Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker

Anbefalte innlegg

Det er jo fint at Kreftforeningen er enige med oss andre at røykestopp/riktig kosthold og fysisk aktivitet forebygger sykdom.

8561879[/snapback]

Med andre ord: Enda en grunn til å mobbe røykere og feite folk, men ikke de som allerede har kreft, siden det er for sent for dem å gjøre noe uansett.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Det er jo fint at Kreftforeningen er enige med oss andre at røykestopp/riktig kosthold og fysisk aktivitet forebygger sykdom.

8561879[/snapback]

Med andre ord: Enda en grunn til å mobbe røykere og feite folk, men ikke de som allerede har kreft, siden det er for sent for dem å gjøre noe uansett.

8561890[/snapback]

Ikke bruk begrepet mobbing ukritisk. jeg har gjennom hele tråden brukt ordet motivering, men noen liker konsekvent å være negativ, og derfor hyler de mobbing.

Lenke til kommentar

Jeg er litt sjokkert, egentlig. Visste dere virkelig ikke at UV-stråling og røyking er kreftpåvirkende? Eller er dere blant de som også tviler på evolusjonsteorien og lignende? Ville ihvertfall forklart en hel del. :)

NgZ: Det er ikke alle som får kreft som dør av det. Det burde du vite.

Jeg regner uansett med at dere skjønte hvorfor jeg skrev det første innlegget mitt i utgangspunktet. Og at jeg også har fått frem poenget mitt... :)

Lenke til kommentar
NgZ: Det er ikke alle som får kreft som dør av det. Det burde du vite.

Jeg regner uansett med at dere skjønte hvorfor jeg skrev det første innlegget mitt i utgangspunktet. Og at jeg også har fått frem poenget mitt...  :)

8561927[/snapback]

Det vet jeg. Men røykere kan slutte, feite folk kan slanke seg, mens kreftsyke faktisk ikke kan gjøre noe i det hele tatt..

PencilCase: Jeg mener ikke noe negativt med mobbing her.

Lenke til kommentar

I dag lærte jeg noe nytt:

Sukker inneholder bare energi, og kan tynne ut kosten. Dermed kan barn og unge kan få i seg for lite av vitaminer og mineraler som er helt avgjørende i vekstperioden.

Hentet fra dagens aftenposten

Må for øvirg nok en gang presissere at jeg ikke røyker og er ei heller ute for å ta en gruppe mennesker. Derimot er fedme blitt et samfunnsproblem som påvirker meg både økonomisk og personlig.

Økonomisk fordi jeg blir nedprioritert i sykehuskøene, fordi jeg belastes med høyere skatter og avgifter, og fordi det er mer kostbart å leve sundt

Personlig opplever jeg at venner blir passive og late. Ingen orker å delta på aktiviteter som før var vanlig. Riktignok kutter jeg ut sofagrisene, men det er synd at venneskap blir ødelagt fordi en flodhest ikke orker å henge med i svingene.

Dessuten blir samfunnet mer kynisk av en usunn livstil og overvektige mennesker.

Jeg tror det hele bunner i at vi mennesker har det for behagelig. Vi skal hele tiden belønne oss selv, og vi unngår det som er ubehagelig. Mat er blitt en opplevelse for mange, og vår inaktivitet behager oss.

Jeg er derfor for at man skal gjøre det unehagelig å være tjukk, og at man skal få økonomiske belønninger for å holde seg i form.

- Innfør forbud for reklame for godis og brus

- Øk prisen betraktelig på enkelte produkter

- Gjør fisk, kylling, frukt og grønt billigere (her kan vi og spare miljøet for mye søppel og dill)

- Ha masse ekle kampanjer med hvor farlig det er å være tjukk

- Innfør ekstra avgift på sykehusbesøk for fedmerelaterte problemer. La legen avgjøre om dette er selvforskylt gjennom fedme

- Gjør produkter utilgjengelig i enkelte tider av døgnet og totalforby brusautomater på skoler etc

- La treningsmedlemskap bli langt billigere

- Innfør mer gym i skolen

Noen raske tiltak fra meg. Jeg ønsker en økonomisk gevinst for å holde meg i form!

Lenke til kommentar

- Innfør forbud for reklame for godis og brus

- Øk prisen betraktelig på enkelte produkter

- Gjør fisk, kylling, frukt og grønt billigere (her kan vi og spare miljøet for mye søppel og dill)- Ha masse ekle kampanjer med hvor farlig det er å være tjukk

- Innfør ekstra avgift på sykehusbesøk for fedmerelaterte problemer. La legen avgjøre om dette er selvforskylt gjennom fedme

- Gjør produkter utilgjengelig i enkelte tider av døgnet og totalforby brusautomater på skoler etc

- La treningsmedlemskap bli langt billigere

- Innfør mer gym i skolen

Noen raske tiltak fra meg. Jeg ønsker en økonomisk gevinst for å holde meg i form!

8562712[/snapback]

De med rødt er jeg enig i.

Ang. treningsmedlemskap, så ville det kanskje vært en idé å ha gratis treningssentre sponset av kommunene? F.eks ett senter per bydel. Dyrt for kommunen, ja. Men ville kanskje lønnet seg i lengden. Jeg vet jo ikke, er ikke økonomiekspert eller innehaver av noen som helst innsikt i kommunepolitikk.

Tilgjengelighet kombinert med gratis bruk ser jeg for meg ville slått an! Ikke hos de kommersielle treningsstudioene, da, men kanskje de da ville senket prisene til normalt nivå? Jeg ville nok fremdeles trent på SATS hvis det kostet 150 eller noe i måneden, til tross for et gratis kommune-treningssenter i nærheten pga gammel vane, samt venner som også trener der. Eller... Fanden vet hva jeg ville gjort, er uansett ikke poenget.

Lenke til kommentar

Vi har jo allerede erfart at feil livsstil og mye inaktivitet blant unge gjør at de har tidenes dårligste form. Ikke så rart - de sitter jo inne med PlayStation og Online-spill på PC'en i stedet for å være ute og leke "Boksen går", som jeg og mine venner typisk gjorde da jeg var ung.

Så i tråd med avgiftskåtheten i tråden her forøvrig så vil jeg i samme ånd foreslå avgift på spillkonsoller i størrelsesorden tilsvarende nybilavgiften. Dvs. en økning på over 80% i forhold til importpris. Altså vil en PS 3 koste nærmere 10.000,- kroner. Videre kan vi innføre avgift på PC proporsjonal med 3D-mark score. Én krone pr. 3D mark 06 på default setting burde være greit. I mitt tilfelle hadde PC'en blitt 8600 kroner dyrere. Hva med dobbel moms på dataspill? We could go on! På denne måten vil bare de rike barna ha råd til å være feite (og spille spill). :thumbup:

Lenke til kommentar

Dessverre er nok konsollbruk mye mer utbredt idag enn det C64 var i "gamle dager". Der ligger nok hele problemet...

Ellers leste jeg en interessant artikkel for noen dager siden(husker ikke hvor), men det handlet om bedrifter som hadde betalt trening for sine ansatte, dvs. de fikk en time fri i arbeidstiden for å trene. Adidas i Danmark hadde én time i uka med en felles løpeaktivitet for de som ønsket det.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

For min del tror jeg ikke cyberspace har skylden for dette. At det er en medvirkende årsak er det liten tvil om. Jeg tror dog eksplosjonen av sukkerbruk har mye av årsaken.

Kosthold har 70% av hvordan en person ser ut. Det øvrige er trening og hvile :)

Lenke til kommentar

Som sagt er mobbing et definisjonsspørsmål

En kampanje som fungerte mot en type samfunnsprobelem (røykere) ble oppfattet som ren mobbing av den gruppen som ble påvirket av dette. Statelig mobbing var det fler som beskrev kampanjen som.

Jeg vil at de som lider av fedme skal ha litt ubehag, samtidig som jeg ønsker en belønning for de som holder seg i form

Lenke til kommentar

En kampanje som fungerte mot en type samfunnsprobelem (røykere) ble oppfattet som ren mobbing av den gruppen som ble påvirket av dette. Statelig mobbing var det fler som beskrev kampanjen som.

Jeg vil at de som lider av fedme skal ha litt ubehag, samtidig som jeg ønsker en belønning for de som holder seg i form

8563040[/snapback]

Og du tror ikke de som lider av fedme, som du skriver, lider uten din hjelp ?

Hvorfor skal vi nordmenn alltid bry oss så mye om naboen ? Kan det være at det er noe galt med oss selv ?

Lenke til kommentar

8563040[/snapback]

Men at enkelte folk er språklig forvirret og feilaktig bruker begreper betyr ikke at vi bør være like forvirrede og uopplyste?! Feil bruk av ord og definisjoner er ene og alene med på å forsøple en debatt.

Lenke til kommentar

8563040[/snapback]

Og du tror ikke de som lider av fedme, som du skriver, lider uten din hjelp ?

Hvorfor skal vi nordmenn alltid bry oss så mye om naboen ? Kan det være at det er noe galt med oss selv ?

8563057[/snapback]

Fordi fedme er et samfunnsproblem.

Jeg tror så visst flodhestene lider, men tydligvis klarer de ikke å gå ned på egenhånd og ikke har de virkelig lyst heller. Dermed må vi andre sørge for at de går ned ved hjelp av ulike harde midler

Lenke til kommentar

Fordi fedme er et samfunnsproblem.

Jeg tror så visst flodhestene lider, men tydligvis klarer de ikke å  gå ned på egenhånd og ikke har de virkelig lyst heller. Dermed må vi andre sørge for at de går ned ved hjelp av ulike harde midler

8563084[/snapback]

Er det ut fra ditt ønske om å hjelpe de som lider av overvekt eller er det ditt ønske om å hjelpe den norske stat å minske utgiftene sine som driver deg ?

Lenke til kommentar

8563040[/snapback]

Men at enkelte folk er språklig forvirret og feilaktig bruker begreper betyr ikke at vi bør være like forvirrede og uopplyste?! Feil bruk av ord og definisjoner er ene og alene med på å forsøple en debatt.

8563067[/snapback]

Tja. Ser det. Men jeg syns røykere mobbes:

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f=57&t=526035&st=

Skal det være lov å diskriminere fettberg på lik linje?

Lenke til kommentar
Flodhester må gjerne dø ut og lide, så lenge det ikke påvirker meg.

8563212[/snapback]

Hvorfor det ?

Hunde-eiere er et mye større samfunnsproblem der de sprer hundemøkka rundt i samfunnet og pakker den gjerne inn i plastposer sånn at den kan ligge dobbelt så lenge før den forsvinner.Og når dritten løser seg opp så renner den ut i drikkevannet som dere går tur rundt og forårsaker giardia o.l.

Burde ikke av denne grunn du også dø ut og lide ?

Det er noe som heter at du bør være 100% perfekt selv før du går ut og mobber andre, og en som er 100% perfekt mobber ikke.

Endret av Shittu
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...