Gå til innhold

Nytt eksternt lydkort - Line 6 Toneport?

edge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men så koster jo ein toneport like mykje som èin god effektpedal.

Har effekter for snart over 20.000,- men ikkje faen om eg gidder å smekke dei opp og mike opp ampen kvar einaste gang eg finner ut at eg har lyst å ta opp noko.

Skru på, bruke eit minutt på å finne lyden du vil ha i Gearbox, start Live, Logic eller kafan og kjør.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Hva om jeg hadde gått opp litt og fått meg et Roland Edirol UA-25 til ca 2k?

Eller er et Line 6 greit nok?

7729172[/snapback]

Absolutt ingen erfaring med Toneport - men jeg eier et Roland UA-4FX - og jeg er meget fornøyd.

7731475[/snapback]

Roland Edirol UA - 4FX som jeg kjøpte meg ble jeg utrolig fornøyd med. ble bare mer og mer fornøyd med den jo mer jeg brukte den :) koster 2000 ca.

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
Det er laget spesifikt for inngangssignalet fra en gitar, så jeg ville ikke brukt det til noe annet. Kjøp heller et Audiophile 2496 eller et brukt Echo Layla eller noe om du må ha mange inn / ut.

7762328[/snapback]

Kan vel streng tatt brukes til gitar, bass og vokal. Men skal sjekke ut Audiophile. Flere forslag settes pris på :thumbup:

Noen forslag til bra mic til akustisk gitar/vokal? Rundt høvdingen kanskje.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dere kan gjerne fortsette å diskutere vekten på lydkort........

Det som er viktig er kvaliteten på ASIO driveren. ASIO driverene til Line6 er kjent for å være middels. Fra hva jeg kan tolke av inleggene på kvraudio, så er stabiliten grei, men driveren buker mer datakraft enn en del konkurrenter som M-audio og RME. En dårlig ASIO driver vil føre til 20 - 30 % høyere prosessorbelastning til lydprogrammene dine.

I diskusjonen på KVR ble lydkvaliteten beskrevet som middels. Har også lest tester, den siste i Future Music februar 2007 der lydkvaliteten blir beskrevet som "grei nok".

Har selv lyst på et KB37 keboard (designet er veldig bra), men er bekymret for effektiviteten til ASIO driveren. Regner med at jeg kanskje må kjøpe ny laptop dersom jeg skifter ut min gamle M-audio ozone på grunn av dårligere ASIO driver.

Har hørt at det er innebygget ASIO driver i VISTA.

Hilsen gunnnare

Lenke til kommentar

Folkens.. kjøpe en slik for 2 dager siden... sliter mongo med der forpulte lite shite (innspillingsprogrammet) ... får man bare en demoversjon? KAn ikke lege til mer en 4 spor og det virker VELDIG begrensa.. har jeg misfostått noe på innstaleringen eller??

en ting til.. kan ux2 kobles til cubase??

Lenke til kommentar
Folkens.. kjøpe en slik for 2 dager siden... sliter mongo med der forpulte lite shite (innspillingsprogrammet) ... får man bare en demoversjon? KAn ikke lege til mer en 4 spor og det virker VELDIG begrensa.. har jeg misfostått noe på innstaleringen eller??

en ting til.. kan ux2 kobles til cubase??

7901139[/snapback]

Ja det kan det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...