Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Den såkalt viljestyrken kan jo like gjerne ligge i mangelen på vilje/egenskap til kommunikasjon mellom menneske/dyr.

8558992[/snapback]

 

Poenget er at man ser systematiske forskjeller mellom ulike hunderaser, noe som peker mot en sterk genetisk komponent.

8559047[/snapback]

 

Javel, og jeg har for stor respekt for dine akademiske/teoretiske evner/kunnskaper, så da kjøper jeg utsagnet, men vil via min mere uakademiske livserfaring slenge ut en påstand om at du tenker kanskje litt for komplisert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at trådstarter i denne tråden er en slags reinkarnasjon på alle mobbere....

Denne "Så lenge noen mobber meg eller noe jeg står for...... skal jaggu meg de som er ennå svakere enn meg selv få svi"-tankegangen er etter min mening helt forkastelig og så usympatisk som det er mulig å få blitt.

Jeg røyker selv, og har mange ganger irritert meg over røykehysteriet, men det har da aldri "trigga" meg til å ville mobbe andre grupperinger for det.....

Jaggu ikke rart at vi røykere blir rakka ned på, om de som forsvarer oss skal fremstå på denne måten. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dette såkalte røykehysteri er litt mer enn bare et hysteri. Røyking dreper, ikke bare deg selv men også de rundt deg. Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i å betale for dine legeutgifter fordi du selv velger å ødelegge kroppen din med den driten.

 

Fedme er likedan, det dreper og bør bekjempes. Jeg synes derimot at det er feil å bruke ordet mobbing i denne sammenhengen, nasjonale kampanjer alà røykekampenjen er ikke mobbing.

Lenke til kommentar
Du sa ikke "det" nei, men samtidig går 160000 kvinner til sin fastlege for ordinering av lykkepiller. Kverulanter/mobbere kan veldig fort få diagnosen: ADHD, og den litt snørrete er plutselig blitt en astmatiker. Vi har ikke forsøplet kloden vår såååå meget de siste 100 årene, men fokuset, og info. om alle "plagene" gir "sveklinger" et sted å henge hatten, uten at de må anstrenge seg litt normalt.

8558952[/snapback]

Så vi skal heller flytte fokusen over til noe helt annet. Istedet for å være litt "overbeskyttsomme" og få alle til å bli sveklinger skal vi heller skremme folk? Mobbe og henge dem ut pga vekten dems?

Lenke til kommentar
Dette såkalte røykehysteri er litt mer enn bare et hysteri. Røyking dreper, ikke bare deg selv men også de rundt deg. Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i å betale for dine legeutgifter fordi du selv velger å ødelegge kroppen din med den driten.

 

Fedme er likedan, det dreper og bør bekjempes. Jeg synes derimot at det er feil å bruke ordet mobbing i denne sammenhengen, nasjonale kampanjer alà røykekampenjen er ikke mobbing.

8560565[/snapback]

Trådstarter snakker i åpningsinnlegget sitt om å henge ut overvektige på samme måte som røykere...... og da snakker vi mobbing!!

Edit: Mest fordi jeg har en sterk mistanke om at overvektige som gruppe er mye mer sårbare enn røykere.

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar

Hvor blir røykere mobbet? Er røykeloven mobbing? Er faktaplakatene om hvor skadelig den dritten er mobbing?

 

Edit:

Overvektige er nok mer sårbare enn røykerne, det sårer nok mer å få kommentarer på utseendet fremfor en uvane. Men nødvendig tror jeg nok det er.

Så forresten en dame på bussen for et par dager siden som var så diger at hun ikke klarte å plukke opp ting hun mistet på gulvet. For en skjebne.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Hvor blir røykere mobbet? Er røykeloven mobbing? Er faktaplakatene om hvor skadelig den dritten er mobbing?

8560612[/snapback]

Jeg sa ikke at vi røykere blir direkte mobbet.... jeg sa at om overvektige skal bli uthengt på samme måte som røykere snakker vi mobbing...... fordi overvektige er en mye mer sårbar gruppe enn røykere !

Lenke til kommentar
ah, beklager. Vel, slik jeg ser det så vil det ikke være mobbing hvis det blir lagt opp riktig. Ser for meg at det burde blitt lagd reklamekampanjer på lik linje med røyking. Da tenker jeg på kampanjene som viste røykings påvirkning på de indre organene.

8560661[/snapback]

Og jeg må bare legge til..... poenget mitt var heller overhodet ikke at røykere blir mobbet eller lignende..... jeg bare refererte til trådstarter i så måte.

Og han har i flere innlegg i denne tråden vist sitt mobbende vesen......

