Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Noe til ettertanke, ØD og alle dere andre.

8555573[/snapback]

 

 

Så den i dag jeg og. Lo godt og lenge.

 

Hvor var alle fettbergene i 1940?

Kanskje 2. verdenskrig medførte genendring i menneskeheten?

Tipper våre bestefedre og mødre hadde totalt andre gener enn oss.

 

Fedme er ens egen skyld!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Fedme er ens egen skyld!

8555723[/snapback]

 

Som vanlig ingen begrunnelse.

8557591[/snapback]

 

Men fratrekk av de fem prosentene som statistisk sett har genfeil som forårsaker fedme, er jeg enig i påstanden.

 

Man kan hele tiden velge om man vil være fet, topptrent, pen, veltalende, FRP-sympatisør, narkoman, voldsmann, bankraner med hang til lusekofter og melkesjokolade, osv ...

 

:)

 

Edit: Leif.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Man kan hele tiden velge om man vil være fet, topptrent, pen, veltalende, FRP-sympatisør, narkoman, voldsmann, bankraner med hang til lusekofter og melkesjokolade, osv ...

 

:)

 

Edit: Leif.

8558071[/snapback]

 

Nei, for frie valg forutsetter forklaringsfaktorer utenom gener og miljø, noe som er uvitenskapelig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Man kan hele tiden velge om man vil være fet, topptrent, pen, veltalende, FRP-sympatisør, narkoman, voldsmann, bankraner med hang til lusekofter og melkesjokolade, osv ...

 

:)

 

Edit: Leif.

8558071[/snapback]

 

Nei, for frie valg forutsetter forklaringsfaktorer utenom gener og miljø, noe som er uvitenskapelig.

8558280[/snapback]

 

Hvis du "velger" å se på det så komplisert, så har du etter min mening lagt et grunnlag for unødig komplisert læring/erkjennelse.

 

Hva er egentlig verdien av andre sin kunnskap for deg i det øyeblikket du må ta et valg som er til ditt beste, men kanskje ikke harmonerer med statistikk/vitenskap. Skal du da unngå å ta et slikt valg? Og i så fall hvorfor?

Lenke til kommentar
Nei, for frie valg forutsetter forklaringsfaktorer utenom gener og miljø, noe som er uvitenskapelig.

For meg virker det som om du går ut i fra at materialismen/naturalismen forklarer alt. Hvorfor?

 

Hvilke gen- eller miljøfaktorer utenom fri vilje kan ha gjort at jeg valgte å spise Piano Rislunsj med jordbær i dag når jeg pleier å spise vaffel?

Lenke til kommentar
Nei, for frie valg forutsetter forklaringsfaktorer utenom gener og miljø, noe som er uvitenskapelig.

For meg virker det som om du går ut i fra at materialismen/naturalismen forklarer alt. Hvorfor?

 

Hvilke gen- eller miljøfaktorer utenom fri vilje kan ha gjort at jeg valgte å spise Piano Rislunsj med jordbær i dag når jeg pleier å spise vaffel?

8558371[/snapback]

 

Selvfølgelig forklarer materialismen alt, å dra inn andre ting enn det blir jo en retur til den mørke middelalderen og religionen. Valg forutsetter fri vilje, det forutsetter bare vilje. Det kan ha vært mange ulike miljøfaktorer som var litt annerledes idag jeg ikke vet om. Kanskje du rett og slett var litt lei av vafler?

 

Det å tro på fri vilje strider jo endog mot evolusjonsteorien. Evolusjonen vil nemlig kun fungere om det i stor grad er ens gener som bestemmer hvor bra det går med en. Om en virkelig har fri vilje, så skal jo ikke bakgrunnsvariabler ha noen effekt på ens skjebne i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nei, for frie valg forutsetter forklaringsfaktorer utenom gener og miljø, noe som er uvitenskapelig.

For meg virker det som om du går ut i fra at materialismen/naturalismen forklarer alt. Hvorfor?

 

Hvilke gen- eller miljøfaktorer utenom fri vilje kan ha gjort at jeg valgte å spise Piano Rislunsj med jordbær i dag når jeg pleier å spise vaffel?

8558371[/snapback]

 

Selvfølgelig forklarer materialismen alt, å dra inn andre ting enn det blir jo en retur til den mørke middelalderen og religionen. Valg forutsetter fri vilje, det forutsetter bare vilje. Det kan ha vært mange ulike miljøfaktorer som var litt annerledes idag jeg ikke vet om. Kanskje du rett og slett var litt lei av vafler?

 

Det å tro på fri vilje strider jo endog mot evolusjonsteorien. Evolusjonen vil nemlig kun fungere om det i stor grad er ens gener som bestemmer hvor bra det går med en. Om en virkelig har fri vilje, så skal jo ikke bakgrunnsvariabler ha noen effekt på ens skjebne i det hele tatt.

8558463[/snapback]

 

Hvorfor liker du å dra tingene ut i "sumpen"?

Lenke til kommentar
Jeg spør: Hvorfor kan vi ikke kalle spade for en spade og feite overdimmensjonerte mennesker for det de engentlig er?

7722469[/snapback]

Spader har ikke følelser, mennesker har.

Noen liker ikke bli kalt fete, selvom de kanskje er det. Fint om man kan fokusere på det positive ved mennesker. Om man må henge seg opp i at noen er litt "fyldigere" enn andre kan man gjøre det uten å si det direkte til personen, med mindre vedkommende ikke er så fet at det er helseskadelig.

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg spør: Hvorfor kan vi ikke kalle spade for en spade og feite overdimmensjonerte mennesker for det de engentlig er?

7722469[/snapback]

Spader har ikke følelser, mennesker har.

