Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker

Anbefalte innlegg

La oss holde oss til sak og ikke person. Så slipper moderator å sende innlegg i papirkurven, slik som nå ble tilfellet med en liten håndfull av dem. Diskuter problemstillingen og ikke hverandre :)

Reaksjon på moderering skal som alltid skje på pm og ikke i tråden som blir moderert. Det betyr i klartekst at dette innlegget ikke skal kommenteres her, da det er off-topic. Men ikke nøl med å ta kontakt på pm om det er noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde du et poeng, Rakkerunge?

7834321[/snapback]

Tror poenget var at Grandiosa er usunn mat.

Noe det er.

7834339[/snapback]

På hvilken måte er det usunt? Uansett var påstanden at man blir feit av Grandiosa, noe som er tull.

Du krever begrunnelse på hva som er usunn mat, men du virker lite villig til å begrunne dine utsagn om Grandiosa.

Hvis du ønsker en begrunnelse for et innlegg så er det bare å spørre vedkommende som har skrevet det.

Nå har det seg slik at man ikke blir feit av usunn mat av seg selv, det er i kombinasjon med lite mosjon og uregelmessig inntak av mat at man legger på seg. Men sånn sett under ett, så vil jeg si at men blir feit av grandiosa.

7836191[/snapback]

Da vil du sånn sett under ett si at man blir fet av omtrent all mat.

7838148[/snapback]

1. Hvorfor blir man ikke feit av Grandiosa?

2. Jeg har ikke sagt at man blir feit av all mat. Hvor leser du det? Det jeg sier er at hvis man spiser f.eks en Mc`ern-burger en gang i blandt, så blir man ikke feit av det. Problemene starter når man spiser det regelmessig, samt tilnærmet aldri trener.

Lenke til kommentar
Selvsagt kan man bli feit av for mye av all mulig mat. Grandiosa er ikke dermed sagt sunt.

Men man blir ikke feit av det.

Grandiosa har et høyt innhold av veldig prosseserte karbohyhdrater, transfett og andre godsaker.

Kilde?

Næringsfordelingen er uheldig og næringsinnholdet er tynt og av dårlig kvalitet.

7838655[/snapback]

Ok, hva baserer du det på?

1. Hvorfor blir man ikke feit av Grandiosa?

Fordi mat ikke gjør en feit, med mindre man spiser for mye av det. Å spise Grandiosa gjør deg ikke automatisk feit. Ikke i det hele tatt. Ikke engang McDonalds-mat gjør deg feit (det var jo en fyr som laget en dokumentar der han bare spiste på McDonalds, men han spiste ikke for mye, og bedrev fysisk aktivitet). Det som gjør en feit er å spise mer enn man forbrenner.

2. Jeg har ikke sagt at man blir feit av all mat. Hvor leser du det? Det jeg sier er at hvis man spiser f.eks en Mc`ern-burger en gang i blandt, så blir man ikke feit av det. Problemene starter når man spiser det regelmessig, samt tilnærmet aldri trener.

7842310[/snapback]

Nei, problemene starter når man spiser mer enn man forbrenner.

At enkelte matvarer kan være mindre sunne eller inneholde flere skadelige stoffer, derimot, er en annen sak. For eksempel mener man jo at mettet fett bør inntas i begrensede mengder (selv om det er de som påstår at det bare er tull også).

Lenke til kommentar

Hvis man spiser kun junk-food - men mindre enn man forbrenner så kommer man til å legge på seg av det. Det er mulig at den totale kroppsvekten ikke vil gå opp, men man vil få høyere fettprosent på enkelte utsatte steder av kroppen.

For øvrig registrer jeg at du kverulerer verre enn enkelte politikere.

Edit: Skrivefeil.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Hvis man spiser kun junk-food - men mindre enn man forbrenner så kommer man til å legge på seg av det. Det er mulig at den totale kroppsvekten ikke vil gå ned, men man vil få høyere fettprosent på enkelte utsatte steder av kroppen.

7842451[/snapback]

Bullshit, pricks har helt rett i denne saken.

Lenke til kommentar

Ok, mye rart her:P

MEN nå er det slik at man faktisk KAN bli fetere av kun junkfood, hvis man har store mengder muskler som ikke blir vedlikeholdt på riktig måte. Tenker da både på riktig kosthold og riktig fysisk trening. Hvis man har mye muskelmasse, og spiser kun grandiosa, man jogger slik at man brenner akkuratt like mange kallorier som man får i seg på en dag, klarer ikke kroppen å vedlikeholde/opprettholde musklene og de vil derfor bli omdannet til fett. Hvis en slank person, med tilnermet 0 muskelmasse, og gjør samme tingen vil han rett og slett bli tynnere pga kroppen ikke klarer å holde på noe som helst. Hvis du går i en lengre periode uten mat, kun veske, vil kroppen begynne å brenne av fettet på kroppen for å holde den i live. Når fettet er borte begynner den på muskler (Dette får man en helt jævli svettelukt av) og man vil tilslutt dø. En grandiosa inneholder mye energi(kallorier) pr 100g. I tillegg til at bunnen er av den fineste sorten, og mange av de viktige næringstoffene er derfor ikke tilstede. er mange som ikke blir mette av kun en liten mengde grandiosa og det er derfor lett å legge på seg, den inneholder kun 7% fett, men en shitload med energi(karbohydrater) som omdannes til fett om du ikke bruker energien. Men teoretisk sett er det umulig å legge på seg vekt hvis man brenner like mye som man inntar, MEN du kan øke fettprosent. Det er ett faktum, og naturens gang.

Lenke til kommentar

oivind_dahle hvorfor er du så mye bedre en "feite" folk? :) `hva tror du det koster samfunnet alle de opperasjonene på sykehus der folk har den sykdommen fordi de har vært så dumme og røyket? :roll:

mange feite kan ikke for det sjæl heller, men alikevel skal de mobbes fordi de er feite? :thumbdown: de som røyker har faktisk valgt det selv, og det er ikke umulig og slutte! :)

Og nei jeg er på ingen måte feit, ikke derfor jeg forvarer de :hrm:

Lenke til kommentar
Hvis man spiser kun junk-food - men mindre enn man forbrenner så kommer man til å legge på seg av det. Det er mulig at den totale kroppsvekten ikke vil gå opp, men man vil få høyere fettprosent på enkelte utsatte steder av kroppen.

Og det baserer du på?

For øvrig registrer jeg at du kverulerer verre enn enkelte politikere.

Hva med å holde slike tåpelige personangrep for deg selv?

Spiser man kun junkfood vil man også få andre morsomme lidelser. Anbefaler filmen Supersize Me for de som tror det er sundt å spise junk...

7842844[/snapback]

Hva slags lidelser?

MEN nå er det slik at man faktisk KAN bli fetere av kun junkfood, hvis man har store mengder muskler som ikke blir vedlikeholdt på riktig måte.

Tull. Tvert imot så fører større muskelmasse til økt forbrenning.

Hvis man har mye muskelmasse, og spiser kun grandiosa, man jogger slik at man brenner akkuratt like mange kallorier som man får i seg på en dag, klarer ikke kroppen å vedlikeholde/opprettholde musklene og de vil derfor bli omdannet til fett.

Nei, muskler blir ikke omdannet til fett. Det er en myte.

En grandiosa inneholder mye energi(kallorier) pr 100g. I tillegg til at bunnen er av den fineste sorten, og mange av de viktige næringstoffene er derfor ikke tilstede.

Hva så? Er et kålhode usunt fordi det ikke inneholder proteiner?

er mange som ikke blir mette av kun en liten mengde grandiosa

Da blir de det ikke av kun en liten mengde annen mat heller.

og det er derfor lett å legge på seg, den inneholder kun 7% fett, men en shitload med energi(karbohydrater) som omdannes til fett om du ikke bruker energien.

Ah, "karbohydrater er onde"-myten...

Lenke til kommentar

Ble fortalt det for noen år siden av en lege, var i forbindelse med et legebesøk på en skole.

Når det gjelder hvilke lidelser i Supersize me, så sa legen at personen hadde like dårlige leververdier som en alkoholiker godt oppe i årene. Og ja, enkelte karbohydrater er onde. Men på langt nær alle.

Lenke til kommentar

Du er god til å provosere. men la meg nå gjenta en bit av DITT innlegg.

HVA BASERER DU DET PÅ, KAN DU I DET HELE TATT NOE OM KOSTHOLD.

1. Ett kålhode er ikke usundt pga mangel på proteininnhold, men en person vil dø om han ikke får i seg annet. Her gjelder MYTEN "alt med måte". Prøv å bygg ett hus med bare spiker, funker det bra?

2. Økt muskelmasse fører ikke til økt forbrenning med mindre du faktisk bruker musklene. Det er nå en gang sånn at muskelvevet brytes ned ved trening, grunnen til at man blir sterkere er pga kroppen bygger opp muskelvevet til ett litt høyere nivå. Kroppen trenger næringstoffer, som bla karbohydrater, proteiner OSV for å klare dette.

3. Karbohydrater er på ingen måte "onde", men det finnes ikke bare en type, den ene typen er vel mer "Ond" enn den andre. Men karbohydrater i form av fruktsukker er det "Sunne" og inneholder mere positiv energi, og er heller det "naturlige" sukkeret, kroppen trenger tvert imot karbohydrater, men i moderate mengder.

4. det er sant at folk ikke blir mette av en liten bit annen mat, og det var vel halve poenget, derfor velger kroppen å fortsatt gi "sultesignal" og man vil ofte spise MER. Grandiosa har ett høyt energiinnhold pr 100g og det er hovedsaklig derfor folk blir fete av det.

5. SE FILMEN OG SE, lidelser som at leveren vil dø, kroppen har ikke energi til å klare seg, i og med at næringstoffene som brukes til å bygge opp muskelvev ikke er tilstede, man blir slapp, orker mindre, kroppens symptomer går over til psykiske symtomer som irritasjon, latskap. Prøv å se.

Du skal ha kilde på alt og ingenting, kan du gjøre meg en tjeneste å finne kilde som støtter minimum ett av dine påstander? Hadde vært knallbra.

Lenke til kommentar
Ett kålhode er ikke usundt pga mangel på proteininnhold

Da er argumentet om at Grandiosa ikke har alle næringsstoffer også ugyldig.

Økt muskelmasse fører ikke til økt forbrenning med mindre du faktisk bruker musklene.

Prøv å leve uten å bruke muskler :lol:

Karbohydrater er på ingen måte "onde", men det finnes ikke bare en type, den ene typen er vel mer "Ond" enn den andre. Men karbohydrater i form av fruktsukker er det "Sunne" og inneholder mere positiv energi, og er heller det "naturlige" sukkeret, kroppen trenger tvert imot karbohydrater, men i moderate mengder.

Du mener vel "raske" og "trege" karbohydrater. Hvitt brød er ikke noe ille i et sammensatt måltid.

det er sant at folk ikke blir mette av en liten bit annen mat, og det var vel halve poenget, derfor velger kroppen å fortsatt gi "sultesignal" og man vil ofte spise MER. Grandiosa har ett høyt energiinnhold pr 100g og det er hovedsaklig derfor folk blir fete av det.

Folk blir ikke feite av Grandiosa. De blir feite hvis de spiser mye mer enn de forbrenner hele tiden. Det går fint an å bli mett på grandis. Mang en student kan nok fortelle deg om akkurat det :)

SE FILMEN OG SE, lidelser som at leveren vil dø, kroppen har ikke energi til å klare seg, i og med at næringstoffene som brukes til å bygge opp muskelvev ikke er tilstede, man blir slapp, orker mindre, kroppens symptomer går over til psykiske symtomer som irritasjon, latskap. Prøv å se.

Hva skal jeg se? At et ensidig kosthold som ikke inneholder nødvendige næringsstoffer er negativt? Igjen, prøv å leve på bare kål :D

Du skal ha kilde på alt og ingenting, kan du gjøre meg en tjeneste å finne kilde som støtter minimum ett av dine påstander? Hadde vært knallbra.

7844015[/snapback]

Hvilke påstander lurer du på?

Lenke til kommentar

Altså proteiner + trening = økt muskelmasse = økt stoffskifte/forbrenning.

Raske karbohydrater blir omgjort til energi raskt i kroppen, beveger du deg ikke på den tiden blir energien som er igjen etter at det har blitt frigjort ( noe er borte på å holde kroppen gående ) til fett. Når man slanker seg så vil man unngå karbs fordi kroppen bruker det forran fettreservene. Men når man ikke spiser karbohydrater så blir kroppen tvunget til å forbrenne fettreservene. Da mister man fett. Et kålhode er sunt, men lever man bare på det så dør man. Man trenger et variert kosthold. Pizza har noen sunne stoffer og flere usunne stoffer, pluss at den inneholder mye energi, så for den normale person som ikke trener veldig mye VIL legge på seg når han spiser den. Trege karbohydrater blir omgjort til energi tregere enn raske, da klarer kroppen forbrenne den mengden energi som blir frigjort selv om vi sitter stille.

Lenke til kommentar
Så er spørsmålet igjen da: Hva er "sunn mat"?

7862260[/snapback]

Mine forslag: Magert kjøtt, frukt, grønnsaker, grovt brød, egg, fisk. Dette ville selvsagt uansett bli utredet av en ekspertgruppe.

Jeg synes uansett dette er bedre enn å mobbe feite mennesker, men registrerer at forslaget kommer fra en som føler seg mobbet som røyker. Nå har jeg aldri sett noen mobbe røykere, men er imot mobbing generelt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...