Gå til innhold

Minne til E6300 (overklokking)


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg ny PC i vinter, har funnet ut av det meste, men klarer ikke å bestemme meg for minne.

 

Oppsettet så langt er:

 

CPU: Core 2 Duo E6300

Hovedkort: ASUS P5B

GPU: Radeon X1950pro/1900xt

Minne: ?

 

Vet ikke om jeg trenger 2GB, men det finner jeg ut av.

 

Dette skal bli min første egne PC som jeg skal overklokke og prøve meg frem med. Trenger da altså et godt minne som kan klokkes noenlunde bra.

 

Hvordan er Corsair XMS2 TWINX DDR2-675 minnet?

 

Pris:

1 GB 0-1200kr.

2 GB 0-2000 kr.

 

Hvis noen har noen lure tips, del dem her ;)

 

-

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Skal kjøpe meg ny PC i vinter, har funnet ut av det meste, men klarer ikke å bestemme meg for minne.

 

Oppsettet så langt er:

 

CPU: Core 2 Duo E6300

Hovedkort: ASUS P5B

GPU: Radeon X1950pro/1900xt

Minne: ?

 

Vet ikke om jeg trenger 2GB, men det finner jeg ut av.

 

Dette skal bli min første egne PC som jeg skal overklokke og prøve meg frem med. Trenger da altså et godt minne som kan klokkes noenlunde bra.

 

Hvordan er Corsair XMS2 TWINX DDR2-675 minnet?

 

Pris:

1 GB 0-1200kr.

2 GB 0-2000 kr.

 

Hvis noen har noen lure tips, del dem her ;)

 

-

Martin

7722726[/snapback]

 

 

Har selv samme oppsettet, eneste forskjell er xtx1900 HIS 512. Jeg har Hyper X PC26400. 2GB Funker veldig bra, brukte denne guiden http://forumz.tomshardware.com/hardware/Co...pict197995.html

 

Lettere kan det ikke gjøres for overklokking. Du må imiddlertid ha en god cpu vifte for med boxed kjøleren som kommer sammen med prosessoren holder ikke. Ved lett overklokk vil den bli 60C. Skjedde hvertfall med meg. Bruker Scythe Ninja + og har klokket den til 3GHz.

Lenke til kommentar

Det hovedkortet du har valgt gir max 2,1 volt på vDIMM. Hvis du skal klokke må du enten velge minne som kan kjøre høye hastigheter på standard spenning, eller et annet hovedkort.

 

Edit: PB5 Deluxe gir opp til 2,45 v, så pass på å velge det kortet fremfor PB5 "Vanilla".

Endret av meeg
Lenke til kommentar
Det hovedkortet du har valgt gir max 2,1 volt på vDIMM. Hvis du skal klokke må du enten velge minne som kan kjøre høye hastigheter på standard spenning, eller et annet hovedkort.

 

Edit: PB5 Deluxe gir opp til 2,45 v, så pass på å velge det kortet fremfor PB5 "Vanilla".

7726313[/snapback]

 

 

Jeg også har faktisk p5b deluxe:) Veldig fornøyd:)

Lenke til kommentar

Velg P5B-Deluxe, og Crucial 10th Anniversary PC5300minne som klokker lett til 1100Mhz 5.5.5.15, 2.3v. Har klart 1140Mhz med mitt sett, og er strålende fornøyd. Disse blir ingen overklokkingssinke. Kan godt være de klarer enda mere med mere volt og slakkere timings, men det veit jeg ikke.

 

Disse trenger 2.2v for å kjøre standard 667Mhz 3.3.3.12

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=58144

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...