Viser til post 1,7,10,15,68 o.s.v

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du sa ikke "det" nei, men samtidig går 160000 kvinner til sin fastlege for ordinering av lykkepiller. Kverulanter/mobbere kan veldig fort få diagnosen: ADHD, og den litt snørrete er plutselig blitt en astmatiker. Vi har ikke forsøplet kloden vår såååå meget de siste 100 årene, men fokuset, og info. om alle "plagene" gir "sveklinger" et sted å henge hatten, uten at de må anstrenge seg litt normalt.

8558952[/snapback]

Så vi skal heller flytte fokusen over til noe helt annet. Istedet for å være litt "overbeskyttsomme" og få alle til å bli sveklinger skal vi heller skremme folk? Mobbe og henge dem ut pga vekten dems?

8560593[/snapback]

 

Eller skal vi sykdomsforklare dem, slik vi har gjort med en del andre grupper de siste 30 årene?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvor blir røykere mobbet? Er røykeloven mobbing? Er faktaplakatene om hvor skadelig den dritten er mobbing?

Jaja, kanskje man skal begynne med reklame på hvor skadelig mat kan være.

 

Det blir bare teit.

8560640[/snapback]

 

Feit mat er faktisk skadelig.

Lenke til kommentar
Du sa ikke "det" nei, men samtidig går 160000 kvinner til sin fastlege for ordinering av lykkepiller. Kverulanter/mobbere kan veldig fort få diagnosen: ADHD, og den litt snørrete er plutselig blitt en astmatiker. Vi har ikke forsøplet kloden vår såååå meget de siste 100 årene, men fokuset, og info. om alle "plagene" gir "sveklinger" et sted å henge hatten, uten at de må anstrenge seg litt normalt.

8558952[/snapback]

Så vi skal heller flytte fokusen over til noe helt annet. Istedet for å være litt "overbeskyttsomme" og få alle til å bli sveklinger skal vi heller skremme folk? Mobbe og henge dem ut pga vekten dems?

8560593[/snapback]

 

Eller skal vi sykdomsforklare dem, slik vi har gjort med en del andre grupper de siste 30 årene?

8560859[/snapback]

Så.... medisinske framskritt er altså ikke bra ?

Grunnen til at disse har blitt "sykdomsforklart" er vel at de først de senere år har funnet årsakene....?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
ah, beklager. Vel, slik jeg ser det så vil det ikke være mobbing hvis det blir lagt opp riktig. Ser for meg at det burde blitt lagd reklamekampanjer på lik linje med røyking. Da tenker jeg på kampanjene som viste røykings påvirkning på de indre organene.

8560661[/snapback]

Og jeg må bare legge til..... poenget mitt var heller overhodet ikke at røykere blir mobbet eller lignende..... jeg bare refererte til trådstarter i så måte.

Og han har i flere innlegg i denne tråden vist sitt mobbende vesen......

Viser til post 1,7,10,15,68 o.s.v

8560833[/snapback]

 

Du konser på person, og ikke påstand/budskap. Feitinger blir ikke tynnere av at noen syr puter under flesket på dem ... :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du sa ikke "det" nei, men samtidig går 160000 kvinner til sin fastlege for ordinering av lykkepiller. Kverulanter/mobbere kan veldig fort få diagnosen: ADHD, og den litt snørrete er plutselig blitt en astmatiker. Vi har ikke forsøplet kloden vår såååå meget de siste 100 årene, men fokuset, og info. om alle "plagene" gir "sveklinger" et sted å henge hatten, uten at de må anstrenge seg litt normalt.

8558952[/snapback]

Så vi skal heller flytte fokusen over til noe helt annet. Istedet for å være litt "overbeskyttsomme" og få alle til å bli sveklinger skal vi heller skremme folk? Mobbe og henge dem ut pga vekten dems?

8560593[/snapback]

 

Eller skal vi sykdomsforklare dem, slik vi har gjort med en del andre grupper de siste 30 årene?

8560859[/snapback]

Så.... medisinske framskritt er altså ikke bra ?

Grunnen til at disse har blitt "sykdomsforklart" er vel at de først de senere år har funnet årsakene....?

8560910[/snapback]

 

Jeg synes ikke noen har funnet virksomme årsaker på mange år når det gjelder enkle ting som røyking, alkohol, overspising osv. Det går på personlige valg etter min mening. Hva tror du?

Lenke til kommentar
Hvor blir røykere mobbet? Er røykeloven mobbing? Er faktaplakatene om hvor skadelig den dritten er mobbing?

Jaja, kanskje man skal begynne med reklame på hvor skadelig mat kan være.

 

Det blir bare teit.

8560640[/snapback]

 

Feit mat er faktisk skadelig.

8560878[/snapback]

Ja.... og hvor mange slanke-eksperter har vel ikke fortalt det opp igjennom årene ?

Vi hører jo om det nesten daglig i media.

Det er da mer enn nok fokus på slanking og fedme......

den eneste forskjellen fra røykekampanjene er jo at slanke/fedme-kampanjene ikke i så stor grad er statlig styrt.

Lenke til kommentar
Du sa ikke "det" nei, men samtidig går 160000 kvinner til sin fastlege for ordinering av lykkepiller. Kverulanter/mobbere kan veldig fort få diagnosen: ADHD, og den litt snørrete er plutselig blitt en astmatiker. Vi har ikke forsøplet kloden vår såååå meget de siste 100 årene, men fokuset, og info. om alle "plagene" gir "sveklinger" et sted å henge hatten, uten at de må anstrenge seg litt normalt.

8558952[/snapback]

Så vi skal heller flytte fokusen over til noe helt annet. Istedet for å være litt "overbeskyttsomme" og få alle til å bli sveklinger skal vi heller skremme folk? Mobbe og henge dem ut pga vekten dems?

8560593[/snapback]

 

Eller skal vi sykdomsforklare dem, slik vi har gjort med en del andre grupper de siste 30 årene?

8560859[/snapback]

Så.... medisinske framskritt er altså ikke bra ?

Grunnen til at disse har blitt "sykdomsforklart" er vel at de først de senere år har funnet årsakene....?

8560910[/snapback]

 

Jeg synes ikke noen har funnet virksomme årsaker på mange år når det gjelder enkle ting som røyking, alkohol, overspising osv. Det går på personlige valg etter min mening. Hva tror du?

8560931[/snapback]

Tenkte vel mer på de eksemplene du nevnte med ADHD og astma.....

Lenke til kommentar

Det skrives store ord om at man stadig velger ting, hvordan man vil være, topptrent, overvektig osv. Det mange ikke forstår er at dette ikke er et enkelt valg som kun kan baseres på vilje. Hvis man først har en så stor viljestyrke at man velger å gå ned 10kg, og man har motivasjon for det så er det også andre valg som står for døren som vil påvirke utfallet ekstremt. Hvordan skal man gå ned 10kg? "Slanking" kan vi vel alle være enige om at ikke er fortrinnsmessig, da man ender opp med å gå like mye opp i vekt igjen etterpå. Det er ikke alle som forstår hvordan de skal greie å gå ned 10kg på en mest effektiv måte. Metoden må nødvendigvis være å bruke tid på å trene, mosjonere, endre kostholdet (om nødvendig, blant annet gå over til lysere kjøtt og bruke mer grønnsaker i matlagingen) og det viktigste av alt, ta seg god tid til å gjøre de viktige endringene. Det er ikke alle som forstår hvordan kroppen fungerer, og de har derfor ikke forutsetninger for å kunne gå ned i vekt. En opplysningskampanje om hvordan man skal leve sunnere er viktig, men det er også viktig å fokusere på at man ikke trenger å være syltynn eller oppnå "kroppsidealet" for å være sunn. Man kan godt være lubben men være i god form og ha god helse for det.

 

For videre diskusjon vil jeg påpeke at det som står i Aftenpostens artikkel om at "fordommer fordummer" er helt korrekt. Tenk på det før du trykker på "Legg til svar"...

Lenke til kommentar
Du sa ikke "det" nei, men samtidig går 160000 kvinner til sin fastlege for ordinering av lykkepiller. Kverulanter/mobbere kan veldig fort få diagnosen: ADHD, og den litt snørrete er plutselig blitt en astmatiker. Vi har ikke forsøplet kloden vår såååå meget de siste 100 årene, men fokuset, og info. om alle "plagene" gir "sveklinger" et sted å henge hatten, uten at de må anstrenge seg litt normalt.

8558952[/snapback]

Så vi skal heller flytte fokusen over til noe helt annet. Istedet for å være litt "overbeskyttsomme" og få alle til å bli sveklinger skal vi heller skremme folk? Mobbe og henge dem ut pga vekten dems?

8560593[/snapback]

 

Eller skal vi sykdomsforklare dem, slik vi har gjort med en del andre grupper de siste 30 årene?

8560859[/snapback]

Så.... medisinske framskritt er altså ikke bra ?

Grunnen til at disse har blitt "sykdomsforklart" er vel at de først de senere år har funnet årsakene....?

8560910[/snapback]

 

Jeg synes ikke noen har funnet virksomme årsaker på mange år når det gjelder enkle ting som røyking, alkohol, overspising osv. Det går på personlige valg etter min mening. Hva tror du?

8560931[/snapback]

Joda i mange tilfeller er det nok det, men da mener du altså, i likhet med trådsterter, at alle som har en vane/uvane som kan gå utover helsa.... ja dem er det bare å si hva faen du vil til..... uten tanke på følelser og andre menneskelige aspekter ?

Eller det ble litt feil.... han vil jo bare ta igjen på noen som er svakere ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...