marradi Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Matematikk er veldig enkelt Det er fysisk UMULIG å legge på seg 2 kg masse når man tilfører kroppen kun 1 kg masse. 7722523[/snapback] Om dette var et svar til det der med genene var det et ganske dårlig et sådan. Alle spiser 2 kg mat, men ikke alle er anlagt likt, og noen vil ikke forbrenne like mye som andre vil. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Det som er problemet er hvis du mobber de går de hjem og trøstespiser. De er bruker mat som emo bruker barberblad Endret 15. januar 2007 av glx-rider Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Matematikk er veldig enkelt Det er fysisk UMULIG å legge på seg 2 kg masse når man tilfører kroppen kun 1 kg masse. 7722523[/snapback] Om dette var et svar til det der med genene var det et ganske dårlig et sådan. Alle spiser 2 kg mat, men ikke alle er anlagt likt, og noen vil ikke forbrenne like mye som andre vil. 7726990[/snapback] Det er sant, men dette er vel neppe vesentlig annerledes enn før? Folk hadde forskjellige gener i gamle dager også, men folk blir feitere. Og man lærer seg jo ganske kvikt om man bør spise lite. Det er en vanesak. Men samfunnet har jo også åpenbart endel å si, man kan vel anta at folk er (minst) like smarte som før, og har noenlunde de samme genene, det er grunn til å anta at endringer i samfunnet ligger bak "fedmeepedemien". AtW Lenke til kommentar
Pink-Action Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det skulle vært en kampanje mot fet mat.. Så vi så hva fet mat gjorde mot blodårene og hva som skjer hvis en spiser fet mat hver dag.. Noen som har sett: SuperSize Me.. Lenke til kommentar
marradi Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Matematikk er veldig enkelt Det er fysisk UMULIG å legge på seg 2 kg masse når man tilfører kroppen kun 1 kg masse. 7722523[/snapback] Om dette var et svar til det der med genene var det et ganske dårlig et sådan. Alle spiser 2 kg mat, men ikke alle er anlagt likt, og noen vil ikke forbrenne like mye som andre vil. 7726990[/snapback] Det er sant, men dette er vel neppe vesentlig annerledes enn før? Folk hadde forskjellige gener i gamle dager også, men folk blir feitere. Og man lærer seg jo ganske kvikt om man bør spise lite. Det er en vanesak. Men samfunnet har jo også åpenbart endel å si, man kan vel anta at folk er (minst) like smarte som før, og har noenlunde de samme genene, det er grunn til å anta at endringer i samfunnet ligger bak "fedmeepedemien". AtW 7727118[/snapback] Dette er ikke relevant til mitt svar. Kan hende jeg misforsto hva han mente, men det jeg sier har da ikke noe med tiden å gjøre. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 I dag reddet jeg noen dager av livet til en smellfeit dame på Ica. Siden jeg bor i det mest ressurssterke området i Norge er det heldigvis liten konsentrasjon av overvektige. Men på Ica i dag rusla en lita dundre foran meg og sperra veien med sin enorme rompe. Hvor jeg utbryter: Imponerende at du klarer å vagge deg vei frem gjennom reolene, men dessverre finner du grandisen i bakerste rad og det er vel litt for langt å gå? Så puttet jeg masse grønnsaker i vogna hennes, smilte lurt og sa at hun skulle ha en god dag. Så henne i kassa etterpå, med masse sunn mat og farris istede for cola Min livredderaksjon har begynt Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 I dag reddet jeg noen dager av livet til en smellfeit dame på Ica. Siden jeg bor i det mest ressurssterke området i Norge er det heldigvis liten konsentrasjon av overvektige. Men på Ica i dag rusla en lita dundre foran meg og sperra veien med sin enorme rompe. Hvor jeg utbryter: Imponerende at du klarer å vagge deg vei frem gjennom reolene, men dessverre finner du grandisen i bakerste rad og det er vel litt for langt å gå? Så puttet jeg masse grønnsaker i vogna hennes, smilte lurt og sa at hun skulle ha en god dag. Så henne i kassa etterpå, med masse sunn mat og farris istede for cola Min livredderaksjon har begynt 7727238[/snapback] Da hun kom hjem trøstespiste hun all den snacksen hun hadde liggende hjemme, og kortet ned livet noen dager mer enn du reddet! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Da hun kom hjem trøstespiste hun all den snacksen hun hadde liggende hjemme, og kortet ned livet noen dager mer enn du reddet! 