Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvor blir røykere mobbet? Er røykeloven mobbing? Er faktaplakatene om hvor skadelig den dritten er mobbing? Jaja, kanskje man skal begynne med reklame på hvor skadelig mat kan være. Det blir bare teit. 8560640[/snapback] Feit mat er faktisk skadelig. 8560878[/snapback] Ja.... og hvor mange slanke-eksperter har vel ikke fortalt det opp igjennom årene ? Vi hører jo om det nesten daglig i media. Det er da mer enn nok fokus på slanking og fedme...... den eneste forskjellen fra røykekampanjene er jo at slanke/fedme-kampanjene ikke i så stor grad er statlig styrt. 8560954[/snapback] Forskjellen ligger i at røykere ble definert som mindreverdige, og ble behandlet som det, mens feitinger ble stakkars overvektig, eller bare litt tung, eller litt kraftig, og så var det jo nesten sikkert at det måtte være noe feil med samfunnet eller genene til flodhesten. Det er jo så klart forferdelig hvis flodhesten tvinges til å spise grøntfor. Å huff, da kan det jo hende at han henger seg i nærmeste stålforsterkede lyktestolpe, og det skal vi ikke ha noe av, nei ... Å fy av meg, dette minner da så klart om mobbing ... Ja hvorfor ikke, spør jeg? Det som virket mot røykere, kan også virke mot flodhester. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvor blir røykere mobbet? Er røykeloven mobbing? Er faktaplakatene om hvor skadelig den dritten er mobbing? Jaja, kanskje man skal begynne med reklame på hvor skadelig mat kan være. Det blir bare teit. 8560640[/snapback] Feit mat er faktisk skadelig. 8560878[/snapback] Ja.... og hvor mange slanke-eksperter har vel ikke fortalt det opp igjennom årene ? Vi hører jo om det nesten daglig i media. Det er da mer enn nok fokus på slanking og fedme...... den eneste forskjellen fra røykekampanjene er jo at slanke/fedme-kampanjene ikke i så stor grad er statlig styrt. 8560954[/snapback] Forskjellen ligger i at røykere ble definert som mindreverdige, og ble behandlet som det, mens feitinger ble stakkars overvektig, eller bare litt tung, eller litt kraftig, og så var det jo nesten sikkert at det måtte være noe feil med samfunnet eller genene til flodhesten. Det er jo så klart forferdelig hvis flodhesten tvinges til å spise grøntfor. Å huff, da kan det jo hende at han henger seg i nærmeste stålforsterkede lyktestolpe, og det skal vi ikke ha noe av, nei ... Å fy av meg, dette minner da så klart om mobbing ... Ja hvorfor ikke, spør jeg? Det som virket mot røykere, kan også virke mot flodhester. 8561065[/snapback] Ja der har vi denne Misunnelses-tankegangen igjen..... når jeg blir mobba for det jeg driver med, skal jaggu de andre få svi også..... Prøv å tenk på de menneskelige aspektene ved det du sier da mann... Overvektige personer har ofte blitt det p.g.a dårlig selvtillitt eller har fått dårlig selvtillitt av det.... det er tross alt utseende på personen det er snakk om, så ja.... om man begynner å "henge ut" overvektige personer, kan nok det føre til en ganske økende selvmordsrate.... I motsetning til oss røykere..... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvor blir røykere mobbet? Er røykeloven mobbing? Er faktaplakatene om hvor skadelig den dritten er mobbing? Jaja, kanskje man skal begynne med reklame på hvor skadelig mat kan være. Det blir bare teit. 8560640[/snapback] Feit mat er faktisk skadelig. 8560878[/snapback] Ja.... og hvor mange slanke-eksperter har vel ikke fortalt det opp igjennom årene ? Vi hører jo om det nesten daglig i media. Det er da mer enn nok fokus på slanking og fedme...... den eneste forskjellen fra røykekampanjene er jo at slanke/fedme-kampanjene ikke i så stor grad er statlig styrt. 