Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Henter nettverksadresse" Står i flere timer..

Anbefalte innlegg

Her er saken :

Har trådløst nettverk hjemme. Routeren står helt nede, pc'en min i 3 etasje. Jeg har i ca. 2 mnd hatt ca 20%, mens andre pcer som stod på rommet mitt har hatt mellom 50 og 100%.

Så på fredag kom problemet. Det står bare "Henter nettverksadresse". Dette holder på til jeg ikke orker mer. I ipconfig har jeg 0.0.0.0 i adresse. Har prøvd å reparer med windows uten hell. Har funnet nettverket hele tiden, men får liksom ikke koblet helt til. De andre pc'ene i huset (2 så langt) Har ikke hatt noen problemer.

Så ikveld innstallerte jeg trådløst nettverk på en 3 pc, som står i samme etajse som min, men med fri vei til routeren. Den fikk 100% og da fikk jeg det også.

Men hva skal jeg gjøre for å klare å komme forbi?

Har prøvd å restarte routeren. Har prøvd å reparere med windows, og er ikke så utrolig mer kompetent at jeg har prøvd noe mer.

Så hva sier ekspertene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du samme type nettverkskort som de andre?

Hvis ikke, så har du kanskje litt svak antenne/kort.

Prøv eventuelt med programmet som følger med kortet til å styre/finne nettverket ditt med.

Gunners,14/01-2007 : 23:48]Her er saken :

Har trådløst nettverk hjemme. Routeren står helt nede, pc'en min i 3 etasje. Jeg har i ca. 2 mnd hatt ca 20%, mens andre pcer som stod på rommet mitt har hatt mellom 50 og 100%.

Så på fredag kom problemet. Det står bare "Henter nettverksadresse". Dette holder på til jeg ikke orker mer. I ipconfig har jeg 0.0.0.0 i adresse. Har prøvd å reparer med windows uten hell. Har funnet nettverket hele tiden, men får liksom ikke koblet helt til. De andre pc'ene i huset (2 så langt) Har ikke hatt noen problemer.

Så ikveld innstallerte jeg trådløst nettverk på en 3 pc, som står i samme etajse som min, men med fri vei til routeren. Den fikk 100% og da fikk jeg det også.

Men hva skal jeg gjøre for å klare å komme forbi?

Har prøvd å restarte routeren. Har prøvd å reparere med windows, og er ikke så utrolig mer kompetent at jeg har prøvd noe mer.

Så hva sier ekspertene?

7723219[/snapback]

Endret av hqui
Lenke til kommentar

Har WPA-PSK med TKIP som kryptering.

Har nok litt svak antenne ja. Men får som sagt 100% nå så det er ikke noe problem.

Eneste som følgte med var drivere, og de er utdatert som fy. Men får ikke lov til å laste ned oppdateringer heller, eneste stedet jeg får hente oppdatering er ifra cden som følgte med. Det er no use.

Lenke til kommentar

Har samme problem på en maskin i nettverket.

Dette var med et Intel nettverkskort, og uten noe kryptering.

Sliter med å forstå hvorfor, men det er 2 trådløse nettverk i samme området uten at det egentlig skulle ha noe å bety.

Rakk ikke å oppdatere driverene til kortet, men jeg vil satse ei Cola på at dette løser problemet...

Edit: Du har ikke et 802.11b nettverkskort og bare aktivert 802.11G i aksesspunktet?

...satser ei Pepsi på det.

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar
Den siste pepsien kan du ha en sjans på! IT mannen på jobben til pappa som satt opp nettverket så det har jeg ingen peiling på. Men har sånn kort ja, hva kan jeg gjøre da? Prøve å oppdatere driverene først?

7736534[/snapback]

Gå inn på routeren å aktiver 802.11b også.

Alternativt må du investere i et nyere nettverkskort.

Hjelper ikke med drivere hvis kortet ikke støtter 802.11g.

Lenke til kommentar
En liten guide til hvordan å gjøre dette i routeren?

7740661[/snapback]

Skriv "CMD". Skriv "ipconfig". Se etter DHCP addresse eller gateway.

Denne addressen må du skrive inn i intermettleserens adresselinje (samme feltet som man skriver feks www.vg.no) Eks: 192.168.62.1 i url/addresselinja.

Logg inn i routeren. Standard brukernavn/passord er; admin;1234, admin;admin, root;admin,root;1234. Passordet skal følge med routeren.

Klikk på setup eller noe, wireless og wireless mode. Wireless mode skal stå i 802.11.b/g eller mixed.

Lenke til kommentar

Måtte få tak i passordet, så det har blitt en dag uten update. Den stod på mixed, så det var ikke problemet. Lastet ned noen drivere på den andre pc'en igår til nettverkskortet mitt. Hvis ikke det gjør det noe bedre så vet jeg ikke. Er ett godt kort egentlig.

Lenke til kommentar

Start » Koble til » Vis alle tilkoblinger » Velg din trådløse nettverkstilkobling » Høyreklikk » Egenskaper » Scroll ned i ruta og velg Internettprotokoll (TCP/IP) » Egenskaper » Bruk følgende IP-adresse og fyll inn default gateway, nettverksmaske, ip-adresse og DNS-servere.

Telenor

130.67.60.68

130.67.15.198

193.213.112.4

Nextgentel

217.13.4.24

217.13.7.140

tele2

nic.daxnet.no (Primær DNS) 193.216.1.10

ns.tele2.no (Sekundær DNS) 193.216.69.10

Lenke til kommentar

Mulig du har løst problemet ditt nå, men tenkte jeg skulle legge inn min erfaring om samme problem.

Egentlig var det to problemer.

Det ene var at det var satt mac-tilkoblingsfiltrering i routeren.

Det andre var at firmwaren til nettverkskortet ikke kunne koble til et usikkert nettverk...

Løsningen var dermed ironisk nok å sette på kryptering.

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...