Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Jeg vil NOK en gang minne på folk om begrense den ufine ordbruken sin. Det å kalle andre for tosk er ikke noe som aksepteres her. Vennligst ta dette som en siste advarsel. Innlegg vil bli redigert/slettet og advarsler utdeles dersom dere ikke kan holde en høflig og saklig tone.

 

Kommentarer på moderering skal som vanlig ikke tas i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo klart at det er vanskelig å skille ut folk som har sykdommer eller gener som gjør at di har dårligere forbrenning(dersom det er det det gjør) så letteste er vel å ikke mobbe? De fleste vet at det ikke fører noe godt med seg.

 

Når det gjelder å unngå at folk blir overvektige kan jo dette også bli vanskelig i og med at i samfunnet i dag sitter man mer i ro enn man gjorde før.

 

Jeg liker ikke fotball eller ballspill generelt fordi jeg er redd ballen. Dette kan jeg ikke gjøre noe med, annet enn å gjøre noe annet(Jeg liker ikke tanken på å få en hard fotball i ansiktet). Jeg ble forelsket i datamaskinen fra jeg brukte den for første gang ... og har likt den siden. Jeg og manga andre tilbringer nok mer tid forran pc-en enn hva man burde, men det er dette jeg liker? folk som liker å spille fotball må da for all del spille(bare synd datamaskinen fører med seg helseproblemer ved ufornuftig bruk)

 

Når det gjelder røykere så vet alle at nikotin gjør en avhengi, og det er ikke lett å stoppe - ikke alle respekterer det, men de burde det. For å bli kvitt røyken vil jeg tro man må gjøre det gradvis via en generasjon. I hvert fall prøve å hjelpe folk som er på tur til å velge feil vei på på rett kjør igjen. Men dette er jo også vanskelig.

 

edit: la til noe

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Du tror alle overvektige har spist seg til det.

 

Ja. For det er umulig å bli fet om man ikke spiser.

 

Og du sier at du har gått ned 30 kg de siste to årene. Fra hvilken mengde kilo? 90 til 60?

 

Fra 110 til 80 :) Bilder ligger i SO tråden

 

 

Og du sier at disse menneskene vil redde livet mitt, eller forlenge det.

Vil disse menneskene også sørge for at jeg at ikke havner på sykehjem som en dement skrøpling, og ikke har ett verdig liv de årene de forlenget av livet mitt?

 

Japp. For da kan vi bruke mer penger på eldre. Vi får dessuten mer inntekter fra et fungerende arbeidsmarked. Kostnadene ved helseskader minsker betraktelig og kan brukes på andre ting :)

 

Jeg vil heller kunne si på dødsleiet mitt at jeg hadde ett godt liv, at jeg fikk smakt god mat, og at jeg hadde det morsomt. Istedet for at jeg ligger i flere år og sikler i ett sykehjem hvor ingen bryr seg om meg.

 

DEt er fullt mulig å spise god mat uten å bli fet. Og trente slanke folk har et langt mer innholdsrikt liv enn folk som ikke orker å gå ut døra :) Sykehjem hvor ingen bryr seg havner vi alle på en dag :)

Lenke til kommentar
(dessuten er det ikke en kjeft i Norge som tørr å slå til en veltrent jævel med en rimelig stor Amerikansk Bulldog. Muligens tror de at de tørr, men blir pusekatter når ting skal skje)

7732887[/snapback]

 

Aner jeg en usikker bolegutt som må gjemme seg bak sin like bolete bissevovv?

Forresten er det på tide å mobbe folk som har bikkjer. De lar de vandrende siklende loppesirkusene sine drite og pisse overalt, plukker ikke opp etter seg, og blir forbanna når noen påpeker at det er båndtvang.

 

Forresten så brakte kommentaren din frem et godt gammelt minne. I 1996 var det en tulling som gikk med en amstaff i området hvor jeg bor. Jeg hadde bedt fyren om å ha kreket i bånd ved flere anledninger, noe som ikke ble overhørt. Siste gangen jeg så fyren sendte han bikkja på meg. I den tiden der gikk jeg alltid med vernesko, og nevner bare såpass at bikkja traff tuppen på skoen i sin maks-hastighet, samtidig som skoen og benet inni beveget seg rett mot den. Det var første gangen jeg hørte en hodeskalle bli splintret... Ulempen var at jeg haltet i litt over en uke etter denne episoden.

 

Forresten, skulle du ikke sykle, Øivind?

7732928[/snapback]

 

 

Det er blitt akseptert i samfunnet å hate hunder. VI har både en raselov og en hundelov som er rimelig streng. Dessuten innfører ulike kommuner lover og regler for å bekjempe hundeholdet :)

 

Din historie med amstaffen gjør meg bare oppgitt. Du trenger seriøst hjelp om du syns det er behagelig å skade dyr. Anbefaler deg en tur til psykolog før du gjør skade på fler omgivelser i samfunnet.

 

Sykle skal jeg. Jobber mot det som mål for øye. Blir mobbet så jævlig her på forumet at jeg bare MÅ gjøre det .)

Lenke til kommentar
Din historie med amstaffen gjør meg bare oppgitt. Du trenger seriøst hjelp om du syns det er behagelig å skade dyr. Anbefaler deg en tur til psykolog før du gjør skade på fler omgivelser i samfunnet.

 

Sykle skal jeg. Jobber mot det som mål for øye. Blir mobbet så jævlig her på forumet at jeg bare MÅ gjøre det .)

7733157[/snapback]

 

Vedrørende hundehistorien, skulle jeg bare latt den bite meg? Var faktisk hos psykolog etter denne hendelsen, hadde mareritt, skyldfølelse og hundeskrekk lenge etterpå. Ved hjelp av psykologen innså jeg at feilen lå ene og alene hos hundeeiger, og at jeg ikke var å klandre. :p

 

Det er gledelig å høre at du skal sykle. Dette må jo behørlig dokumenteres, så du burde vel få startet din egen "sykkeltur-WIP-tråd".

Lenke til kommentar

Fedme = selvforskyldt

 

Kom på en historie fra i sommer.

Var på Rema 1000 for å handle meg litt tunfisk og salat og fikk øye på en fet kjerring på rundt 25 år. Selfølgelig med en av disse alt for små toppene der magen og det om verre er henger og dingler utfor.

Anyways, hun koste seg skikkelig med en stor Snickers sjokolade.

Frekk som jeg er ser jeg på henne hele tiden mens hun tygger og slafser hele dritten i trynet. Våre blikk møtes og jeg rister på hodet.

Oioi.. Look on her face = priceless.

Hun synest sikkert så synd på seg selv etter at jeg så ned på henne at hun kjøpte seg en til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her svinger det mellom hunddrap, ibladet sykling og ellers milde personangrep ...? :p

 

On topic: Noen som har statistikk på andel personer med ekstreme fedmeproblemer som kan forklares som genetisk overført? Mener og ha lest at det gjelder ca 5/100.

Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg rette en takk til Griffin for hvertfall å ha forsøkt å konkretisere noe som etterhvert trolig viser seg å være en tom floskel: Mobbing av røykere.

Jeg har nå etterlyst det to ganger og det er svært betenkelig at folk som prater om denne mobbingen ikke kan komme med skikkelige konkrete eksempler på hva mobbingen er. Så jeg gjør igjen et forsøk: Kan noen være så snille å komme med konkrete eksempler på hva denne såkalte mobbingen av røykere er.

Hvis dere mener at denne mobbingen består av infokampanjer om røyking og lover og regler som alle må forholde seg til, så sier jeg : Ikke misbruk ord og utrykk. Ingen er tjent med at mobbing blir et utvannet begrep fordi det blir brukt på tulleting.

7732751[/snapback]

 

Ser du virkelig ikke det? Anser du ikke å bli skyvd ut av sosiale sammenkomster som mobbing? Å bli stående utenfor alle andre mens de ser på deg med suspekte og leende blikk? Å vite at samfunnet i dag anser røykere som en lavere sosial gruppe?

 

Det kalles mobbing, Vice.

Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg rette en takk til Griffin for hvertfall å ha forsøkt å konkretisere noe som etterhvert trolig viser seg å være en tom floskel: Mobbing av røykere.

Jeg har nå etterlyst det to ganger og det er svært betenkelig at folk som prater om denne mobbingen ikke kan komme med skikkelige konkrete eksempler på hva mobbingen er. Så jeg gjør igjen et forsøk: Kan noen være så snille å komme med konkrete eksempler på hva denne såkalte mobbingen av røykere er.

Hvis dere mener at denne mobbingen består av infokampanjer om røyking og lover og regler som alle må forholde seg til, så sier jeg : Ikke misbruk ord og utrykk. Ingen er tjent med at mobbing blir et utvannet begrep fordi det blir brukt på tulleting.

7732751[/snapback]

 

Ser du virkelig ikke det? Anser du ikke å bli skyvd ut av sosiale sammenkomster som mobbing? Å bli stående utenfor alle andre mens de ser på deg med suspekte og leende blikk? Å vite at samfunnet i dag anser røykere som en lavere sosial gruppe?

 

Det kalles mobbing, Vice.

7733245[/snapback]

 

Er det mobbing å se på en gruppe som lavere sosialt? Er det mobbing å tenke at narkomane er lavere sosialt? Kanskje er det feil å tenke slik,men jeg vil ikke kalle det mobbing. Om du ikke har lyst til å gå ut,såtrenger du ikke det,ingen tvinger deg til å røyke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det mobbing å se på en gruppe som lavere sosialt? Er det mobbing å tenke at narkomane er lavere sosialt? Kanskje er det feil å tenke slik,men jeg vil ikke kalle det mobbing. Om du ikke har lyst til å gå ut,såtrenger du ikke det,ingen tvinger deg til å røyke.

 

AtW

7733270[/snapback]

 

Hvorfor forsvarer du denne behandlingen av røykere? Her i samfunnet i dag snakker vi så høyt og bredt om å vise aksept, integrere seg, elske hverandre og gud veit hva, og samtidig så står jammen majoriteten av befolkningen og latterliggjør noen som har tatt et visst valg.

 

Dobbeltmoral er neimen ikke dobbelt så bra som vanlig moral.

 

EDIT: Omformulerte meg litt. Litt hissig ordbruk.

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Ser du virkelig ikke det? Anser du ikke å bli skyvd ut av sosiale sammenkomster som mobbing? Å bli stående utenfor alle andre mens de ser på deg med suspekte og leende blikk? Å vite at samfunnet i dag anser røykere som en lavere sosial gruppe?

 

Det kalles mobbing, Vice.

7733245[/snapback]

 

det har du helt rett i Marley, det kan ikke karakteriseres som noe annet enn mobbing, til og med satt i kulturelt system. Det må samtidig sies at det har vedvart så mange år at det "svir" ikke lengre for egen del, men samtidig har det vært nyttig ved at "hjernevaskingen" har fjernet alle egne forestillinger om "verdien" av røyking. Er usikker på om folk med fedmeproblemer kommer til og tåle et slikt hardkjør?

Lenke til kommentar
Er det mobbing å se på en gruppe som lavere sosialt? Er det mobbing å tenke at narkomane er lavere sosialt? Kanskje er det feil å tenke slik,men jeg vil ikke kalle det mobbing. Om du ikke har lyst til å gå ut,såtrenger du ikke det,ingen tvinger deg til å røyke.

 

AtW

7733270[/snapback]

 

Hvorfor forsvarer du denne behandlingen av røykere? Her i samfunnet i dag snakker vi så høyt og bredt om å vise aksept, integrere seg, elske hverandre og gud veit hva, og samtidig så står jammen majoriteten av befolkningen og latterliggjør noen som har tatt et visst valg.

 

Dobbeltmoral er neimen ikke dobbelt så bra som vanlig moral.

 

EDIT: Omformulerte meg litt. Litt hissig ordbruk.

7733277[/snapback]

 

Hvilken behandling snakker du om? At man må gå utendørs for årøyke? Eller tenkte du på tankene om lavere sosial status? Det er ikke sånn at alt som er dårlig er mobbing, å rane en bank er ikke mobbing, men det betyr ikke at jeg forsvarer bankran.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det mobbing å se på en gruppe som lavere sosialt? Er det mobbing å tenke at narkomane er lavere sosialt? Kanskje er det feil å tenke slik,men jeg vil ikke kalle det mobbing. Om du ikke har lyst til å gå ut,såtrenger du ikke det,ingen tvinger deg til å røyke.

 

AtW

7733270[/snapback]

 

Hvorfor forsvarer du denne behandlingen av røykere? Her i samfunnet i dag snakker vi så høyt og bredt om å vise aksept, integrere seg, elske hverandre og gud veit hva, og samtidig så står jammen majoriteten av befolkningen og latterliggjør noen som har tatt et visst valg.

 

Dobbeltmoral er neimen ikke dobbelt så bra som vanlig moral.

 

EDIT: Omformulerte meg litt. Litt hissig ordbruk.

7733277[/snapback]

Nå glemmer du jo helt at dette er et fullstendig frivillig valg som røykerne setter seg i. Et valg som ikke bare angår dem selv dessverre men hvor deres oppførsel går ut over andre. Hvorfor skal man akseptere at mennesker skader andre mennesker som følge av sine egne luksusvaner? Om jeg feks. hver gang påførte andre fysisk ubehag/skader når jeg tok et glass øl offentlig ville jeg sterkt vurdert mine egne drikkevaner.

Og hva skal man si om folk som, til tross for at de er klar over dagens situasjon med såkalt "mobbing" av røykerne, likevel velger å begynne med dette?

Er det samfunnet sin skyld at jeg blir "mobbet" og sett ned på dersom jeg gjentatte ganger velger å bryte lover og regler slik at jeg havner i varetekt?

Lenke til kommentar
Hvilken behandling snakker du om? At man må gå utendørs for årøyke? Eller tenkte du på tankene om lavere sosial status? Det er ikke sånn at alt som er dårlig er mobbing, å rane en bank er ikke mobbing, men det betyr ikke at jeg forsvarer bankran.

 

AtW

7733355[/snapback]

 

At jeg må gå utenfor å røyke er helt greit. At folk ser ned på meg fordi jeg har gjort det valget at jeg vil røyke, er ikke greit. Det vitner om lite aksept for andres frie vilje som mennesker.

 

 

"Du kan gjøre hva du vil så lenge jeg er enig."

 

 

Vice: Jeg påfører ingen andre noen skader jo.

Endret av Marley
Lenke til kommentar

Det at røykere blir utelatt er vel mer forskjellsbehandling enn mobbing, eller?(jeg er ikke sikker)

 

Men det at røykere blir utelatt er jo for å unngå at folk som ikke tåler røyk og folk som rett og slett ikke røyker skal slippe å lide for tobakkens skader. Jeg som ikke røyker har ikke noen interesse av at jeg skal bli skadet av mammas røyk. Så når man skal diskutere foretak så synes jeg det blir feil at jeg skal ta meg en tur ut når hun røyker.

 

og til deg(hvem som helst) som spør hvorfor ikke jeg kan gå ut:

 

Det kan jeg, men det er for min del litt upraktisk i og med at jeg en gang skal inn igjen.(skjønner? det er vel lettere å la røykerne være ute enn å la alle andre være ut - for å så vente til røyken er borte før di kan gå inn igjen)

 

Når det gjelder restauranter og lignende så skulle det jo egentlig bare mangle at folk som ikke tåler røyk skulle få spise der? Akkurat som at rullestolbrukere har mulighet til å entre lokalet(de bruker i hvert fall det).

 

Marley: "Jeg påfører ingen noen skader jo."

 

Du påfører jo andre skader om du røyker i samme rom som de oppholder seg i. Men jeg føler liksom at noe mangler her? Er det noe jeg har gått glipp av?

 

Edit: glemte "ingen" ...

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Hvilken behandling snakker du om? At man må gå utendørs for årøyke? Eller tenkte du på tankene om lavere sosial status? Det er ikke sånn at alt som er dårlig er mobbing, å rane en bank er ikke mobbing, men det betyr ikke at jeg forsvarer bankran.

 

AtW

7733355[/snapback]

 

At jeg må gå utenfor å røyke er helt greit. At folk ser ned på meg fordi jeg har gjort det valget at jeg vil røyke, er ikke greit. Det vitner om lite aksept for andres frie vilje som mennesker.

 

 

"Du kan gjøre hva du vil så lenge jeg er enig."

 

 

Vice: Jeg påfører ingen andre noen skader jo.

7733388[/snapback]

 

Man kan jo argumentere for at det ikke er riktig å se ned på folk pga handlingene de utfører (selv om alle gjør det hele tiden). Men det betyr ikke at det er mobbing, er det virkelig mobbing å tenke "han der er teit" feks?

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå glemmer du jo helt at dette er et fullstendig frivillig valg som røykerne setter seg i.

 

Er ikke fedme et frivillig valg?

For meg fremstår dette som rimelig valgfritt..

 

Et valg som ikke bare angår dem selv dessverre men hvor deres oppførsel går ut over andre.

 

Går ikke fedme utover de som ikke lider av problemet?

Jeg får et langt dårligere tilbud fra sykehuskøen da kostnadene rundt fedmerelaterte sykdommer snart går gjennom taket. Jeg må arbeide mer og hardere og straffes for dette i form av skatter avgifter fordi felleskapet ikke klarer å ta vare på seg selv. Videre må ting tilpasses fete mennesker, noe som betyr at totaltkostnadene deles på helheten...

 

Hvorfor skal man akseptere at mennesker skader andre mennesker som følge av sine egne luksusvaner?

 

Jeg akspeterer ikke dette, og stiller derfor spørsmålet rundt hva som skal gjøres for å bekjempe dette...

Lenke til kommentar

Marley: "Jeg påfører ingen noen skader jo."

 

Du påfører jo andre skader om du røyker i samme rom som de oppholder seg i. Men jeg føler liksom at noe mangler her? Er det noe jeg har gått glipp av?

 

Edit: glemte "ingen" ...

7733405[/snapback]

 

Jeg røyker ikke inne til vanlig, og kunne hvertfall ikke funnet på å gjøre det hvis personen som eide stedet ikke ville det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...