8560954[/snapback] Forskjellen ligger i at røykere ble definert som mindreverdige, og ble behandlet som det, mens feitinger ble stakkars overvektig, eller bare litt tung, eller litt kraftig, og så var det jo nesten sikkert at det måtte være noe feil med samfunnet eller genene til flodhesten. Det er jo så klart forferdelig hvis flodhesten tvinges til å spise grøntfor. Å huff, da kan det jo hende at han henger seg i nærmeste stålforsterkede lyktestolpe, og det skal vi ikke ha noe av, nei ... Å fy av meg, dette minner da så klart om mobbing ... Ja hvorfor ikke, spør jeg? Det som virket mot røykere, kan også virke mot flodhester. 8561065[/snapback] Ja der har vi denne Misunnelses-tankegangen igjen..... når jeg blir mobba for det jeg driver med, skal jaggu de andre få svi også..... Prøv å tenk på de menneskelige aspektene ved det du sier da mann... Overvektige personer har ofte blitt det p.g.a dårlig selvtillitt eller har fått dårlig selvtillitt av det.... det er tross alt utseende på personen det er snakk om, så ja.... om man begynner å "henge ut" overvektige personer, kan nok det føre til en ganske økende selvmordsrate.... I motsetning til oss røykere..... 8561117[/snapback] Hvorfor skal du spille ball i hatt med alle som mener feitinger ikke er mennesker? Hva i alle dager får deg til å tro at disse ikke har vett i hue? Våkne opp! Sykelig fedme er en sykdom. Makelige flodhester trenger bare et spark bak ... Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hvor blir røykere mobbet? Er røykeloven mobbing? Er faktaplakatene om hvor skadelig den dritten er mobbing? Jaja, kanskje man skal begynne med reklame på hvor skadelig mat kan være. Det blir bare teit. 8560640[/snapback] Feit mat er faktisk skadelig. 8560878[/snapback] Ja.... og hvor mange slanke-eksperter har vel ikke fortalt det opp igjennom årene ? Vi hører jo om det nesten daglig i media. Det er da mer enn nok fokus på slanking og fedme...... den eneste forskjellen fra røykekampanjene er jo at slanke/fedme-kampanjene ikke i så stor grad er statlig styrt. 8560954[/snapback] Forskjellen ligger i at røykere ble definert som mindreverdige, og ble behandlet som det, mens feitinger ble stakkars overvektig, eller bare litt tung, eller litt kraftig, og så var det jo nesten sikkert at det måtte være noe feil med samfunnet eller genene til flodhesten. Det er jo så klart forferdelig hvis flodhesten tvinges til å spise grøntfor. Å huff, da kan det jo hende at han henger seg i nærmeste stålforsterkede lyktestolpe, og det skal vi ikke ha noe av, nei ... Å fy av meg, dette minner da så klart om mobbing ... Ja hvorfor ikke, spør jeg? Det som virket mot røykere, kan også virke mot flodhester. 8561065[/snapback] Ja der har vi denne Misunnelses-tankegangen igjen..... når jeg blir mobba for det jeg driver med, skal jaggu de andre få svi også..... Prøv å tenk på de menneskelige aspektene ved det du sier da mann... Overvektige personer har ofte blitt det p.g.a dårlig selvtillitt eller har fått dårlig selvtillitt av det.... det er tross alt utseende på personen det er snakk om, så ja.... om man begynner å "henge ut" overvektige personer, kan nok det føre til en ganske økende selvmordsrate.... I motsetning til oss røykere..... 8561117[/snapback] Hvorfor skal du spille ball i hatt med alle som mener feitinger ikke er mennesker? Hva i alle dager får deg til å tro at disse ikke har vett i hue? Våkne opp! Sykelig fedme er en sykdom. Makelige flodhester trenger bare et spark bak ... 8561146[/snapback] Det er jo nettopp å se på dem som mennesker du ikke gjør.... Du er jo så trangsynt i dette spørsmålet at du ikke kan se forskjellen på å henge ut noen for en uvane og å henge ut noen for utseende..... Tror du ikke at overvektige mennesker har blitt mobba og trakkasert tar du skammelig feil ! Finnes det noen som blir mer mobba på skolen enn den overvektige gutten/jenta? Og dine holdninger er med på å forværre dette problemet! Endret 7. mai 2007 av Jaytee71 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Nå rører du helt seriøst. Jeg henger ikke ut noen som helst, men tar folk akkurat så alvorlig som de tar seg selv. Det er faktisk du som begår overtrampet nå. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Nå rører du helt seriøst. Jeg henger ikke ut noen som helst, men tar folk akkurat så alvorlig som de tar seg selv. Det er faktisk du som begår overtrampet nå. 8561232[/snapback] Jaha ? Enlighten me. Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Så nettopp på 'Manshow'. Der hadde de laget 'Olympiske leker for tjukkaser'. Utrolig moro. Litt før på kvelden så jeg morsome innslag av den handikappede journalisten i 'Rikets Røst'. Selvironi er nøkkelen. Endret 7. mai 2007 av forman Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Nå rører du helt seriøst. Jeg henger ikke ut noen som helst, men tar folk akkurat så alvorlig som de tar seg selv. Det er faktisk du som begår overtrampet nå. 8561232[/snapback] Jaha ? Enlighten me. 8561254[/snapback] vil du ha meierismør eller kokosfett da? Disse utsagnene dine henger ikke på greip, fordi her sykdomsforklarer du flodhestene. Tror du ikke at overvektige mennesker har blitt mobba og trakkasert tar du skammelig feil !Finnes det noen som blir mer mobba på skolen enn den overvektige gutten/jenta? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg regner med at alle er enige om at overvektighet og røyking er samfunnsproblemer. Flere av dere mener røykere mobbes av resten av samfunnet, og at da er det også logisk at overvektige skal mobbes. Det finnes masse andre livsstilsykdommer som er et stort problem for samfunnet. Kan noen av dere svare seriøst på hvorfor dødssyke kreftpasienter ikke skal mobbes for eksempel? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg regner med at alle er enige om at overvektighet og røyking er samfunnsproblemer. Flere av dere mener røykere mobbes av resten av samfunnet, og at da er det også logisk at overvektige skal mobbes. Det finnes masse andre livsstilsykdommer som er et stort problem for samfunnet. Kan noen av dere svare seriøst på hvorfor dødssyke kreftpasienter ikke skal mobbes for eksempel? 8561485[/snapback] Nå mener jeg at begrepet mobbing kan ses på litt annerledes. Det behøver ikke å være trakkaserende, men et visst press er kanskje virksomt. Jeg mener heller ikke at røykere "mobbes", men heller påvirkes av motivasjonfaktorer som kanskje ikke bestandig er helt "snille". Uannsett så kan man vel nå oppsummere at disse tiltakene har virket ...? Hold deg nå for god til å sette svineriet så på spissen at det blir useriøst. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Nå rører du helt seriøst. Jeg henger ikke ut noen som helst, men tar folk akkurat så alvorlig som de tar seg selv. Det er faktisk du som begår overtrampet nå. 8561232[/snapback] Jaha ? Enlighten me. 8561254[/snapback] vil du ha meierismør eller kokosfett da? Disse utsagnene dine henger ikke på greip, fordi her sykdomsforklarer du flodhestene. Tror du ikke at overvektige mennesker har blitt mobba og trakkasert tar du skammelig feil !Finnes det noen som blir mer mobba på skolen enn den overvektige gutten/jenta? 8561414[/snapback] Det er jo du som lider av total mangel på empati....... Det kan vel også karakteriseres som en slags sykdom antar jeg?! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hvis empati bare betyr å stryke folk på ryggen, så mangler jeg nok en del. Hvis empati kan bety å ta andre på alvor, så tror jeg saken blir litt annerledes, og da vil sånne frøkner som overstående ikke skjønne bæret. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg regner med at alle er enige om at overvektighet og røyking er samfunnsproblemer. Flere av dere mener røykere mobbes av resten av samfunnet, og at da er det også logisk at overvektige skal mobbes. Det finnes masse andre livsstilsykdommer som er et stort problem for samfunnet. Kan noen av dere svare seriøst på hvorfor dødssyke kreftpasienter ikke skal mobbes for eksempel? 