Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Det er jo fint at Kreftforeningen er enige med oss andre at røykestopp/riktig kosthold og fysisk aktivitet forebygger sykdom.

8561879[/snapback]

Med andre ord: Enda en grunn til å mobbe røykere og feite folk, men ikke de som allerede har kreft, siden det er for sent for dem å gjøre noe uansett.

8561890[/snapback]

 

Ikke bruk begrepet mobbing ukritisk. jeg har gjennom hele tråden brukt ordet motivering, men noen liker konsekvent å være negativ, og derfor hyler de mobbing.

8561906[/snapback]

Når du sier "flodhester" og "feitinger"....... karakteriseres det som mobbing i min bok....

Er det noen her som er bak mål, så er det faktisk deg !

Når jeg sier at mange av de overvektige er blitt det p.g.a dårlig selvtillitt eller at de har fått dårlig selvtillitt av det..... sykdomsforklarer jeg altså fedme !? So ?

Om å komme med denne faktaopplysningen sykdomsforklarer og er helt bak mål, sier det mye om din manglende evne til empati og å sette deg inn i andre personers fortvilede situasjon.

 

Det finnes også mange som er overvektige uten å ha noe helsemessige plager av det. Hvorfor skal de slanke seg da ?

 

Mye av det kan faktisk sykdomsforklares:

http://www.helsenytt.no/artikler/overspising.htm

http://www.stolav.no/StOlav/Virksomhet/Beh...ke_lidelser.htm

http://www.barnelegene.no/publisher/publis...d=12&tekstid=82

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/05/07/329306.html

 

Og et par eksempler på at overvektige faktisk blir mer "mobbet" enn røykere :

http://cornelis.blogg.no/211105194505_mind..._fet_kropp.html

http://www.forskning.no/Artikler/2003/oktober/1066217522.07

 

Jeg sier nei til mobbing!

Uansett hvilken uvane eller skavank en måtte ha!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At noen har dårlig forbrenning er bare en dårlig unnskyldning.

 

Alle som spiser rett, og mosjonerer har mulighet til å være slanke...

 

 

Det er bare å gå inn for det! Fra starten av...

8563373[/snapback]

 

Det er sikkert mulig det, men er det DIN sak om andre er overvektige ? Og er det DIN oppgave å mobbe ?

 

Mobbing henspeiler vanligvis personlige problemer hos mobberen, mobberen prøver å heve sin egen dårlige selvtillit ved å vise at han er bedre enn personen som mobbes.

Dette gir mobberen en følelse av tilfredshet med seg selv, men viser samtidig for alle andre at han har manglende selvinnsikt, empati og selvtillit, dvs at han er direkte usikker på seg selv.

Endret av Shittu
Lenke til kommentar
For min del tror jeg ikke cyberspace har skylden for dette. At det er en medvirkende årsak er det liten tvil om. Jeg tror dog eksplosjonen av sukkerbruk har mye av årsaken.

 

Kosthold har 70% av hvordan en person ser ut. Det øvrige er trening og hvile :)

8562944[/snapback]

Javel ? Kan du underbygge dette ?

Lenke til kommentar
Som sagt er mobbing et definisjonsspørsmål

 

En kampanje som fungerte mot en type samfunnsprobelem (røykere) ble oppfattet som ren mobbing av den gruppen som ble påvirket av dette. Statelig mobbing var det fler som beskrev kampanjen som.

 

Jeg vil at de som lider av fedme skal ha litt ubehag, samtidig som jeg ønsker en belønning for de som holder seg i form

8563040[/snapback]

Det finnes da allerede slankekampanjer i bøtter og spann!

+ alle slankeprogrammene som er på tv i ett kjør.

Mer enn mot røyking faktisk.

Har du ikke fått med deg det, lever du i din egen lille verden.

Lenke til kommentar
At noen har dårlig forbrenning er bare en dårlig unnskyldning.

 

Alle som spiser rett, og mosjonerer har mulighet til å være slanke...

 

 

Det er bare å gå inn for det! Fra starten av...

8563373[/snapback]

 

Det er sikkert mulig det, men er det DIN sak om andre er overvektige ? Og er det DIN oppgave å mobbe ?

 

Mobbing henspeiler vanligvis personlige problemer hos mobberen, mobberen prøver å heve sin egen dårlige selvtillit ved å vise at han er bedre enn personen som mobbes.

Dette gir mobberen en følelse av tilfredshet med seg selv, men viser samtidig for alle andre at han har manglende selvinnsikt, empati og selvtillit.

8563394[/snapback]

Stiller meg bak deg på den :)

Lenke til kommentar
Eller skal vi sykdomsforklare dem, slik vi har gjort med en del andre grupper de siste 30 årene?

8560859[/snapback]

Vi trenger ikke det. De er helt fult klar over at de blir feite pga maten de spiser.

 

Feit mat er faktisk skadelig.

Mye er skadelig, vi trenger ikke henge opp "advarsels" plakater overalt forde.

Lenke til kommentar
En kampanje som fungerte mot en type samfunnsprobelem (røykere) ble oppfattet som ren mobbing av den gruppen som ble påvirket av dette. Statelig mobbing var det fler som beskrev kampanjen som.

8563040[/snapback]

Men at enkelte folk er språklig forvirret og feilaktig bruker begreper betyr ikke at vi bør være like forvirrede og uopplyste?! Feil bruk av ord og definisjoner er ene og alene med på å forsøple en debatt.

8563067[/snapback]

 

 

Tja. Ser det. Men jeg syns røykere mobbes:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f=57&t=526035&st=

 

Skal det være lov å diskriminere fettberg på lik linje?

8563235[/snapback]

Jeg syns du viser 0 respekt for mennesker i sin helhet med sånne utsagn......

Nei det skal ikke være lov... fordi det du da gjør er å angripe utseende til personen !

Og argumentene deres med at de selv er skyld i det er jo bare latterlige !

De aller fleste med vekt-problemer får det jo allerede når de er barn..... hvordan kan de da holdes til ansvar for dette ?

Lenke til kommentar

Hva plager det dere at andre er tjukke? Dummeste diskusjonen ever.. Dere skal sitte her å diskutere om det er riktig å mobbe tjukke folk eller ikke. Selvsagt er det ikke riktig å gjøre det!?

 

Å være tjukk er ikke et samfunnsproblem, men et personlig problem de har. Og dermed skal ikke dere bry dere om det i det heletatt! Dere kan la de få holde på som de vil.

 

Og det er ikke rart at folk er tjukke i dag. De selger jo en grov baguett til 55 kr og en hamburger på bensinstasjonen til samma prisen MED brus!!

 

I kjøleskapene i butikkene så står det BARE dritt.. Kanskje 1/4 av drikka du finner der er reint vann i forskjellige sorter og smaker.

 

FAEN jeg blir forbanna når jeg leser i denne tråden.. At det finnes så jævli mange folk med lav IQ! Hadde noen tatt opp dette i klasserommet på skolen, skulle jeg smelt dem rett ned, tro meg.

 

Det er ikke det at jeg føler meg støtt av denne tråden. Det er det at jeg HATER folk som mobber og det gjelder uansett hva og SPESIELT når det handler om utseende.

 

Håper dere alle blir voldtatt i rassen av en gjeng homofile på 120 stk, rusa på crystal meth!

Lenke til kommentar
Hva plager det dere at andre er tjukke? Dummeste diskusjonen ever.. Dere skal sitte her å diskutere om det er riktig å mobbe tjukke folk eller ikke. Selvsagt er det ikke riktig å gjøre det!?

 

Å være tjukk er ikke et samfunnsproblem, men et personlig problem de har. Og dermed skal ikke dere bry dere om det i det heletatt! Dere kan la de få holde på som de vil.

 

Og det er ikke rart at folk er tjukke i dag. De selger jo en grov baguett til 55 kr og en hamburger på bensinstasjonen til samma prisen MED brus!!

 

I kjøleskapene i butikkene så står det BARE dritt.. Kanskje 1/4 av drikka du finner der er reint vann i forskjellige sorter og smaker.

 

FAEN jeg blir forbanna når jeg leser i denne tråden.. At det finnes så jævli mange folk med lav IQ! Hadde noen tatt opp dette i klasserommet på skolen, skulle jeg smelt dem rett ned, tro meg.

 

Det er ikke det at jeg føler meg støtt av denne tråden. Det er det at jeg HATER folk som mobber og det gjelder uansett hva og SPESIELT når det handler om utseende.

 

Håper dere alle blir voldtatt i rassen av en gjeng homofile på 120 stk, rusa på crystal meth!

8563795[/snapback]

Applaus :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Hva plager det dere at andre er tjukke? Dummeste diskusjonen ever.. Dere skal sitte her å diskutere om det er riktig å mobbe tjukke folk eller ikke. Selvsagt er det ikke riktig å gjøre det!?

 

....

 

FAEN jeg blir forbanna når jeg leser i denne tråden.. At det finnes så jævli mange folk med lav IQ! Hadde noen tatt opp dette i klasserommet på skolen, skulle jeg smelt dem rett ned, tro meg.

 

Det er ikke det at jeg føler meg støtt av denne tråden. Det er det at jeg HATER folk som mobber og det gjelder uansett hva og SPESIELT når det handler om utseende.

 

Håper dere alle blir voldtatt i rassen av en gjeng homofile på 120 stk, rusa på crystal meth!

8563795[/snapback]

 

Det var i hvertfall et konstruktivt bidrag til diskusjonen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Okei, jeg skjønner at vi legger oss på "men han begynte"-nivå, det trodde jeg vi var ferdige med i barnehagen.

 

Jeg har ingen problemer med å tro at mye av overvekt kan sykdomsforklares, både for de stakkarne som for eksempel må spise Litium og andre legemidler som mer eller mindre gjør det umulig å gå ned i vekt, de som trøstespiser/tvangsspiser. Det finnes også en del sykdommer som gir hormonelle forandringer som gjør det så og si umulig å gå ned i vekt.

 

Samtidig synes jeg det er litt skremmende og litt for lettvint å stemple en femtedel av befolkningen som syke, når mye av det kommer fra inaktivitet og feil mat. Da er det viktig å prøve å finne måter der man kan få befolkningen bevege seg mer og spise sunnere. Sunn og billig mat og statlige subsidier til treningssenter hadde ikke vært en dum begynnelse

 

2006-05-30.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med å tro at mye av overvekt kan sykdomsforklares, både for de stakkarne som for eksempel må spise Litium og andre legemidler som mer eller mindre gjør det umulig å gå ned i vekt, de som trøstespiser/tvangsspiser. Det finnes også en del sykdommer som gir hormonelle forandringer som gjør det så og si umulig å gå ned i vekt.

 

Samtidig synes jeg det er litt skremmende og litt for lettvint å stemple en femtedel av befolkningen som syke, når mye av det kommer fra inaktivitet og feil mat. Da er det viktig å prøve å finne måter der man kan få befolkningen bevege seg mer og spise sunnere. Sunn og billig mat og statlige subsidier til treningssenter hadde ikke vært en dum begynnelse

 

 

8564179[/snapback]

 

Hvis 1/5 av befolkningen er overvektig så er det vel snarere samfunnet det er noe feil med, og ikke enkeltpersonene ?

Hvorfor subsidiere treningssenter egentlig, det er da gratis å bevege seg i hele norge.

 

Uansett så ser jeg ikke noen løsning i å mobbe noen, det blir bare tragisk.

Endret av Shittu
Lenke til kommentar
Okei, jeg skjønner at vi legger oss på "men han begynte"-nivå, det trodde jeg vi var ferdige med i barnehagen. Hvis du ikke vil tilbake til barnehagestadiet, så trengte du strengt tatt ikke kommentert Twingys innlegg heller, da.

 

Jeg har ingen problemer med å tro at mye av overvekt kan sykdomsforklares, både for de stakkarne som for eksempel må spise Litium og andre legemidler som mer eller mindre gjør det umulig å gå ned i vekt, de som trøstespiser/tvangsspiser. Det finnes også en del sykdommer som gir hormonelle forandringer som gjør det så og si umulig å gå ned i vekt.

 

Samtidig synes jeg det er litt skremmende og litt for lettvint å stemple en femtedel av befolkningen som syke, når mye av det kommer fra inaktivitet og feil mat. Da er det viktig å prøve å finne måter der man kan få befolkningen bevege seg mer og spise sunnere. Sunn og billig mat og statlige subsidier til treningssenter hadde ikke vært en dum begynnelse

 

Her har du visst lagt til masse snusfornuftig tekst, slik at folk ikke skal se at du fremdeles er i dette såkalte barnehagestadiet.

 

8564179[/snapback]

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvis 1/5 av befolkningen er overvektig så er det vel snarere samfunnet det er noe feil med, og ikke enkeltpersonene ?

Hvorfor subsidiere treningssenter egentlig, det er da gratis å bevege seg i hele norge.

 

Uansett så ser jeg ikke noen løsning i å mobbe noen, det blir bare tragisk.

8564240[/snapback]

 

Etter det jeg vet, så har sykelig overvektige ofte sosial angst, og da kan felleskapet som man får på et treningsstudio være god opptrening for disse.

 

Å spandere på dem personlige trenere er et annet tiltak jeg har tro på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...