Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjære dotten

 

I 2010 vil 38% av dagens unge være feite, og da snakker vi ikke om 2 kilo for mye. Om vi ikke gjør noe nå vil det kanskje bli enda værre.

 

Jeg er sikker på at en hard mobbekampanje hvor godisen i butikken flyttes til øverste rad på bakre hylle, hvor grandiosaen gjemmes og cola kun selges frem til 1500 gjør underverker. Dette med skyhøye avgifter og hard skremselspropaganda på tv vil fungere.

 

Det er mobbing av en gruppe som virkelig trenger å bli mobbet :)

7737687[/snapback]

Så lenge brusen med sukker sluttes å selge etter 15.00 og ikke sukkerfri brus så er det greit for meg :p

Men grandiosa trenges ikke å settes vekk, det som trenges å innføre "begrensinger" på er smågodt. Og skyhøye avgifter? Nei nei og nei, det er jo bare galt å innføre høye avgifter på godteri.

Lenke til kommentar
Trenger ikke være farlig feit eller syk for å være overvektig. Hva mener du med å tenke på samfunnet? Hva i all verden har de gjort galt mot samfunnet?

7737808[/snapback]

 

De har tatt en utdannelse på 10 år, for så å spille russisk rulett med en pistol av merket "Fett"...

 

Og ja -- Mennesker som veier to-tre kilo over idealvekten er ikke spesiellt utsatt...

Min far har gikk fra to-tre til syv-åtte, og har nå hjerteproblemer og høyt blodtrykk.

Han ladet bare pistolen med løskrutt, men det gjorde likevel noe vondt for ham selv, og oss som så på, og det krevde noen operasjoner.

 

Å ja..: pistol... ikke revolver...

 

Min far var norgesmester i fripistol noe rundt tre ganger... Luftpistol, rundt syv ganger

Han kunne blitt med i OL og VM -- men kunne ikke på grunn av ryggen...

 

Og en fyr på treningsstudioet la ut om hele livet sitt og hvordan han har hjerteproblemer på grunn av kostholdet, og viktighetene om trening...

(Du skulle vært der... Ganske sært...)

Lenke til kommentar

Har bare lest de første sidene i tråden, og eventuelle kommentarer er gjort ut i fra det.

 

Hvem er det som sier at tjukkinger ikke mobbes? Personlig var jeg overvektig før, men ligger nå i øvre skikte av normal BMI. Nå har jeg ikke rukket å være voksen ennå, men i store deler av mitt liv som barn og ungdom har jeg alltid følt at jeg er forskjellig fra andre. Enkelte har til tider mobbet meg (og om noe er galt på skolen blir man av lærerne møtt med en forventning om at en blir mobbet pga. vekta), og jeg vil påstå at dersom du er overvektig, så har du sannsynligvis på et tidspunkt opplevd å bli mobbet. Om en ikke mobbes, så blir en ikke nødvendigvis akseptert heller. For eksempel var positiv oppmerksomhet fra jenter veldig sjeldent.

 

Grunnene til at jeg var overvektig har jeg ikke tenkt så mye over, men foreldrene mine har aldri pushet grønnsaker og skiturer, selv om de burde gjort det. Jeg føler at jeg har anlegg for fysisk aktivitet, og var sterkest og blant de raskeste i klassen store deler av barneskolen. Hvis vi ut i fra det kan si at foreldrene mine kan ta litt av skylda, så kan vi videre anta at jeg utover i oppveksten har tillagt meg dårlige kostholds- og aktivitetsvaner.

 

Jeg føler at jeg ikke skal lastes for at jeg ble sånn som jeg ble. Jeg prøvde fotball og håndball, men det gikk liksom over. Kanksje passet jeg ikke inn (og jeg har merket meg at de som er sjefer på banen gjerne er de som mobber). HAr også prøvd styrketrening når jeg var 13, og det gikk for så vidt greit, bortsett fra at jeg ikke gikk ned i vekt og mistet motet.

 

Uansett, så ledet det jeg nevner i første avsnitt her til at jeg ble ekstremt deprimert i fjor, og mistet matlysten fullstendig. Jeg mistet 25% av totalvekten min over ganske kort tid.

 

OD: Jeg synes det er en dårlig idè å begynne å mobbe tjukke mennesker, de kan ikke nødvendigvis lastes for det, da det er vanskelig å legge av seg vaner som startet i barndommen. Om du virkelig vil mobbe tjukke mennesker, så kan jeg slenge opp et bilde så kan vi ta det på pm :\

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at en hard mobbekampanje hvor godisen i butikken flyttes til øverste rad på bakre hylle, hvor grandiosaen gjemmes og cola kun selges frem til 1500 gjør underverker. Dette med skyhøye avgifter og hard skremselspropaganda på tv vil fungere.

 

Det er mobbing av en gruppe som virkelig trenger å bli mobbet :)

7737687[/snapback]

 

God gammeldags nazisme. Kanskje vi kan klistre på overvektige mennesker en Davidsstjerne i samme slengen? Det er sikkert noen som mener godt som vil melde seg frivillig til et hemmelig vektpoliti ikledd sorte uniformer. Vi kan tilby en mulighet til å fjerne stjernen når en normal BMI er oppnådd. Da ville vi virkelig vise at vi bryr oss.

 

Litt OT, men ble litt provosert, noe jeg håper og tror kanskje var litt av meningen.

 

Wollis :ph34r:

 

Edit: Tillegg.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

Det er viktig å fokusere på at man vil utrydde overvekt, ikke overvektige mennesker... Det blir en feil måte å se på det. Man hjelper dem som sliter med overvekt og prøver å hjelpe andre for å ikke ende opp i samme situsjon. Men å bølle og mobbe mennesker som allerede er overvektige vil aldri hjelpe samfunnet mot dette store problemet. Det eneste man ender opp med er ulykklige triste overvektige mennesker som føler seg om mulig mer støtt ut av samfunnet.... ;)

Lenke til kommentar

God gammeldags nazisme. Kanskje vi kan klistre på overvektige mennesker en Davidsstjerne i samme slengen? Det er sikkert noen som mener godt som vil melde seg frivillig til et hemmelig vektpoliti ikledd sorte uniformer. Vi kan tilby en mulighet til å fjerne stjernen når en normal BMI er oppnådd. Da ville vi virkelig vise at vi bryr oss.

 

 

Vi kan jo samle alle overvektige i ett land... I midt-østen..?

Nei... Det gjorde vi med jødene...

 

Vi får bygge ett nytt land i de mest fruktbare delene av Somalia, hvor de feite kan leve i harmoni, uten *noen* som helst frykt for at noen skal ville dem vel...

Lenke til kommentar

" Feite mennesker er mindre verdt. Brenn dem! "

 

Dette var en påstand. En påstand som jeg ikke står for.

Mobbing av den gruppen er vel i full gang, siden det ikke er akseptert å være feit i dagens samfunn. Det er INGEN helse+ goder ved å være feit, og tror ikke at NOEN mennesker virkelig VIL være det.

Feite personer trenger hjelp, mobbing er det nok av.

Lenke til kommentar

Man blir ikke fet av å mobbe andre, man kler bare av seg selv!

 

En liten overvektig gutt i 9-10-års alderen var med klassen sin på skoletur. De skulle ha en kosedag på Badeland. De hadde forhåndsbestilt lunsj . Jeg satt ved nabobordet hvor de fikk maten sin servert. De andre barnas kommentarer såret gutten dypt; "Du er da så tykk at du kan da ikke spise sånn mat. Jeg vil ikke bade i samme basseng som deg etterpå for da kommer flodbølgen. Syns du vannet er for varmt?"Nei svarer gutten". Det tror vi det er, det lukter kokt flesk her. Om noen av de to voksne som var med grep inn? Nei. :mad:

 

Skolen mottok noen dager senere et brev om hendelsen. Som jeg enda ikke har fått noen tilbakemelding på. Dette skjedde i begynnelsen av Desember. Barn kan være temmelig stygge mot hverandre, det vet vi jo. Men det gjør vel ikke saken bedre at voksne mennesker som er vitne til noe slikt lar det passere?

Lenke til kommentar
Man blir ikke fet av å mobbe andre, man kler bare av seg selv!

 

En liten overvektig gutt i 9-10-års alderen var med klassen sin på skoletur. De skulle ha en kosedag på Badeland. De hadde forhåndsbestilt lunsj . Jeg satt ved nabobordet hvor de fikk maten sin servert. De andre barnas kommentarer såret gutten dypt; "Du er da så tykk at du kan da ikke spise sånn mat. Jeg vil ikke bade i samme basseng som deg etterpå for da kommer flodbølgen. Syns du vannet er for varmt?"Nei svarer gutten". Det tror vi det er, det lukter kokt flesk her. Om noen av de to voksne som var med grep inn? Nei. :mad:

 

Skolen mottok noen dager senere et brev om hendelsen. Som jeg enda ikke har fått noen tilbakemelding på. Dette skjedde i begynnelsen av Desember. Barn kan være temmelig stygge mot hverandre, det vet vi jo. Men det gjør vel ikke saken bedre at voksne mennesker som er vitne til noe slikt lar det passere?

7740421[/snapback]

Skremmende lesing. Flott at du tar initiativ til motmæle, mobbing av barn hører ingensteds hjemme.

Lenke til kommentar

Se for deg at du er en røyker. Samfunnet har gjort det vanskeligere å nyte en kreftpinne de siste årene. Du og flere andre røykere klarer å slutte(i det minste trappe drastisk ned) på grunn av det presset samfunnet setter på deg som røyker.

 

Se nå for deg at du er ganske overvektig. Vil samme taktikk hjelpe her? Hva skal til for å bekjempe denne 'sykdommen'?

 

Lite av det som prøves i dag hjelper da dette er et økende problem. Ikke ser det ut til å bli noe mindre samfunnslastende i fremtiden heller.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske tynn(64kg 180cm), og synes egentlig det er latterlig at de feite menneskene skal beskyttes så mye mer enn oss tynne som av og til blir gjort narr av.

7740695[/snapback]

 

Så mobbing av en part forsvarer at man skal mobbe andre også? Jeg ser ikke helt logikken.

7740955[/snapback]

 

Men det kan brukes som et poeng for å vise hvor patetisk mobbe av visse grupper faktisk er?

 

Bare et tankekors.

Lenke til kommentar

Jeg er for nulltoleranse mot fedme.

 

Innfør ekstra moms på brus og snop.

Stopp salg av brus etter 1500

La det bli forbud mot å ha snop og brus fremme i butikkene slik det er i dag.

Innfør forbud mot reklame av brus og snop

Avskaff momsen på treningstilbud og sportsklær

Innfør skyhøye avgifter på fastfood og pizza

 

 

Siden 80% av vekten bestemmes av kostholdet, skal vi TVINGE overvektige til å måtte endre spisevaner. Vi skal fremstille det som DYRT og IDIOTISK å hive innpå usunn mat. Dette er MOBBING på høyt nivå¨

 

Vi har nemmelig erfart at tjukkasene er for DUMME til å bestemme over egen sjebne. Da må samfunnet ta ANSVAR, siden dette nå er et SAMFUNNMESSIG PROBLEM.

Lenke til kommentar
Det viktigste er å sette ned prisen på sunne matvarer, ikke å sette opp prisene på noe. Det bør være et billig og enkelt valg å bli sunn.

7741168[/snapback]

 

Helt uenig.

 

Det skal være dyrt å være feit!

Men enig i at sunn mat skal koste mindre enn det den gjør i dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...