Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Hvilke søningsalternativer mener du er "100% trygge"?

8404372[/snapback]

Jeg kan ikke komme med noe alternativer som jeg vet er tryggere en sukker, men alternativet er jo annen drikke som unngår problemet fullstendig. Mange har hatt stor suksess med å bytte ut brusen med feks. vann. Dersom man likevel tylle i seg brus kan det være en idé å prøve varianter som har tilsatt mye mindre sukker enn tradisjonell brus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg skrev tom. aspartam er et realtivt nytt produkt sammenlignet med epler. At man ikke undersøker produkter som har vært en kjent matkilde i årtusener, kontra nye kjemisk fremstile kunstige søtstoff synes jeg er en 100% riktig prioritering.

 

En ting du ikke tenker på, er at eplene du kjøper i butikken idag ikke er de samme som du kjøpte for 30 år siden. Undersøkelser viser jo gang på gang at frukt og grønt er stappfull av sprøytemidler og det som verre er. Hvor sunt er det er det å få i seg disse?

Lenke til kommentar
At de ikke er skadelige i små mengder er godt mulig. Det er ikke sukker heller.

Nei, men sukker gir kroppen energi. Aspartam gjør bare... ingenting.

 

Problemet er også at dette er relativt nye stoffer så de langsiktige virkningene er lite kartlagt.

Aspartam ble oppdaget i 1965. I 1981 ble det godkjent for bruk i tørrvarer i USA, og i 1983 i brus. De hadde visst brukt det i Japan allerede på det tidspunktet.

 

Hva er poenget med å bytte ut noe som definitivt ikke er skadelig i små mengder med noe som potensielt faktisk kan være skadelig?

Fordi sukker gir energi, og blir nok en haug med energi på toppen av det overskuddet vi allerede har.

 

man absolutt stappe i seg mest mulig dritt når det faktisk finnes sunne alternativer?

Hvilke sunne alternativer til sukker snakker du om da? Folk liker brus, og de kommer til å fortsette å drikke det. Det er ikke påvist at Aspartam er skadelig i begrensede mengder siden det ble oppdaget i 1965.

Lenke til kommentar
Hvilke søningsalternativer mener du er "100% trygge"?

8404372[/snapback]

Jeg kan ikke komme med noe alternativer som jeg vet er tryggere en sukker, men alternativet er jo annen drikke som unngår problemet fullstendig. Mange har hatt stor suksess med å bytte ut brusen med feks. vann. Dersom man likevel tylle i seg brus kan det være en idé å prøve varianter som har tilsatt mye mindre sukker enn tradisjonell brus.

8407106[/snapback]

 

Folk spiser ting med søtningsstoffer i (ikke bare brus), det gjelder så og si alle. Man mer eller mindre må spise mat med noe søtt i. Når mange er overvektige så er åpenbart det faktumet at det er mye energi i sukker noe som gjør det usunt for mange.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg røyker og er lubben.. Jeg må jo være det ultimate mobbeoffer, eller hva? :ermm:

 

Kom igjen å mobb meg, sjekk om avhengigheten av nikotin forsvinner, se om fettet renner av!

 

Bedre å være lubben enn å se ut som et beinrangel sier jeg bare. Jeg er ikke akkuratt feit, men er glad i øl og mat, JA.

 

BTW: Aspartan kan være kreftfremkallende som alt annet. Det negative er at du lurer kroppen til å tro at den får sukker, så den stopper/sinker forbrenninga. (Fordi insulinet stiger eller noe sånt)

Endret av Twingy
Lenke til kommentar
Bedre å være lubben enn å se ut som et beinrangel sier jeg bare.

Er det bare disse to alternativene?

 

Hva å være sunn og veltrent? :)

8409107[/snapback]

 

Hva med å leve litt. Jeg syns også det har gått for langt når man blir FEIT, men det er vel ikke mitt problem åssen andre ser ut?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Så lenge man er fysisk aktiv, i relativt god form og spiser noenlunde fornuftig er det ikke et problem å ha litt "polstring". Om det er et resultat av inaktivitet og dårlig kosthold blir det helt annerledes.

Lenke til kommentar
Hva med å leve litt. Jeg syns også det har gått for langt når man blir FEIT, men det er vel ikke mitt problem åssen andre ser ut?

8409759[/snapback]

 

Går ann å leve livet uten å trykke i seg usunn mat heile tida, ingen seier ein som lever sunt og er veltrent aldri kan ete hamburger eller gå på fylla (om det er det som er å leve litt) - så lenge ein har fysisk aktivitet og normalt fornuftigt og sunt kosthald ellers...

Lenke til kommentar
Hva med å leve litt. Jeg syns også det har gått for langt når man blir FEIT, men det er vel ikke mitt problem åssen andre ser ut?

8409759[/snapback]

 

Går ann å leve livet uten å trykke i seg usunn mat heile tida, ingen seier ein som lever sunt og er veltrent aldri kan ete hamburger eller gå på fylla (om det er det som er å leve litt) - så lenge ein har fysisk aktivitet og normalt fornuftigt og sunt kosthald ellers...

8410617[/snapback]

 

Ja selvfølgelig, men de fleste overdriver :p

 

.. Ser sånn ut for meg hvertfall

Lenke til kommentar
Hva med å leve litt. Jeg syns også det har gått for langt når man blir FEIT, men det er vel ikke mitt problem åssen andre ser ut?

8409759[/snapback]

 

Går ann å leve livet uten å trykke i seg usunn mat heile tida, ingen seier ein som lever sunt og er veltrent aldri kan ete hamburger eller gå på fylla (om det er det som er å leve litt) - så lenge ein har fysisk aktivitet og normalt fornuftigt og sunt kosthald ellers...

8410617[/snapback]

 

Ja selvfølgelig, men de fleste overdriver :p

 

.. Ser sånn ut for meg hvertfall

8410626[/snapback]

kan jo tenkes andre har en litt ulik definisjon på hva det er "å leve" også da...

Det å si at å spise burger, gå på fylla og knaske snop stadig vekk er å leve, blir for meg helt bakvendt. Jeg føler virkelig at jeg lever og føler meg lykkelig etter å gjort et eller annet som er littegranne fysisk krevende, f.eks. det at jeg sykler litt over 1 time til Ju Jitsu trening, for så å sykle tilbake. Eller å gå til toppen på et 1000m høyt fjell midt på vinteren med snø og is og stupbratte fjellsider. :love:

 

Mestringsfølelse og adrenalin er som dop for meg. :p

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar

Jau... er kult det :) Men jeg mener ikke at man må spise hva man vil HELE tia, for å leve litt.

 

Jeg mener at man kan gjøre det man har lyst til SELV, uansett hva det er.

Så hvis folk har lyst til å bruke all sin fritid på å trene, så er det jo opp til dem.

Jeg har andre ting å gjøre hvertfall.

 

Det som er livet er å kjøre rundt i en strøken svart Volvo 245 med FT turbomotor med ca. 450 hk, grovsnus under leppa, og god gammal rock på anlegget, mens det er sommer, blå himmel og sol ute! Det er livet det! :love:

 

Hør på The Cramps - GarbageMan sier jeg bare ;)

Endret av Twingy
Lenke til kommentar
Jau... er kult det :) Men jeg mener ikke at man må spise hva man vil HELE tia, for å leve litt.

 

Jeg mener at man kan gjøre det man har lyst til SELV, uansett hva det er.

Så hvis folk har lyst til å bruke all sin fritid på å trene, så er det jo opp til dem.

Jeg har andre ting å gjøre hvertfall.

 

Det som er livet er å kjøre rundt i en strøken svart Volvo 245 med FT turbomotor med ca. 450 hk, grovsnus under leppa, og god gammal rock på anlegget, mens det er sommer, blå himmel og sol ute! Det er livet det! :love:

 

Hør på The Cramps - GarbageMan sier jeg bare  ;)

8411587[/snapback]

:D

Vi er vel kanskje to helt forskjellige mennesker sånn sett. Jeg kunne aldri tenke meg å sitte pakka inni en bil (kanskje med unntak av en 911 Turbo) på en så fin dag. Da hadde jeg heller satt meg på sykkelen eller tatt på meg skoene og syklet eller gått noen mil. Gjerne med fotoapparatet parat. :)

Naturen ville vært all underholdningene jeg hadde trengt. :love:

(Hjelpemeg, jeg høres nesten ut som en "treehugger" nå jo. :dontgetit: )

Lenke til kommentar

Artikkel i avisen i dag

 

Dette bekymrer meg virkelig, da jeg snart skal til syden og da spesielt rødehavet.

Driver spekkhoggerne å ødelegger muligheten for å spise sundt der nede?

Skremmende utvikling dette at disse enorme menneskene blir i så flertall at det ikke er mulig å drive næringsvirksomhet med sunn mat.

 

Dette bare bygger opp om at det burde bli forbud/redusert tilganp på feit mat.

Lenke til kommentar

Uhh, at massiv turisme ødelegger lokale områder? Er dette ment å være en nyhet??

Dersom man er interessert i mest mulig naturlige opplevelser(herav også det kulinariske) så ligger man jo selvsagt unna de verste charterturene! Dette er da vel almennkunnskap?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg vet akkurat hva du mener. Etter en toukers tur på Kreta skjønte jeg at man måtte ta litt ansvar dersom man ikke skulle legge på seg et kvart tonn i løpet av turen. Jeg ble etter hvert veldig flink til å si "kan jeg vær så snill få grønnsaker i stedet for pommes frites", som viste seg å være ytterst nødvendig siden stort sett _alt_ som ble servert der nede var med pommes frites til. Samtidig var det ikke vanskelig å finne ting på menyen med relativt rent kjøtt, hvis man bare lette litt. Frukt var jo også relativt billig. Men det krever en viss innsats, det gjør det.

Lenke til kommentar

Vi har en fedmeepidemi på gang, og standarden må legges på det laveste fettinnholdet. Da bidrar McDonald’s til å avhjelpe problemet, sier Steen Stender.

 

http://www.na24.no/naeringsliv/article988102.ece

 

Hvorfor ikke gjøre slike produkter drit dyre?

Fastfood skulle vært steindyrt når det ikke handler om sunn mat. Leste foresten at vi brukte mer kjøtt (alle typer) i Norge nå, men noe skyltes at folk velger pølse til frokost på bensinstasjonen. Skremmende.

 

Hadde pølsa kosta 50 kroner, og en frisk tunfisksalat 20 hadde kanskje folk valgt anderledes :)

Lenke til kommentar
Som smårips_eier sier, man kan jobbe litt for å unngå usunn mat. Selv på Mac'ern kan du be om gulrøtter som tilbehør i stedet for pommes frites, og appelsinjuice i stedet for brus.

 

Det er det jeg gjør, og da spiser jeg på MacDonalds med god samvittighet! :)

8466988[/snapback]

 

McHealthy: Liten hamburger, gulrøtter og juice! :woot:

 

Nei, takke seg til den feite maten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...