Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Appelsinjuice er fult av sukker, da men.

8470836[/snapback]

Dersom det er tilsatt sukker er det forbudt ved lov å kalle det for "juice" i Norge. Det sukkeret som er i juicen er i så tilfelle naturlig fruktsukker.

Hvertfall McDonalds sin.

8470886[/snapback]

Hvilket belegg har du for dette? Den smaker f.eks. ikke noe søtere enn Tine/Meierienes sin.

Lenke til kommentar
Appelsinjuice er fult av sukker, da men.

8470836[/snapback]

Dersom det er tilsatt sukker er det forbudt ved lov å kalle det for "juice" i Norge. Det sukkeret som er i juicen er i så tilfelle naturlig fruktsukker.

Hvertfall McDonalds sin.

8470886[/snapback]

Hvilket belegg har du for dette? Den smaker f.eks. ikke noe søtere enn Tine/Meierienes sin.

8487316[/snapback]

 

Har ikke McD de latterlig små kartongene med tropicana? er Jo toppers juice det, veldig god og ikke lagd av konsentrat heller såvidt jeg kan huske (mulig de har mer kalorier da, "high-class"-appelsinjus smaker jo jevnt over mye mindre surt, vet ikke om det er pga prosessen, eller at de har appesiner med mer fruktsukker)

 

AtW

Lenke til kommentar
Appelsinjuice er fult av sukker, da men.

8470836[/snapback]

Dersom det er tilsatt sukker er det forbudt ved lov å kalle det for "juice" i Norge. Det sukkeret som er i juicen er i så tilfelle naturlig fruktsukker.

Hvertfall McDonalds sin.

8470886[/snapback]

Hvilket belegg har du for dette? Den smaker f.eks. ikke noe søtere enn Tine/Meierienes sin.

8487316[/snapback]

 

Jobba der gjennom videregående, den er tilsatt en del sukker. Vet ikke hvor mye.

Lenke til kommentar

Det er riktig som det nevnes at her i Norge har man ikke lov til å kalle det Juice med mindre det består av kun 100% naturlig Juice. Dersom man tilsetter sukker ol. kalles det nektar, saft etc.

Har dog vært borti diverse "Juice" i utlandet hvor det definitivt ikke har vært snakk om 100% ekte vare. Noen er tynnet ut med vann og sikkert tilsatt mye sukker også, men det kjenner man jo med én gang.

Generelt sett er dispenser Juice noe dritt da det kan være så som så med blandingsforholdet vann/konsentrat.

Lenke til kommentar
Men nå er det vel ikke akkurat juice-drikking som er skyld i at folket her til lands blir større og større.

8490382[/snapback]

Slik jeg ser det er det ikke det folk spiser som er problemet. Nå sier jeg ikke at røyking og daglige doser av transfett er særlig bra, tvert imot, men når jeg møter folk som febrilsk skal holde seg unna fett i kostholdet blir jeg bare oppgitt. Fett er ikke usundt. Det er noe man skal ha i seg. Det er aktiviteten til folk som er problemet.

Lenke til kommentar
Appelsinjuice er fult av sukker, da men.

8470836[/snapback]

Dersom det er tilsatt sukker er det forbudt ved lov å kalle det for "juice" i Norge. Det sukkeret som er i juicen er i så tilfelle naturlig fruktsukker.

Fruktsukker er også sukker.

8490057[/snapback]

Ja, men fruktsukker fører ikke til en eksponensiell stigning og variasjon i insulinnivået. Ryker bukspyttkjertelen så er det neppe fruktosen som har skylden.

 

 

Forøvrig så synes jeg det er fascinerende å se hvor mye sukker matvareprodusentene faktisk klarer å stappe i produktene sine. Nå har jeg f.eks gomlet i meg en pose med cashewnøtter med "havsalt & kvernet pepper". Likevel så har de klart å ødelegge produktet ved å stappe i uante mengder med sukker!

 

Problemet er ikke brusen - alle vet at den inneholder mye sukker. Det er brødet, sausen, skinka, så og si alt pålegget og all den andre dritten folk spiser i troen på at det er sukkerfritt, men som faktisk er like sukkerholdig som det er drittmat. Om det er fordi sukker er surhetsregulerende eller for å skape avhengighet vites ikke, men det blir for enkelt å skylde på brus og sjokolade.

 

Selv om kunstig søtningsmiddel per effekt inneholder mindre energi enn fruktose og glukose, men det er tross alt sukkerimitatorer og av alt jeg vet så er det godt mulig at stoffskiftet stuper deretter.

Lenke til kommentar
Men nå er det vel ikke akkurat juice-drikking som er skyld i at folket her til lands blir større og større.

8490382[/snapback]

Slik jeg ser det er det ikke det folk spiser som er problemet. Nå sier jeg ikke at røyking og daglige doser av transfett er særlig bra, tvert imot, men når jeg møter folk som febrilsk skal holde seg unna fett i kostholdet blir jeg bare oppgitt. Fett er ikke usundt. Det er noe man skal ha i seg. Det er aktiviteten til folk som er problemet.

8490832[/snapback]

Ja, fett er en del av et sunt kosthold. I lag med proteiner, så er fett indirekte med på å redusere blodsukkerstigningen. Det er mer enn man kan si om alt av fordøyelige karbohydrater.

Lenke til kommentar
Manuel, som nevnt så er det indikasjoner på at fruktose har større negative effekter enn tidligere trodd. Og poenget her er altså at det er sukker, så man kan ikke bare bøtte innpå med appelsinjuice, for det er faktisk mye sukker i det.

8492176[/snapback]

Jeg sier meg ikke uenig her. Det jeg vil frem til er at man oppnår samme effekt ved å spise et par bananer som ved å drikke Cola, men uten de store blodsukkersvingningene.

 

Hvis du referer til denne artikkelen i dagbladet, så viser ikke "forsøket" noe annet enn at det er usunt å spise fruktose i store mengder. Fruktose er ikke en måltidserstatter - den er en sukroseerstatter. Dessuten så er fruktose mye søtere enn vanlig sukker, så netto inntak bør kunne reduseres.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...