edge Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Heisann. Er på jakt etter et godt eksternt lydkort jeg skal bruke til å bl.a spille inn gitarlyder med. Regner med å bruke 1000-1500 på det. Har sett på bl.a Line 6 Toneport UX1, som ser ok ut til mitt bruk. Det har også noen effekter som sikkert kommer greit med. Noen erfaringer med dette, evt forslag til andre? -edge Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg har Alesis |o2 og det fungerer helt fint. Koster rundt 1500,- samme opplegget som toneport bare uten effekter. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det var en gjesteforeleser på skolen i dag og han hadde med seg et line6-lydkort. Det veide nesten ingenting, aldri et godt tegn. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Noen gode forslag da? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det var en gjesteforeleser på skolen i dag og han hadde med seg et line6-lydkort. Det veide nesten ingenting, aldri et godt tegn. 7725475[/snapback] har vekta så mye å si da?? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er jo en kjent sak at tungt utstyr er bra utstyr. Det er et tegn på at komponentene er laget av skikkelige materialer og ikke plast (eller papir, som line 6 - boksen ga utrykk for) Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har lest mye bra om Toneport. Syntes det er ganske dumt å dømme hardware etter vekten. Har selv bestilt ett, får det til helgen. Har vært i kontakt med brukere her som er veldig fornøyd med Toneport UX1 Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er jo en kjent sak at tungt utstyr er bra utstyr. Det er et tegn på at komponentene er laget av skikkelige materialer og ikke plast (eller papir, som line 6 - boksen ga utrykk for) 7727709[/snapback] Det er også en kjent sak at enkelte produsenter lager ting tyngere og større slik at forbrukere skal tro at dette er "kvalitetskomponenter". Hviket materiale selve boksen er laget av betyr ingen ting for dette produktet. Det er det som er inne i boksen som gir resultatet. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er jo en kjent sak at tungt utstyr er bra utstyr. Det er et tegn på at komponentene er laget av skikkelige materialer og ikke plast (eller papir, som line 6 - boksen ga utrykk for) 7727709[/snapback] Døøøært, feil! Dette gjelder som regel forsterkarar ol. Gode trafoar veg mykje, og eit lydkort har ikkje trafo. Vekta på eit lydkort har ingenting å seie for kvaliteten. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Hva om jeg hadde gått opp litt og fått meg et Roland Edirol UA-25 til ca 2k? Eller er et Line 6 greit nok? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Har lest mye bra om Toneport. Syntes det er ganske dumt å dømme hardware etter vekten. Har selv bestilt ett, får det til helgen. Har vært i kontakt med brukere her som er veldig fornøyd med Toneport UX1 7727747[/snapback] jah vekta har vel ikke så mye å si. hørt mye om toneport og bare positivt Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvis du skal ta opp kun vokal og gitar er line6 sine kort prima for eit amatørstudio. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Grunnen til at jeg lurte på det roland-kortet er at det gir litt fler muligheter, f.eks koble til forsterker og litt "skikkelige" høyttalere. Til film og musikk, spes. Evt line6 UX2. Jeg har in a way ikke så mange krav, men hadde vært kult å koble til stereoen. EDIT- Ah, UX2=genialt. Kan spille inn sammen med en kompis som speller bass Endret 15. januar 2007 av edge Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Meiner du å bruke det som vanlig stereolydkort ut fra PC'en? Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Meiner du å bruke det som vanlig stereolydkort ut fra PC'en? 7729404[/snapback] Yeah. Blir mye ball på engang, får så mange ideer inn i huet etterhvert Men hadde vært fett med to innganger ja Endret 15. januar 2007 av edge Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg ville fortsatt styrt unna... Læreren min sto og lo av det i noen minutter. Menmen.. det kommer jo litt an på ambisjonene dine. Regner med at læreren min har noe høyere krav til utstyret sitt enn hva du har. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Lydkorta til line6 er lite å le av. Til sitt bruk er dei overlegne til prisen, udiskutabelt. Eig sjølv eit KB37 og kan ikkje klage. Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Lurer på å kjøre UX2, jeg. Synes det så fett nok ut, greit med to innganger++ Noen cons/pros? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Ein anna fordel med UX2 er at den har fantommating, kjekt å ha. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Dette er noe for meg, lei av å bruke en gammel halv-defekt headset mic til å gjøre opptak med. Men hvordan funker denne da? Gitar --> Forsterker --> Lydkort --> PC ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå