Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Er helt enig i at det må reageres. Men det må sies at mange skoler er flinke med måltider. Hørte meg rundt her på barneskolene hvordan ungene spiser og det er ikke så ille. Barn har fri tilgang til frukt hele dagen og ingen får lov å ha med seg brus etc på skolen.. Problemet her i Norge oppstår fra ungdomskole til videregående. De vandrer selv til nærmeste kiosk eller butikk, de har ikke matpakker og slikt, så det blir veldig lett å kjøpe seg brus og "skolebolle"(Hvorfor i h***** heter det skolebolle)

 

Og igjen oppstår ikke problemet her, men når ungdommen blir eldre så har de samme elendige kosthold som i skolen men med mye lavere aktivitetsnivå.. Man er dømt til å bli feit av slikt.

 

Kosthold er noe man får akkurat i denne perioden, når man bryter fri fra foreldrenes kosthold, og om ingen viser hvordan man spiser så spiser man det man føler for, og da gjerne sukkerbomber..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Jeg snakker som du skjønner ikke om slavekontrakter slik du mener, det er det du er blitt indoktrinert til å tru. Eneste måten å hjelpe u-land på er ikke med bistand.  Bistand ganger kun vestlig økonomi, og ødelegger landet der bistanden blir brukt..  Alt jeg ønsker er at vi kan få tilgang til mat fra u-land uten disse tollmurene og at norske bønder må åpne for å konkurrerer på lik linje med andre..

 

Jeg trur vi vil få billigere produkter ja, samtidig vil noen overflødige bønder måtte ut på arbeidsmarkedet, men i det store og det hele vil det bli som før..

Selvsagt må vi fortsatt beskytte bøndene mot andre som fortsatt subsidierer landbruket, men ikke mot land som ikke gjør det..

8184180[/snapback]

 

Hvis du tar deg en tur på en innvandrersjappe så vil du oppdage at vi allerede har et vell av frukt og grønt fra u-land. De har i tillegg det samme assortement av norskproduserte varer som faktisk er lavere priset enn hvis du kjøper dem på kjedebutikkene.

Lenke til kommentar

Hva godt gjør bistand for vestlig økonomi? Det er faktisk eksempler der bistandshjelp har gjort mye godt for et uland. Ikke generaliser for mye.

 

Hvis man fjerner tollbarrierene på landbruksprodukter vil vi ikke ha noen bønder igjen i landet i det hele tatt. Norske bønder har ikke nubbsjangs til å konkurrere mot sørlige. Dette hovedsaklig pga klima og dyrere arbeidskraft.

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar

Fedme arves ikke, dårlig kosthold arves. Lørdagsgodt er ikke lenger lørdagsgodt, barn får masse lommepenger i tidlig alder, og bruker alt på snop og brus. Foreldre er stresset og har full arbeidsdag, får ikke tid til å lage skikkelig mat. Det er alt for dårlig undervisning på skolene om viktigheten med et sunt kosthold og gode treningsvaner, og stadig flere sitter parkert forran PCen/Tven store deler av dagen. Er det rart normenn er feite?

 

Likevel synes jeg ikke feite mennesker bør mobbes, det kan lett ta av i den ene ekstremiteten eller den andre (sulte seg eller trøstespise). Jeg mener heller at overvektige mennesker burde få muligheten til et større hjelpeapparat av profesjonelle som kan legge opp planer for hver enkelt og følge opp. Overvekt er et stort problem, på lik linje med røyking, derfor burde det bli tatt like seriøst.

Lenke til kommentar
Enig med Skilpadde. Individuell oppfølging er tingen.

8240282[/snapback]

 

 

Og det koster?

 

Røykekampanjen har jo fungert. Hvorfor ikke dra erfaring fra denne og overføre denne til fedmeproblemet?

 

Bilde av fete ekle mennesker på billboards og på reklame i media.

Advarsler på brus og gotteri

Begrenset tilgang på de værste varene

Økt pris på usunne varer

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har ikke utelukket at motiverende budskaper kan "hamres" inn. Spørsmålet om kostnader blir litt vanskeligere å beregne. Innenfor det jeg driver med så ville en oppfølging inntil et år koste mellom 5-10k. For de som har de verste fedmeproblemene er dette kanskje ikke så mye.

Lenke til kommentar

Og på nytt så kan jeg dra det enda litt lenger. Hva med å fjerne alle genetiske utskudd som stygge mennesker og slikt. Hva om vi legger opp til at alle taperne i samfunnet ikke får noen form for støtte eller trygd.. Da vil dem dø ut til slutt og vi vil slippe problemene disse lite intelligente vesnene fører med seg.

La oss med en gang innføre genetisk renhet.. Nei vent litt.. Det er jo tenkt ut før.

Vi må finne på noe nytt, la oss innføre rensning ut fra intelligens, utdanning og inntekt.. Vi ville fjernet alle dumme overvektige mennesker med dette tiltaket og hvilket løft utdanningen ville få. Utdanning eller døden, blir du feit er du død. Går du under en viss inntekt er du død.. Nakkeskudd er for snilt.. Putt hele gjengen inn i en leir uten mat og la dem spise hverandre opp..'

 

"Survival of the fattest."

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Støtter saken din, er bare snakk om å tåle en periode med hyl og skrik om "fete mennesker diskrimineres" osv så vil effekten av kampanjen komme over tid og folket er plutselig enig med deg, akkurat som med røykingen.

 

Off topic: Neste sak på listen bør bli bruk og kast mentaliteten til det norske folk, Den sterke økonomiske veksten de siste generasjonene har ført til en sterk økning i forbruket av varer og tjenester. Denne produksjons- og forbruksveksten har vært fulgt av en tilsvarende økning i avfallsmengdene. 1,2 MILLIONER. tonn kommer fra husholdningene.

Lenke til kommentar
Når folk ikke klarer å ta ansvar for seg selv må det innføres tiltak mot de Battone.

 

Fedme er et problem for samfunnet, noe utseende ikke er :) Så du kan trygt vandre rundt i gatene ennå :)

8240621[/snapback]

 

Hehe, vi er nå ikke akkurat noe glansbilde selv heller da, oivind_dahle. :ph34r:

Poenget er og blir at mobbing aldri hjelper, kanskje eneste for selvbildet til den som mobber.. Føler seg litt tøffere. Jeg har aldri hørt om en eneste tjukkas som sier han ble mobbet til å slanke seg.. De aller fleste som har slanket seg har på en eller annen måte fått støtte til å gjennomføre slikt. Vil man utstøte dem fra samfunnet så er ikke det noe nytt.. Tjukke mennesker blir allerede mobbet, de får ikke jobber, mange tørr rett og slett ikke gå ut av døren p.g.a. dette..

 

Men ja, oivind_dahle.. La oss mobbe dem litt mere bare, så fjerner vi problemet og du kan føle deg så mye bedre..

Lenke til kommentar
Røykekampanjen har jo fungert. Hvorfor ikke dra erfaring fra denne og overføre denne til fedmeproblemet?

8240347[/snapback]

Det motsatte av røyking er ikke-røyking, noe som utelukkende er sunt. Det motsatte av overvekt derimot er undervekt, og det er ikke sunt.

 

Å skremme folk vekk fra røyken har derfor bare positive effekter helsemessig, mens å skremme folk fra å spise kan føre til flere tilfeller av anoreksia enn det vi allerede ser, som ikke er en positiv effekt helsemessig.

 

Jeg er absolutt enig i at noe må gjøres med fedmen, men tviler på at skremselskampanjer og mobbing er det som skal til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg mener noen ser litt enøyd på ordet mobbing. Det var faktisk mobbing når røyketrenden skulle snues. "Hylekoret" med en velkjent Bergensadvokat iført nikotinstenkte tinningbust, bakket opp av en kjederøykende helseminister bar seg i hytt og pine over "mobbingen". Hylekoret stilnet, og vi beveget oss fremover. Nå er det ingen som med vettet i behold preker om at røyking er en sosial overlegen faktor osv. Kan hende vi kan få til det samme med dette problemet, og ja, det begynner virkelig å bli et "problem".

 

Hvorfor liker noen å stigmatisere de overvektige ved å breke at vi må jo ta hensyn til følelsene deres? De er vel like kjapp i hue som ethvert allminnelig "syrestrå" ...?

Lenke til kommentar

Jeg spiser knapt snop, jeg røyker ikke, jeg drikker sjeldent. Jeg drikker dog i gjennomsnitt, en halv is-te (iste?) for dagen. (Med halv i gjennomsnitt, mener jeg at det er omtrent anver dag at jeg hiver innpå en). Isteen konsumerer jeg for å heve motivasjonsnivået på en vanskelig skoledag.

 

Jeg trener, litt. Mye ville vært en løgn, ettersom at jeg gjør er å sykkle i overkant av en mil (med bakker, opp OG ned :wee) 3-5 ganger i uken, men jeg vil fortsatt karistikere meg som feit.

 

Mobbe meg, anyone?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg spiser knapt snop, jeg røyker ikke, jeg drikker sjeldent. Jeg drikker dog i gjennomsnitt, en halv is-te (iste?) for dagen. (Med halv i gjennomsnitt, mener jeg at det er omtrent anver dag at jeg hiver innpå en). Isteen konsumerer jeg for å heve motivasjonsnivået på en vanskelig skoledag.

 

Jeg trener, litt. Mye ville vært en løgn, ettersom at jeg gjør er å sykkle i overkant av en mil (med bakker, opp OG ned :wee) 3-5 ganger i uken, men jeg vil fortsatt karistikere meg som feit.

 

Mobbe meg, anyone?

8242339[/snapback]

 

Ja, hva er det som sårer deg mest med ditt/mitt syn på deg selv? Jeg, eller du selv?

Lenke til kommentar
Jeg spiser knapt snop, jeg røyker ikke, jeg drikker sjeldent. Jeg drikker dog i gjennomsnitt, en halv is-te (iste?) for dagen. (Med halv i gjennomsnitt, mener jeg at det er omtrent anver dag at jeg hiver innpå en). Isteen konsumerer jeg for å heve motivasjonsnivået på en vanskelig skoledag.

 

Jeg trener, litt. Mye ville vært en løgn, ettersom at jeg gjør er å sykkle i overkant av en mil (med bakker, opp OG ned :wee) 3-5 ganger i uken, men jeg vil fortsatt karistikere meg som feit.

 

Mobbe meg, anyone?

8242339[/snapback]

 

Ja, hva er det som sårer deg mest med ditt/mitt syn på deg selv? Jeg, eller du selv?

8242371[/snapback]

 

Personlig sett, subjektivt? Jeg gir da faen, skylden er lene og alene min skyld, men man har de som virkelig sliter med selvtilliten pga. det sporet de har kjørt seg fast i, gg. Man burde enten hjelpe de, eller la de være i fred. Kommentarer som; "Øy, ikke spis Mac, du er for feit", mens du river vekk hamburgeren til en mennesklig spremval, vil nok ikke varme hjertet.

 

Du kan selvsagt vinkle det slik; "Men, men, men, hvis jeg gjør det! kansje han da kan innse at han er en kjøttkake med to ben og gjøre noe med det!", tingen er at de fleste feite (Hvis man ser bort ifra de med en sterk personlighets forstyrrele, ala omvendt anoreksi; "Jeg er ikke feit, jeg veier bare 100kg), er fult klart over at de veier noen kg over normalen.

 

Kansje burde vi skaffet personlig trener til alle overvektige, samt sett ned skatten på kaninfor hvis man er x antall kg over x antall kg med x antall cm høyde fra topp til tå? Heheheh :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...