KimNK Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Gitar -> Lydkort -> PC Ikkje akkurat high-end, men den funker. Softwaren du får med tilsvarer omtrent ein Pod XT. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Er ikke så veldig begeistra for alle disse effektene på boks, men det er vel en som heter clean elns. Pedaler ftw. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Men så koster jo ein toneport like mykje som èin god effektpedal. Har effekter for snart over 20.000,- men ikkje faen om eg gidder å smekke dei opp og mike opp ampen kvar einaste gang eg finner ut at eg har lyst å ta opp noko. Skru på, bruke eit minutt på å finne lyden du vil ha i Gearbox, start Live, Logic eller kafan og kjør. Endret 16. januar 2007 av KimNK Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hva om jeg hadde gått opp litt og fått meg et Roland Edirol UA-25 til ca 2k? Eller er et Line 6 greit nok? 7729172[/snapback] Absolutt ingen erfaring med Toneport - men jeg eier et Roland UA-4FX - og jeg er meget fornøyd. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hva om jeg hadde gått opp litt og fått meg et Roland Edirol UA-25 til ca 2k? Eller er et Line 6 greit nok? 7729172[/snapback] Absolutt ingen erfaring med Toneport - men jeg eier et Roland UA-4FX - og jeg er meget fornøyd. 7731475[/snapback] Roland Edirol UA - 4FX som jeg kjøpte meg ble jeg utrolig fornøyd med. ble bare mer og mer fornøyd med den jo mer jeg brukte den koster 2000 ca. Endret 16. januar 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg vurderer å investere i en toneport ux2, koster jo streng tatt ikke så mye. Men, jeg lurte på en ting; hvis jeg er interessert i å ta opp trommer, er dette kortet ubrukelig? Eller kan jeg kople opp noe som samler alle sporene inn til toneporten? Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Det er laget spesifikt for inngangssignalet fra en gitar, så jeg ville ikke brukt det til noe annet. Kjøp heller et Audiophile 2496 eller et brukt Echo Layla eller noe om du må ha mange inn / ut. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Det er laget spesifikt for inngangssignalet fra en gitar, så jeg ville ikke brukt det til noe annet. Kjøp heller et Audiophile 2496 eller et brukt Echo Layla eller noe om du må ha mange inn / ut. 7762328[/snapback] Kan vel streng tatt brukes til gitar, bass og vokal. Men skal sjekke ut Audiophile. Flere forslag settes pris på Noen forslag til bra mic til akustisk gitar/vokal? Rundt høvdingen kanskje. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Så lenge du ikkje skal bruke den live kan eg anbefale THX sine stormembrans. Sound1 har dei inne. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Ingen som har noen flere lydkort de kan anbefalle til tromme-innspilling med mange innganger? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Presonus firepod 7769504[/snapback] Den så veldig interessant ut. Blir jo litt penger, men trenger vel ikke kjøpe en Toneport6 hvis man har en Firepod, den så ut til å funke til alt. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Presonus firepod 7769504[/snapback] Den så veldig interessant ut. Blir jo litt penger, men trenger vel ikke kjøpe en Toneport6 hvis man har en Firepod, den så ut til å funke til alt. 7769988[/snapback] skjekk heller ut DENNE firestudio. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Det er fett, men det er dyrere. Lenke til kommentar
gunnare Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Dere kan gjerne fortsette å diskutere vekten på lydkort........ Det som er viktig er kvaliteten på ASIO driveren. ASIO driverene til Line6 er kjent for å være middels. Fra hva jeg kan tolke av inleggene på kvraudio, så er stabiliten grei, men driveren buker mer datakraft enn en del konkurrenter som M-audio og RME. En dårlig ASIO driver vil føre til 20 - 30 % høyere prosessorbelastning til lydprogrammene dine. I diskusjonen på KVR ble lydkvaliteten beskrevet som middels. Har også lest tester, den siste i Future Music februar 2007 der lydkvaliteten blir beskrevet som "grei nok". Har selv lyst på et KB37 keboard (designet er veldig bra), men er bekymret for effektiviteten til ASIO driveren. Regner med at jeg kanskje må kjøpe ny laptop dersom jeg skifter ut min gamle M-audio ozone på grunn av dårligere ASIO driver. Har hørt at det er innebygget ASIO driver i VISTA. Hilsen gunnnare Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Godt å sjå at det fortsatt er folk med peiling her. Det eg har sagt heile tida. Line6 gir ikkje topp kvalitet, men den held for dei fleste som kun har det til hobbybruk. (som meg). I tillegg er dei så lette å bruke at det er heilt kvalmt. Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Folkens.. kjøpe en slik for 2 dager siden... sliter mongo med der forpulte lite shite (innspillingsprogrammet) ... får man bare en demoversjon? KAn ikke lege til mer en 4 spor og det virker VELDIG begrensa.. har jeg misfostått noe på innstaleringen eller?? en ting til.. kan ux2 kobles til cubase?? Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Folkens.. kjøpe en slik for 2 dager siden... sliter mongo med der forpulte lite shite (innspillingsprogrammet) ... får man bare en demoversjon? KAn ikke lege til mer en 4 spor og det virker VELDIG begrensa.. har jeg misfostått noe på innstaleringen eller?? en ting til.. kan ux2 kobles til cubase?? 7901139[/snapback] Ja det kan det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå