Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får jo aldri hindret tilgangen til mat, i så fall må du sende folk dit det ikke er mat! :p

 

Hadde det ikke heller vært en tanke å gjort noe med psyken til folk, hypnose kunne kanskje vært et effektivt middel mot usunn spising, trøstespising og "kjedsomhetsspising"?

 

Med meg selv veit jeg at jeg har det mer behagelig når jeg spiser noe som smaker godt.. Det er en veldig usunn tankegang og følelse, men sånn er det nå! Jeg er glad i å trene styrke i det minste, så jeg får brent opp noen kalorier på det, men ikke nok. Har du tenkt å gjøre noe for å hindre meg i å spise?

 

Jeg er kanskje ikke slik overvektig eller tjukk som du tenker på, men likevel.. :)

Lenke til kommentar
nja. Siggen har blitt betraktelig dyrere :)

 

Folk har en smertegrense økonomisk :)

 

så lenge folk vil ha en ting så tror jeg de legger opp økonomien slik at de får råd til det de skal ha. På samme måte tror jeg folk vil fortsette å spise den usunne maten de "skal" ha tilnærmet uavhengig av pris.

 

folk fortsetter å kjøpe sigg ibutikken, alkohol kjøpes på polet osv selv om det er høye avgifter på dette.

Lenke til kommentar
nja. Siggen har blitt betraktelig dyrere :)

 

Folk har en smertegrense økonomisk :)

7742397[/snapback]

 

Regner med du er klar over at også røykere tyr til usunn mat, godteri og slikt innimellom? :p

 

Så du er en slik politikerspire som vil hindre folk i å kose seg enda mer, ved å sette opp prisene på alt? :!:

 

Som det ble sagt rett ovenfor her, så har jo ikke tilgangen til røyk blitt noe mindre, noe dyrere, ja kanskje det.. Men om du skal begynne med å begrense stedene man kan spise usunt, da må du nesten begynne med junkfood-kjedene! McDonalds, BurgerKing etc etc.. Jeg benytter meg nesten aldri av slike steder uansett! :p Er MYE mer glad i for eks. kinesisk mat, for det smaker da i det minste noe! :)

Lenke til kommentar

Fedme spores direkte til mennekser med liten inntakt, lav utdannelse, og de som er mindre pene....

 

Smertegrensen her er anderledes enn for de som røyker og drikker vin.

Sjelden jeg ser giganter vandre rundt på polet. Dog ser jeg stort sett vanlige slanke mennesker der. Tviler på at tjukkassene bruker så mye på alkohol :)

Lenke til kommentar
Fedme spores direkte til mennekser med liten inntakt, lav utdannelse, og de som er mindre pene....

 

Smertegrensen her er anderledes enn for de som røyker og drikker vin.

Sjelden jeg ser giganter vandre rundt på polet. Dog ser jeg stort sett vanlige slanke mennesker der. Tviler på at tjukkassene bruker så mye på alkohol :)

 

altså. det du sier nå er at folk som er fattige, lavt utdannet og stygge er/blir feite. dette er en ganske idiotisk påstand som jeg synes du bør konkretisere og dokumentere. det at du ikke ser feite mennesker på polet viser i mine øyne at du er ganske lite bevandret i den verdenen.

 

jeg tror ikke smertegrensen er noe annerledes for alkiser enn for sykelig feite mennesker med hensyn til hva de "må" ha.

Lenke til kommentar
Rart at ingen voksne mennesker som var vitne til detta grep inn og slanket stakkars feite gutten, ja...

 

Er fedme foreldreansvar eller samfunnsansvar..?

 

Fedme er svært skadlig, og fører til mobbing.

Alle som skiller seg ut på negativ måte er utsatt for mobbing.

I alle skoler med normale barn vil det finnes mobbere;

det er tross alt krig i verden fordi ingen blir enige om hvem sin pappa som er sterkest. Eller fordi mange parter mener de selv har mest rett, eller mener at han andre slo først.

 

De feite er som verdens fattige; det er et problem, lokalt -- heller enn globalt -- og ingen gjør noe med det.

Mennesker dør, og ingen gjør noe med det.

 

Hvorfor bryr alle seg om mobbing i hverdagen, men ingen aksepterer at det er noe galt med systemet når vi tillater at norges befolkning blir feite og verden fattigere..?

 

Barn er som voksne: De mobber dem som skiller seg ut. Voksne klager over land og statsministere og terrorister, fordi disse gjør ting de ikke liker.

Barn mobber dem som skiller seg ut.

 

Fedme er en uting som aldri bør bli akseptert -- og som folket, gjennom regjeringen og stortinget, burde gjort noe med.

 

Det er svært få feite som er like lykkelig, like friske og like oppegående som mennesker med normal vekt.

 

Hva skjer med hunde-eiere som feiter opp dyrene til de ikke klarer å gå selv..?

Kalles de hundeeiere med hunder som er utsatt for mobbing -- eller dyreplagere..?

 

Hva skjer med barneeiere som overfôrer barna sine..?

Blir barna tauet inn av dyrevernet og avlivet..? Ikke..?

Hvem løser problemet da..? Ingen..?

Hvorfor ikke..?

7741359[/snapback]

 

At ingen grep inn... Vi gjorde et forsøk, men ble oversett. Likegyldighet er like utbredt som fedme desverre. :( Derfor brevet til skolemyndighetene.

 

Hva er det du skriver? "Fedme er en uting som aldri bør bli akseptert-- og som folket, gjennom regjering og storting burde gjort noe med". Ikke akseptere fedme. Vi MÅ nok akseptere fedme. Enkelte av de fete er ikke blitt fete på grunn av usunt kosthold, det ligge medisinske årsaker bak. Vi må godta fedme, men gjøre noe i de tilfellene det er muligheter for det.

 

"Det er svært få feite som er like lykkelige, like friske og like oppegående som mennesker med normal vekt".

 

Det mener du.- Jeg svarer for meg selv: Hvor lykkelige de er i forhold til meg kan jeg ikke svare på. Lykke måles ikke bare i kilo. Friske, vel, vet ikke helt hva du mener. Jeg har ingen dokumentasjon på at fete mennesker er sykere enn meg. Det finnes medisinsk fete mennesker som har en langt sunnere livstil enn meg. Mer oppegående enn de? Nei, langt i fra. Det er da ikke hjernen deres det er noe galt med. Etter enkeltes bedømning er det kroppen.

 

Tynn,- Tykk,- Halvfet. - Spiller ingen rolle. Alle fortjener den samme respekten.

Det er når vi er/blir/har et problem, det er da vi må få gjøre noe med det.

Endret av asoris
Lenke til kommentar
Trodde du allerede visste at det er sammenheng mellom fedme, utdannelse og inntekt jeg .)

 

Igjen: jeg tror det har mer med livsstil å gjøre enn at de kun feks er fattige.

 

 

Og dessuten er tjukke folk mindre pene :)

 

Det er vel en ganske subjektiv mening. Det er mange feite som har en partner.

7742575[/snapback]

 

 

 

at mange feite har partnere er vel ikke så utrolig i seg selv. Men feie mennesker har sjelden vakre pene partnere :)

Lenke til kommentar
Og dessuten er tjukke folk mindre pene :)

 

Det er vel en ganske subjektiv mening. Det er mange feite som har en partner.

7742575[/snapback]

 

Nettopp, bare fordi du (Oyvind) er så perfekt og mener at "bare modeller kan være pene", betyr ikke at alle har samme syn på saken som deg.. :ermm: du skjønner hva jeg mener..

 

I følge avataren din, så kan jeg ikke si du er spesielt pen du heller.. og det er mange av oss! ;) no offence! :)

Lenke til kommentar
Trodde du allerede visste at det er sammenheng mellom fedme, utdannelse og inntekt jeg .)

7742554[/snapback]

Ikke glem røykingen på lista da ;)

7742987[/snapback]

 

Her er jeg usikker på hva du mener. FOr det er ingen sammenheng mellom røyking og fedme .)

 

Derimot er det en sammenheng mellom de lavere økonomiske lag og røyking:

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.V...SEKS_ID=1152212

 

Men igjen har dette noe med MENGDEN tobakk som benyttes. Men jeg sier ikke at jeg er for røyking heller, men jeg trives godt med en sigarett når jeg drikker øl. Og det er faktisk ikke så ofte :)

 

 

Fedme derimot linkes direkte mot taperne i samfunnet :)

Lenke til kommentar
Jeg er ganske tynn(64kg 180cm), og synes egentlig det er latterlig at de feite menneskene skal beskyttes så mye mer enn oss tynne som av og til blir gjort narr av.

7740695[/snapback]

Feite mennesker blir mye oftere gjort narr av etter min erfaring.

 

Og når det kommer til hvor vanskelig det er å være tynn - ta deg et par turer på burger king ;)

Lenke til kommentar
Jeg er ganske tynn(64kg 180cm), og synes egentlig det er latterlig at de feite menneskene skal beskyttes så mye mer enn oss tynne som av og til blir gjort narr av.

7740695[/snapback]

Feite mennesker blir mye oftere gjort narr av etter min erfaring.

 

Og når det kommer til hvor vanskelig det er å være tynn - ta deg et par turer på burger king ;)

7743314[/snapback]

 

 

Nei takk, jeg leter etter den "gyldne middelvei" rundt 75kg eller noe :tease: ,

veien dit har desverre vist seg vanskelig fordi jeg har noe sykt til forbrenning :no:

Lenke til kommentar
Trodde du allerede visste at det er sammenheng mellom fedme, utdannelse og inntekt jeg .)

7742554[/snapback]

Ikke glem røykingen på lista da ;)

7742987[/snapback]

 

Her er jeg usikker på hva du mener. FOr det er ingen sammenheng mellom røyking og fedme .)

 

Derimot er det en sammenheng mellom de lavere økonomiske lag og røyking:

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.V...SEKS_ID=1152212

 

Men igjen har dette noe med MENGDEN tobakk som benyttes. Men jeg sier ikke at jeg er for røyking heller, men jeg trives godt med en sigarett når jeg drikker øl. Og det er faktisk ikke så ofte :)

 

 

Fedme derimot linkes direkte mot taperne i samfunnet :)

7743239[/snapback]

 

Det er en sammenheng mellom lav utdanning og røyking, og det er en sammenheng mellom lav utdanning og fedme, da er det jo gjerne en korreleasjon mellom fedme og røking også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...