8561485[/snapback] Nå mener jeg at begrepet mobbing kan ses på litt annerledes. Det behøver ikke å være trakkaserende, men et visst press er kanskje virksomt. Jeg mener heller ikke at røykere "mobbes", men heller påvirkes av motivasjonfaktorer som kanskje ikke bestandig er helt "snille". Uannsett så kan man vel nå oppsummere at disse tiltakene har virket ...? Hold deg nå for god til å sette svineriet så på spissen at det blir useriøst. 8561536[/snapback] OK, uavhengig av hvordan du definerer mobbing: Hvorfor er det mer useriøst å foreslå mobbing av kreftsyke enn feite? Hvis tiltakene mot disse har virket kan det da virke mot folk med kreft også? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Jeg regner med at alle er enige om at overvektighet og røyking er samfunnsproblemer. Flere av dere mener røykere mobbes av resten av samfunnet, og at da er det også logisk at overvektige skal mobbes. Det finnes masse andre livsstilsykdommer som er et stort problem for samfunnet. Kan noen av dere svare seriøst på hvorfor dødssyke kreftpasienter ikke skal mobbes for eksempel? 8561485[/snapback] Så fort du legger frem bevis på at kreft er selvforskyldt: Ja. edit@Husram: Hva vil du at kreftpasientene skal gjøre for å bli friske? Det er ikke vanskelig å skjønne hva tjukkasene skal gjøre for å bli et mindre () samfunnsproblem. Endret 7. mai 2007 av NgZ Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 8561485[/snapback] 8561536[/snapback] OK, uavhengig av hvordan du definerer mobbing: Hvorfor er det mer useriøst å foreslå mobbing av kreftsyke enn feite? Hvis tiltakene mot disse har virket kan det da virke mot folk med kreft også? 8561846[/snapback] Dummeste jeg har hørt Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 mobbing som en slags psykoterapi da? altså? Hvis du tror du er kreftfri - så blir du det? Jeg tror jeg er kreftfri, kanskje det er derfor jeg er det? I så fall virker det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 OK, uavhengig av hvordan du definerer mobbing: Hvorfor er det mer useriøst å foreslå mobbing av kreftsyke enn feite? Hvis tiltakene mot disse har virket kan det da virke mot folk med kreft også? 8561846[/snapback] Kreft er/har mere enn en årsak, og vi vet ikke ennå nok om disse til at vi kan si at det er røyking eller eting som utvikler det. Straks vi vet det, så er det helt greit for meg at vi "mobber" disse også. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg regner med at alle er enige om at overvektighet og røyking er samfunnsproblemer. Flere av dere mener røykere mobbes av resten av samfunnet, og at da er det også logisk at overvektige skal mobbes. Det finnes masse andre livsstilsykdommer som er et stort problem for samfunnet. Kan noen av dere svare seriøst på hvorfor dødssyke kreftpasienter ikke skal mobbes for eksempel? 8561485[/snapback] Så fort du legger frem bevis på at kreft er selvforskyldt: Ja. edit@Husram: Hva vil du at kreftpasientene skal gjøre for å bli friske? Det er ikke vanskelig å skjønne hva tjukkasene skal gjøre for å bli et mindre () samfunnsproblem. 8561849[/snapback] 1. http://www.kreftforeningen.no/aktuelt/aktu...t_livsstil_5991 Mange typer kreft er livsstilssykdommer, dette er da allmennkunnskap? 2. På mange er nok mobbingen nyttesløs, fordi de dauer uansett. De som er så heldige å overleve kan ta i bruk motivasjonsfaktorene i mobbinga vår for å forebygge at kreft skal ramme de igjen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Det er jo fint at Kreftforeningen er enige med oss andre at røykestopp/riktig kosthold og fysisk aktivitet forebygger sykdom. Edit: Leif. Endret 7. mai 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jepp, samt at "røyking er den viktigste enkeltårsaken til kreft." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg