Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Så nettopp på tabloid om det å veie unger på skolen. Det er å diskriminere tjukke folk i seg selv. De ser på det som en slags "trussel" eller "fare" for samfunnet. Det fisefine samfunnet som de prøver å utvikle kan de holde for seg selv.

7736736[/snapback]

De er ikke en trussel for samfunnet, men for seg selv. Skal man la være å sende barn til obligatorisk legeundersøkelse fordi det er diskriminering av syke folk?

 

du snakker om å mobbe fete personer uansett hva årsaken bak er.

Mobber man AIDS-syke hvis man får et større fokus på AIDS og hvordan man kan kurere dette?

 

Hvem i all verden er det som snakker om å mobbe folk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øyvind Dahle du er en helt, har tengt mange ganger på at jeg burde begynne å mobbe røykere.

Tror det må være herlig å ta et godt tak i sidefleskt på noen å si " trenger du virkelig det siste kakestykket.

 

Røyker

7753009[/snapback]

 

"Andre er slemme mot meg, da må jeg få lov til å være slem mot andre. Buhu."

Lenke til kommentar

 

du snakker om å mobbe fete personer uansett hva årsaken bak er.

Mobber man AIDS-syke hvis man får et større fokus på AIDS og hvordan man kan kurere dette?

 

Hvem i all verden er det som snakker om å mobbe folk?

7754480[/snapback]

 

slik jeg har forstått han, så ønsker han ikke nødvendigvis en økt fokusering på problemet, men snarere en løsning der de "mobbes" for deres problem. Min reakasjon således er at de som sliter med fedme er en mye større og mindre A4 gruppe enn røykere, der en oftere kan si at valget de tok ledet dem til der de er i dag.

Lenke til kommentar
Hvor mye mat man spiser er jo i grunn et valg man tar selv. Hvis man skal begynne å sammenligne med røykere, så er de vel faktisk fysisk avhengige av det.

Nå er det jo ting som tyder på at man faktisk også kan bli fysisk avhengig av feks. sukker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sugar_addiction

7761150[/snapback]

 

Ja, men mental avhengighet er vel uansett myyye viktigere, om ikke kunne man jo bare stengt inne alle narkomane til den fysiske avhengigheten gikk over (og det er ikke lenge, noen uker eller noe, så er man så og si helt grei).

 

AtW

Lenke til kommentar
- Hva kan pårørende gjøre dersom et familiemedlem lider av en spiseforstyrrelse?

 

- Det man i alle fall ikke bør gjøre å stadig kommentere vekten. Mange med BED opplever dette som kritikk eller mobbing og det kan derfor bidra til å forsterke problemene. Gjelder det barn, skal man i hvert fall ikke sette dem på slankekur. Det kan være farlig å slanke barn uten i samråd med en lege. Det man i stedet kan gjøre, er å uttrykke bekymring for at ektefellen eller barnet ikke har det så bra. Selv vil jeg anbefale alle som lider av en spiseforstyrrelse å gå til sin fastlege med problemet. Det er da viktig at legen ikke ukritisk setter personen på slankekur. Overvekt krever nemlig utredning. Samtalebehandling hjelper godt, enten dette foregår hos psykolog eller psykiater. Behandlingen gir god prognose, viser undersøkelser. Bare det å få lov å snakke om problemene, kan være til stor hjelp for mange.

 

- Hvordan kan man forebygge spiseforstyrrelser?

 

- Det beste var om man kunne komme det evinnelige slankemaset til livs. Mange i dag er overopptatte av slanking og kvinner især, er svært kroppsfokuserte. De kan også være kritiske til andre, det er mye mobbing kvinner imellom.

 

- Psykiater Finn Skårderud ved Regionsenteret for barne- og ungdomspsykiatri i Oslo

 

Man kan lytte til ekspertisen eller man kan mobbe i vei og sørg for mer overvekt, depresjon, selvmord og gudene vite hva annet. Så oppnår man det motsatte av hva man ønsker. Men man får da i hvert fall et økende antall å mobbe, så det må jo være en drøm for enhver mobber :thumbdown:

 

Og bare for å påpeke igjen, overvektige er en av de mest mobbede gruppene i samfunnet, de blir mobbet langt mer enn røykere(som sjelden mobbes). Resultatet er mer fedme, som her påpekt.

 

Så vil dere øke mobbingen mot overvektige så forvent ikke færre feite, snarere tvert i mot.

 

Skulle likt å se alle som drakk alkohol løpe rundt og hevde de ble mobbet slik røykerne gjør. Ettersom det er langt mer restriksjoner og informasjonskampanjer mot den gruppen enn mot røykerne.

Lenke til kommentar
Hvor mye mat man spiser er jo i grunn et valg man tar selv. Hvis man skal begynne å sammenligne med røykere, så er de vel faktisk fysisk avhengige av det.

Nå er det jo ting som tyder på at man faktisk også kan bli fysisk avhengig av feks. sukker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sugar_addiction

7761150[/snapback]

 

Ja, men mental avhengighet er vel uansett myyye viktigere, om ikke kunne man jo bare stengt inne alle narkomane til den fysiske avhengigheten gikk over (og det er ikke lenge, noen uker eller noe, så er man så og si helt grei).

 

AtW

7761167[/snapback]

Nei?

 

Fysisk avhengighet er mye verre.

Lenke til kommentar
Hvor mye mat man spiser er jo i grunn et valg man tar selv. Hvis man skal begynne å sammenligne med røykere, så er de vel faktisk fysisk avhengige av det.

Nå er det jo ting som tyder på at man faktisk også kan bli fysisk avhengig av feks. sukker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sugar_addiction

7761150[/snapback]

 

Ja, men mental avhengighet er vel uansett myyye viktigere, om ikke kunne man jo bare stengt inne alle narkomane til den fysiske avhengigheten gikk over (og det er ikke lenge, noen uker eller noe, så er man så og si helt grei).

 

AtW

7761167[/snapback]

Nei?

 

Fysisk avhengighet er mye verre.

7762110[/snapback]

Jaha? Så hvorfor ordner man ikke da umiddelbart problemet til alle rusmisbrukere med å la de gå "cold turkey" i en måned?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Fysisk avhengighet er mye verre.

7762110[/snapback]

 

Det utsagnet forstår jeg ikke i det hele tatt :dontgetit: Mener du virkelig det du skriver, og hvis du gjør det ...har du tid til og slenge frem dokumentasjon?

Lenke til kommentar

Merkelig at jeg ikke føler meg mobbet siden jeg er glad i min pils.

 

Den kan jo ikke reklameres for, kan ikke nytes i det offentlige, kan ikke kjøpes etter klokken 8, kan ikke nytes når jeg kjører bil, kan ikke nytes på jobb, selv i pausene....

 

Nei huff, jeg bør jo snarest sutre like mye som røykerne. Om jeg da hadde kjøpt retorikken din Dahle. Noe jeg selvfølgelig ikke gjør og jeg tviler på at du selv mener det ;)

Lenke til kommentar
Mobbekampanjen er jo jaggu meg i gang!!

 

Finland durer jo først ut:

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=180667

 

Deretter har jo forbrukerrådet i Norge enda mer mobbete planer i ermet.

Tjukkasene kommer til å merke det her. Dette er statlig mobbing!

7763561[/snapback]

 

Driter da vel i om det blir reklamert for greiene! Kommer da likevel til å drikke brus, siden jeg veit hva jeg liker og ikke! :!:

 

Ser du på dette som mobbing, slik du gjør med informasjonskampanjene om røyking?

 

Du bør seriøst finne ut hva mobbing egentlig betyr.. ;)

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

vil bare legge dette til i tråden

 

oivind_dahle: forbrenning har mye med fedme og gjøre, hvis to presoner spiser det samme over lang tid så vil kansje den ene legge på seg masse mens den andre holder vekta, dette har ingen ting med valg og gjøre..

 

kansje han feiten du skal mobbe spiser sunnere og bedre enn deg og forstsatt er feitere enn deg, kansje han er sunnere enn deg fordi han spiser bra men han er ikke tynn, dette kommer av gener, markedskrefter som pusher usunne produkter og forbrenning.

 

røyking er noe man velger fullt og helt selv, smaker dritt, lukter dritt, man kan bli sjuk av det, mens fedme er mye mer komplisert og har mye mer med personen du adresserer og gjøre enn en røyker...

 

så mye av dette når jeg gikk i barnehagen, "noen mobber meg", jeg må finne noen og mobbe selv så jeg kan føle meg bra.. man retter ikke en feil ved og begå en ny en etc, folk slutter ikke og mobbe deg fordet om du mobber andre

 

røyker selv så ikke si at jeg aldri har prøvd etc, røyk smaker dritt og er noe forferdelig griseri, eneste man gjør er og opptre som slaver for rike mennesker som tjener spenn på din elendighet

 

Mvh

Lenke til kommentar
(...) dette kommer av gener, markedskrefter som pusher usunne produkter og forbrenning.

7772086[/snapback]

Og hva bestemmer forbrenningen? Svar: Fysisk aktivitet!

 

Ikke alle kan bli slanke supermennesker, men fysisk aktivitet har mye å si. Fysisk aktivitet er den beste medisin mot somatiske plager - ikke bare mot fedme. Så kom dere ut og rør på kroppen, sykle til jobben, ta trapp i stedet for heis, og så videre!

Lenke til kommentar
Og hva bestemmer forbrenningen? Svar: Fysisk aktivitet!

 

Ikke alle kan bli slanke supermennesker, men fysisk aktivitet har mye å si. Fysisk aktivitet er den beste medisin mot somatiske plager - ikke bare mot fedme. Så kom dere ut og rør på kroppen, sykle til jobben, ta trapp i stedet for heis, og så videre!

7772144[/snapback]

 

Du får bare et halvt poeng for den der.

Du har rett i at fysisk aktivitet hjelper på forbrenningen...men det er ikke den som bestemmer forbrenningen. I så tilfelle så hadde alle late vært bælfeite og resten hadde vært slim så det holder...

 

Men likevel så er det slik at mange som er meget aktive drasser på en pondus og kanskje litt ekstra, mens mange vm-i-sofa-sitting kandidater holder seg slank... ikke sunn kanskje, men slank.

 

Genene dine har nok en del de vil ha sagt når det gjelder forbrenningen din...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...