7727266[/snapback] Neida. Tror dette var tuppet i ræva hun trengte. Hun smilte til meg med kassene også Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Matematikk er veldig enkelt Det er fysisk UMULIG å legge på seg 2 kg masse når man tilfører kroppen kun 1 kg masse. 7722523[/snapback] Om dette var et svar til det der med genene var det et ganske dårlig et sådan. Alle spiser 2 kg mat, men ikke alle er anlagt likt, og noen vil ikke forbrenne like mye som andre vil. 7726990[/snapback] Det er sant, men dette er vel neppe vesentlig annerledes enn før? Folk hadde forskjellige gener i gamle dager også, men folk blir feitere. Og man lærer seg jo ganske kvikt om man bør spise lite. Det er en vanesak. Men samfunnet har jo også åpenbart endel å si, man kan vel anta at folk er (minst) like smarte som før, og har noenlunde de samme genene, det er grunn til å anta at endringer i samfunnet ligger bak "fedmeepedemien". AtW 7727118[/snapback] Dette er ikke relevant til mitt svar. Kan hende jeg misforsto hva han mente, men det jeg sier har da ikke noe med tiden å gjøre. 7727161[/snapback] Det med årsaken til "epedemien" var en liten digresjon. Poenget mitt er at selv om det er forskjeller, så er det lett å tilpasse seg i de fleste tilfeller. AtW Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvis to personer, en overvektig og en normal bygd person, beveger seg og spiser akkurat det samme over en periode. (Da mener jeg akkurat det samme, selv om det er så og si umulig å gjennomføre.) Hvis det er slik at genene har noe å si her, vil den overvektige gå mer opp i vekt enn den normalt bygde personen? (Jeg vil tro det er et rimelig selvforklarende resultat på dette.) Hvis røykere må mobbes for å slutte å røyke, hva må da overvektige? Det fungerer vist ikke med mobbeing, men heller oppmuntring til å gjøre det som er riktig. Hvorfor skal overvektige skjønne dette noe bedre enn det resultatet av det de allerede har gjort(altså overvekten)? Lenke til kommentar
-simon- Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 hvis folk tror de selv er så perfekte at de tror de har rett til å hakke på andre som liksom ikke har *fått det like bra til* her i livet, sier det litt om de selv... (nei, jeg er ikke feit...) Folk får heller prøve å fikse litt på sine egne problemer i stedet for å ta andre:) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 hvis folk tror de selv er så perfekte at de tror de har rett til å hakke på andre som liksom ikke har *fått det like bra til* her i livet, sier det litt om de selv... (nei, jeg er ikke feit...)Folk får heller prøve å fikse litt på sine egne problemer i stedet for å ta andre:) 7727390[/snapback] Jeg for min del vil ha et samfunn der vi bryr oss om hverandre Mange måter å vise at man bryr seg Når mobbing virker på enkelte områder, bør middelet vurderes brukt også til å bekjempe fedme. Når en smultbolle fisker opp en karamellpudding og får aksept, bør det si noe om at de som gir akspet ikke bryr seg i det hele tatt. Derimot er slike som meg som påpeker det 18 hakene og at han heller skal ta seg en stangselleri, som ønsker han vel. Vi vil jo at han skal slanke seg, slik at han får det bedre Hilsen Øivind "liveredderen" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvis to personer, en overvektig og en normal bygd person, beveger seg og spiser akkurat det samme over en periode. (Da mener jeg akkurat det samme, selv om det er så og si umulig å gjennomføre.) Hvis det er slik at genene har noe å si her, vil den overvektige gå mer opp i vekt enn den normalt bygde personen? (Jeg vil tro det er et rimelig selvforklarende resultat på dette.) Hvis røykere må mobbes for å slutte å røyke, hva må da overvektige? Det fungerer vist ikke med mobbeing, men heller oppmuntring til å gjøre det som er riktig. Hvorfor skal overvektige skjønne dette noe bedre enn det resultatet av det de allerede har gjort(altså overvekten)? 7727360[/snapback] I snitt vil den overvektige gå mindre opp i vekt (evt mer ned), da man bruker mer energi både til hvile og bevegelse når man veier mer. AtW Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 I snitt vil den overvektige gå mindre opp i vekt (evt mer ned), da man bruker mer energi både til hvile og bevegelse når man veier mer. 7727474[/snapback] Basalforbrenningen bestemmes av fettfri kroppsmasse, ettersom mitokondriene (sånn det staves?) sitter i cellene i f.eks. muskler. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 I snitt vil den overvektige gå mindre opp i vekt (evt mer ned), da man bruker mer energi både til hvile og bevegelse når man veier mer. 7727474[/snapback] Basalforbrenningen bestemmes av fettfri kroppsmasse, ettersom mitokondriene (sånn det staves?) sitter i cellene i f.eks. muskler. 7727604[/snapback] GJør den det? Jeg har tilgode å se noe som helst som ikke tyder på at man forbrenner mer når man går opp i vekt. Desverre er jeg i en flytteprosess nå, som litterturen jeg har om akkurat dette er ikke tilgjengelig, men skal se om jeg får tak i noe data. AtW Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 GJør den det? Jeg har tilgode å se noe som helst som ikke tyder på at man forbrenner mer når man går opp i vekt. Desverre er jeg i en flytteprosess nå, som litterturen jeg har om akkurat dette er ikke tilgjengelig, men skal se om jeg får tak i noe data. 7727617[/snapback] Jeg innbilte meg hvertfall det, men når du stilte spørsmålstegn ved det kom jeg på at en større kropp krever mer energi for å holdes varm. Jeg vil nok stille meg tvilende til mitt eget utsagn i posten rett ovenfor Lenke til kommentar
psyches Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 I min mening er feite mennesker mer lette å mobbe / mer irriterende enn folk som røyker. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 I min mening er feite mennesker mer lette å mobbe / mer irriterende enn folk som røyker. 7727721[/snapback] Fordi? Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Før i tiden var jeg kanskje litt tynn og da sa alltid folk: Du er tynn as Så tynn du er osv. Jeg dreit i det liksom, men jeg kan ikke si så feit du er til en feit person. Litt rart. Selv om det er bedre å være tynn enn feit da ifølge meg selv. Beklager hvis jeg støter noen Lenke til kommentar
notalive Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) I dag reddet jeg noen dager av livet til en smellfeit dame på Ica. Siden jeg bor i det mest ressurssterke området i Norge er det heldigvis liten konsentrasjon av overvektige. Men på Ica i dag rusla en lita dundre foran meg og sperra veien med sin enorme rompe. Hvor jeg utbryter: Imponerende at du klarer å vagge deg vei frem gjennom reolene, men dessverre finner du grandisen i bakerste rad og det er vel litt for langt å gå? Så puttet jeg masse grønnsaker i vogna hennes, smilte lurt og sa at hun skulle ha en god dag. Så henne i kassa etterpå, med masse sunn mat og farris istede for cola Min livredderaksjon har begynt 7727238[/snapback] Gjorde du virkelig det? Hvis du - en helt ukjent person hadde gjort noe slikt mot meg tror jeg virkelig jeg ville slått til deg. Nei, jeg er ikke en voldelig person, jeg liker hverken mobbing eller vold, men det finnes en grense.(og ja, jeg klassifiseres nok som feit) Folkeskikk, hørt om det?(mener det ikke støtende eller frekt) Jeg har i hvert fall veldig vanskelig å se situasjonen fra ditt perspektiv. Mobbing burde ikke foregå, men er nok veldig vanskelig å unngå. Og jeg tror at det eneste et forbud mot tobakk fører til, er en drastisk økning i tobakksmugling. Og til xDraLLx: Jeg vil heller være en stor person(ikke nødvendigvis feit, men generelt sett større) enn de fleste. Jeg husker selv da jeg gikk på barneskolen der veldig mange av de fysisk mindre ble hakket på. Jeg må innrømme at jeg har hakket en del selv, og angrer på det. Men gjort der gjort - Jeg ser i dag hvor ekkelt det må ha vært for de jeg hakket på(Ikke nevneverdig mye, men det har skjedd) Og ellers, jeg tror ikke jeg har noe løsning på det økende fedmeproblemet eller røykingen. Jeg lider selv av litt avhengihet til spillet Anarchy Online. Det er ufattelig gøy, jeg liker å sitte i flere timer i strekk å gjøre det som intreserer meg, og de som er i den samme organisasjonen som meg. Problemet er kommet for å bli* *Kan selvfølgelig gjøre noe, men ... viljen er for liten - I hvert fall fra min side.(Og jeg beklager det. Endret 15. januar 2007 av notalive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg