rallarvegen. Var nemlig der på klassetur igår ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette så interessant ut, så snart jeg har gjort ferdig Zelda PCen min, kan det hende at jeg begynner å modde min bærbare... =)

9458486[/snapback]

Har duy link til Zelda pcen din? Interessant idé nemlig, er selv Zelda fan (vet jo ikke om du er det da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...