Noen liker ikke bli kalt fete, selvom de kanskje er det. Fint om man kan fokusere på det positive ved mennesker. Om man må henge seg opp i at noen er litt "fyldigere" enn andre kan man gjøre det uten å si det direkte til personen, med mindre vedkommende ikke er så fet at det er helseskadelig.

8558488[/snapback]

 

Synes du kanskje at vi skal gi disse sykelige litt medisin, slik at de kommer seg?

 

Noen liker ikke å bli kalt kverulanter, mobbere, sexfikserte, røykere, og mannssjåvinistiske svin, men skal vi da finne opp en medisin til alle disse stakkarene?

 

Hva er det som er så spesielt med de som eter for meget?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvorfor liker du å dra tingene ut i "sumpen"?

8558482[/snapback]

 

Det er dere som trekker tingene ned i den gamle mytologien.

8558561[/snapback]

 

Jeg har ikke dratt "noe som helst". Det er du som "velger" din vanlige utvei, som er å tvinge debatten inn på metasporet. Saken er for meg meget enkel, ikke simpel: Du velger selv hva som er best for deg.

Lenke til kommentar

Synes du kanskje at vi skal gi disse sykelige litt medisin, slik at de kommer seg?

 

Noen liker ikke å bli kalt kverulanter, mobbere, sexfikserte, røykere, og mannssjåvinistiske svin, men skal vi da finne opp en medisin til alle disse stakkarene?

 

Hva er det som er så spesielt med de som eter for meget?

Nå sa ikke jeg at vi skulle finne opp en medisin for dem heller.

 

Du kan ikke sammenligne fete mennesker med folk som mobber, folk som er kverulanter, det blir ikke det samme. Det de gjør påvirker andre veldig.

 

Det som er så "spesielt" med dem er at det de gjør med kroppen sin går ikke utover noen andre enn dem selv til en viss grad.

Lenke til kommentar
Det å tro på fri vilje strider jo endog mot evolusjonsteorien. Evolusjonen vil nemlig kun fungere om det i stor grad er ens gener som bestemmer hvor bra det går med en. Om en virkelig har fri vilje, så skal jo ikke bakgrunnsvariabler ha noen effekt på ens skjebne i det hele tatt.

8558463[/snapback]

Bare fordi man genetisk sett har større sannsynlighet for å fatte et valg enn et annet betyr vel ikke det at man ikke har noen som helst vilje over hodet? Disse to tingene utelukker vel ikke hverandre?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Synes du kanskje at vi skal gi disse sykelige litt medisin, slik at de kommer seg?

 

Noen liker ikke å bli kalt kverulanter, mobbere, sexfikserte, røykere, og mannssjåvinistiske svin, men skal vi da finne opp en medisin til alle disse stakkarene?

 

Hva er det som er så spesielt med de som eter for meget?

Nå sa ikke jeg at vi skulle finne opp en medisin for dem heller.

 

Du kan ikke sammenligne fete mennesker med folk som mobber, folk som er kverulanter, det blir ikke det samme. Det de gjør påvirker andre veldig.

 

Det som er så "spesielt" med dem er at det de gjør med kroppen sin går ikke utover noen andre enn dem selv til en viss grad.

8558620[/snapback]

 

Du sa ikke "det" nei, men samtidig går 160000 kvinner til sin fastlege for ordinering av lykkepiller. Kverulanter/mobbere kan veldig fort få diagnosen: ADHD, og den litt snørrete er plutselig blitt en astmatiker. Vi har ikke forsøplet kloden vår såååå meget de siste 100 årene, men fokuset, og info. om alle "plagene" gir "sveklinger" et sted å henge hatten, uten at de må anstrenge seg litt normalt.

Lenke til kommentar
Bare fordi man genetisk sett har større sannsynlighet for å fatte et valg enn et annet betyr vel ikke det at man ikke har noen som helst vilje over hodet? Disse to tingene utelukker vel ikke hverandre?

8558780[/snapback]

 

Det gjør i stor grad det, fordi det at noen som har visse gener eller egenskaper har større sannsynlighet for å ta et valg enn andre viser en sammenheng. Da kan man spørre seg hvorvidt et faktum at noen med de negative egenskapene ikke gjør det kun betyr at de har andre positive faktorer som kompenserer for det. Blant hunder ser man at ting som viljestyrke er genetisk betinget, hvorfor skal det ikke også være det blant mennesker?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Bare fordi man genetisk sett har større sannsynlighet for å fatte et valg enn et annet betyr vel ikke det at man ikke har noen som helst vilje over hodet? Disse to tingene utelukker vel ikke hverandre?

8558780[/snapback]

 

Det gjør i stor grad det, fordi det at noen som har visse gener eller egenskaper har større sannsynlighet for å ta et valg enn andre viser en sammenheng. Da kan man spørre seg hvorvidt et faktum at noen med de negative egenskapene ikke gjør det kun betyr at de har andre positive faktorer som kompenserer for det. Blant hunder ser man at ting som viljestyrke er genetisk betinget, hvorfor skal det ikke også være det blant mennesker?

8558955[/snapback]

 

Den såkalt viljestyrken kan jo like gjerne ligge i mangelen på vilje/egenskap til kommunikasjon mellom menneske/dyr.

Lenke til kommentar

 

Den såkalt viljestyrken kan jo like gjerne ligge i mangelen på vilje/egenskap til kommunikasjon mellom menneske/dyr.

8558992[/snapback]

 

Poenget er at man ser systematiske forskjeller mellom ulike hunderaser, noe som peker mot en sterk genetisk komponent.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Selv om dette er nokså offtopic, så er det langt mer interessant enn alt det andre tøvet i tråden. 'Nuff said.

8559041[/snapback]

 

Var det nuff eller nøff?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...