Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Hvordan da?

 

Dessuten handler det om enkeltpersoner, det er ikke slik at alle er feite.

7746273[/snapback]

 

Folk lever kortere,folk har det værre, det belaster helesstemet mer. Folk er oftere syke, noe som både er kjipt og lite produktivt. Samfunnet er summen av alle enkeltpersonene. Samfunnet blir tjukkere, folk blir i snitt tjukkere enn før.

 

AtW

7746290[/snapback]

Ja, men hvis EN person lever kortere, så påvirker det alle oss andre? Hvordan har de det verre? Jeg ser heller at de som er tynne og i form er mer vekke fra jobb og er mindre flinke, enn de som er tykke. Men det er bare egen erfaring.

 

Hvis Pål velger å spise seg feit. Så etterhvert skjer det at han blir syk. Kanskje han havner i sykehuskø. Det er ikke hans problem at Per må vente. Særlig ikke når Per gjorde en feil da han svalgte for mange smertestillende ved et uhell. Slutt å klag over overvektige. De er en del av samfunnet, som alle dere. Deal with it.

 

Det er tusen ting jeg ikke vil betale skattepenger og avgifter for, men jeg må likevel.

 

Poenget med å bli 100 år gammel uansett? Kanskje det ikke er meningen at vi skal bli så gamle i det hele tatt ;)

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Belaster helsesystemet my ass...

Røykere, feite og andre som lever usunt sparer staten millioner i pensjonsutbetalinger ved å korte ned på livene sine...

 

Hvordan i all verden er dette et argument for at de ikke belaster helsevesenet?

De kreftsyke må opereres, diabetikerne må behandles, hjertesyke må opereres. Dette er belastning på helsevesenet, selv om vedkommende godt kan være dau tre måneder senere. Belastningen er allerede påført helsevesenet.

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden er dette et argument for at de ikke belaster helsevesenet?

De kreftsyke må opereres, diabetikerne må behandles, hjertesyke må opereres. Dette er belastning på helsevesenet, selv om vedkommende godt kan være dau tre måneder senere. Belastningen er allerede påført helsevesenet.

7746611[/snapback]

 

:!:

Lenke til kommentar

Hvis Pål velger å spise seg feit. Så etterhvert skjer det at han blir syk. Kanskje han havner i sykehuskø. Det er ikke hans problem at Per må vente. Særlig ikke når Per gjorde en feil da han svalgte for mange smertestillende ved et uhell.

7746586[/snapback]

 

Du får håpe det ikke er du som er Per og risikerer livet ditt i en kø som Pål selvforskyldt har gjort lenger.

 

 

Tenk deg følgende situasjon;

 

Du får kreftdiagnose. En krefttype som ingen aner hva kommer av. Du lever sunt, er godt over gjenomsnittlig god form. Røyker ikke, drikker sjeldent. Du har to barn, er 25 år gammel og hele livet foran deg. Så får du beskjed om at du har kreft. En god nyhet; Du har 98% sjangs for å overleve. Dårlig nyhet: Sprer den seg så kan prognosen synke til 20%.

 

Det du trenger er å opereres omgående. Lignende tilfeller eksempelvis i USa gjør at du med en gang ville blitt operert, den samme dagen som diagnosen kom. Men ikke i Norge. Du må vente, for det er kø. Dagene går, du engster deg for at nettopp den dagen kan utgjøre forskjellen på 98% og 20%. Du vil vel ikke dø, du har jo to barn som trenger sin far. Tror du at du kanskje vil engste deg litt?

 

Kirurgene er travelt opptatt med nesten utelukkende å operere personer med lungekreft. Personer som har under 10% sjangs for å overleve. Personer som har fått det grunnet røyking. Dagene går, endelig etter en uke så kommer du til. Sykesøsteren er irritert over at du måtte vente fordi de med selvpåførte lidelser fyller opp operasjonsrommene. Du føler nok frustrasjonen, vil du ikke tro?

 

Så endelig opereres du. Og du håper bare så inderlig at den uken i kø ikke gjorde at kreftcellene har spredd seg. For du vet, det kan være forskjellen på 98% og 20%.

 

Men så er jo ikke det Pål sitt problem. Det er ditt, som du sa. Men det er du som må ta konsekvensen av at Pål og hans likesinnede ga faen i helsen.

 

Har du grunn til å være litt irritert på Pål og hans likesinnede? Kanskje føle litt trang til å ønske at andre ikke opplever det samme? Eller hva tror du?

 

Men du har nok ingenting med Pål og hans likesinnede å gjøre, eller har du det?

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg kunne stoppe deg i din selvødeleggelse...

 

Uansett er det mange ulike meninger i denne tråden. Kan ikke en av moddene som deltar lage en ny tråd med en poll?

 

Ønsker å vite hvor mange som ønsker å sette harde tiltak mot tjukkasene, og hvem som ønsker å ha det som i dag, og hvem som ønsker enda mildere tiltak...

 

Dotten?

Lenke til kommentar

Riktig, fete mennesker og røykere er de som opprettholder helsevesenet.. Tenk på alt salget som blir generert gjennom dette, for ikke å snakke om skatter og avgifter.. Fete mennesker og røykere vil kanskje ha et gjennomsnitt på max 5 år i helsevesenet mens disse kjernesunne menneskene vil ta opp plass i kanskje 20-30 år.

Mennesket er ikke beregnet å leve over 100 år, hva er liksom vitsen. Sitte på gangen i et nedslitt sykehjem som en grønnsak.. Yohoo, hvilket liv, hvilken fremtid! :roll:

 

Røykere og fete mennesker vil redde helse-Norge fra den lenge fryktede eldrebølgen. Bare vent, om 20-30-40 år så vil de gamle bli de nye mobbeofrene.

De kommer til å bli mobbet for å ha levd et for sundt liv og ødelagt hele økonomien.

Lenke til kommentar
Hvordan da?

 

Dessuten handler det om enkeltpersoner, det er ikke slik at alle er feite.

7746273[/snapback]

 

Folk lever kortere,folk har det værre, det belaster helesstemet mer. Folk er oftere syke, noe som både er kjipt og lite produktivt. Samfunnet er summen av alle enkeltpersonene. Samfunnet blir tjukkere, folk blir i snitt tjukkere enn før.

 

AtW

7746290[/snapback]

Ja, men hvis EN person lever kortere, så påvirker det alle oss andre? Hvordan har de det verre? Jeg ser heller at de som er tynne og i form er mer vekke fra jobb og er mindre flinke, enn de som er tykke. Men det er bare egen erfaring.

 

Hvis Pål velger å spise seg feit. Så etterhvert skjer det at han blir syk. Kanskje han havner i sykehuskø. Det er ikke hans problem at Per må vente. Særlig ikke når Per gjorde en feil da han svalgte for mange smertestillende ved et uhell. Slutt å klag over overvektige. De er en del av samfunnet, som alle dere. Deal with it.

 

Det er tusen ting jeg ikke vil betale skattepenger og avgifter for, men jeg må likevel.

 

Poenget med å bli 100 år gammel uansett? Kanskje det ikke er meningen at vi skal bli så gamle i det hele tatt ;)

7746586[/snapback]

 

Det er ikke Påls problem, men det er samfunnets problem, jeg skjønner ikke hvordan man kan være uenige i at det belaster samfunnet når folk er sykere enn før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mennesket er ikke beregnet å leve over 100 år, hva er liksom vitsen. Sitte på gangen i et nedslitt sykehjem som en grønnsak.. Yohoo, hvilket liv, hvilken fremtid!  :roll:

7746737[/snapback]

 

Om du synes det er så fælt å leve, så kan du vel sikkert prøve å innført aktiv dødshjelp for de som ønsker det. Jeg tviler på at alle i befolkningen mener det ikke er noe vits å leve lenger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Riktig, fete mennesker og røykere er de som opprettholder helsevesenet..  Tenk på alt salget som blir generert gjennom dette, for ikke å snakke om skatter og avgifter.. Fete mennesker og røykere vil kanskje ha et gjennomsnitt på max 5 år i helsevesenet mens disse kjernesunne menneskene vil ta opp plass i kanskje 20-30 år.

7746737[/snapback]

 

 

Det hjelper fint lite når pengene ikke er øremerket helse. At røykere er med å finansiere operaen hjelper ikke på sykehuskøene. ;)

Lenke til kommentar

Per vet ikke hvem Pål er, og kunne ikke gitt mindre faen. Det er millioner av ting der ute vi gjør som påvirker andre. Når jeg legger på meg 5 kg, så er det siste jeg tenker på at jeg skal hindre noen andre i en sykehuskø.

 

Man bestemmer selv. Dessuten er ikke fedme et så alvorlig problem som det fremstilles her. Herregud, det blir jo oppsvulmet minst 1000 ganger.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Per vet ikke hvem Pål er, og kunne ikke gitt mindre faen. Det er millioner av ting der ute vi gjør som påvirker andre. Når jeg legger på meg 5 kg, så er det siste jeg tenker på at jeg skal hindre noen andre i en sykehuskø.

 

Man bestemmer selv.

7746792[/snapback]

 

At du ikke tenker på det, og at det er andre ting som påvirker andre mennesker hindrer ikke at det er belastende for samfunnet når befolkningen blir tjukkere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når en i klassen min besvimte mens han så at jeg stakk sprøyte - da påvirka jeg ham. Når jeg kjørte en gammel amerikansk V8'er så påvirka jeg hele verden. Når jeg lagde et glatt spor mer rattkjelken i snøen, så døde en gammel dame 5 min senere av hodeskader.

 

Chill dudes.

7746806[/snapback]

 

Hva er poenget ditt? At fordi alt vi gjør påvirker andre, så skal vi ikke regulere adferd i det hele tatt? Skal ikke staten gjøre noe som helst med noe?

 

AtW

Lenke til kommentar
Du tar feil hvis du tror usunn mat kun er "skadelig" for overvektige mennesker. Usunn mat er likså skadelig for andre også.

 

Jeg mener  heller vi skal fokusere på å bli sunne alle sammen. Sett ned prisene på sunn mat. Sett fokus på fordelene ved å være sunne, fremfor å være syltynne. Slankepress fører bare med seg problemer som spiseforstyrrelser og skyldfølelse.

7745650[/snapback]

 

Jeg mener på ingen måte at fet mat kun er skadelig for fete mennesker, det jeg mener er at når noen spiser fet mat, skader de kun seg selv og ikke de rundt seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...