Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og en ting til:

Det er visse anti-røyking-reklamer i dag, som antyder at hvis du noen gang, iløpet av livet ditt, tar deg ett trekk av en sigarett, så dør du. Momentant.

Dette er så bullshit uten sidestykke.

Det finnes ett mye større problem i dag enn røyking; nemlig alkohol.

Alkoholen tar flere liv enn røyken.

Hvor ofte leser dere om folk i nikotinrus som har tatt livet av folk?

Eller hva med noen som har kjørt ned 10-20 barn fordi de "røykekjører"?

 

eller hva med noe mer morsomt: Har du noen gang prøvd å ha en saklig diskusjon med fulle folk?

7732803[/snapback]

 

Hva er poenget ditt? At det ikke bør sies at røyking er dårlig, fordi det finnes dårligere ting?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å ta deg seriøst nå, Øivind. Jeg vet at du er en høyst oppegående person, og har derfor vanskeligheter for å tro at du skulle finne på å gjøre noe slikt mot en annen person.

 

La oss rent hypotetisk sett si at røykere blir mobbet til og slutte. De slutter, og hva skjer da? Jo, de blir sunnere, friskere og lukter bedre.

 

Så mobber vi overvektige personer til å bli tynne. Hva skjer da? Jo, de pådrar deg spisevegring og blir trolig ALDRI frisk igjen. Godt jobbet, OD!

Lenke til kommentar

Røyking er et stort problem uansett hvordan man ser på det. Noe av det værste jeg ser er når mødre triller rundt på ungene sine med en røyk i hånden!?

 

Men uansett, er det gale av meg når jeg tror mange "velger" å være overvektige? Forstå meg rett, de har ikke gått inn for å bli sjokk. Men bare ikke giddet å bry seg om at det kunne skje, vist de ikke trente og spiste mindre? Så på en måte har man valgt det. :hmm: Man kan ikke ete alt man vil, i visshet og at det kan skje. For så deretter klage over at man har blitt sjokk. Bare heeeelt plutselig

Lenke til kommentar
Røyking er et stort problem uansett hvordan man ser på det. Noe av det værste jeg ser er når mødre triller rundt på ungene sine med en røyk i hånden!?

 

Men uansett, er det gale av meg når jeg tror mange "velger" å være overvektige? Forstå meg rett, de har ikke gått inn for å bli sjokk. Men bare ikke giddet å bry seg om at det kunne skje, vist de ikke trente og spiste mindre? Så på en måte har man valgt det.  :hmm: Man kan ikke ete alt man vil, i visshet og at det kan skje. For så deretter klage over at man har blitt sjokk. Bare heeeelt plutselig

7732822[/snapback]

 

Vet du hvorfor mange jenter går rundt og sier "Ååh, jeg er så feiiit"? Jo, nettopp fordi det ikke er sosialt akseptert å være annet enn syltynn. Har man litt kjøtt på beina så er man automatisk feit - selv om man selv trives med å ha litt å ta i. Desverre kan man ikke innrømme at man liker det slik, fordi man da blir uglesett.

Lenke til kommentar
Det er ganske utrlogi hvordan folk maser om at folk blir såret og mobbet i den ene setningen, og begynner å legge ut om hvordan de skal slå ned folk pga noe de sier rett etterpå. Hva med å ta det litt med ro? Man går ikke rundt og slår ned mennesker pga slike ting.

 

AtW

7732806[/snapback]

 

 

Var flere som nevnte dette med å slå(deriblandt meg)

 

For i en slik situasjon som den dama var i tror jeg det ville vært den eneste måten å forsvare meg på. Jeg sier ikke at jeg ville vært stolt over å ha slått ham, men ville i hvert fall føltes godt - og om jeg fikk inn et godt slag, så ville han vel revurdert tankegangen hans.

 

Du har helt sikkert møtt personer som er utrolig provoserende, som ikke slutter å provosere, uansett hva du gjør. Jeg liker det ikke.

Lenke til kommentar
Og en ting til:

Det er visse anti-røyking-reklamer i dag, som antyder at hvis du noen gang, iløpet av livet ditt, tar deg ett trekk av en sigarett, så dør du. Momentant.

Dette er så bullshit uten sidestykke.

Det finnes ett mye større problem i dag enn røyking; nemlig alkohol.

Alkoholen tar flere liv enn røyken.

Hvor ofte leser dere om folk i nikotinrus som har tatt livet av folk?

Eller hva med noen som har kjørt ned 10-20 barn fordi de "røykekjører"?

 

eller hva med noe mer morsomt: Har du noen gang prøvd å ha en saklig diskusjon med fulle folk?

7732803[/snapback]

 

Hva er poenget ditt? At det ikke bør sies at røyking er dårlig, fordi det finnes dårligere ting?

 

AtW

7732810[/snapback]

 

Nei, røyking er ett problem. Men det blir lagt for mye i det problemet. Poenget mitt er at det finnes problemer i dagens samfunn som trenger mye mer oppmerksomhet enn røyking.

Folk kommer hele tiden med uttalelser som "røyking er usundt" og "røyking dreper både deg og de rundt deg". Men hvor ofte hører du folk komme med negative sider med alkohol? Som drap, sykdom, fyllekjøring, overgrep, og mangel på intelligens.

 

Jeg er så drittlei av at folk skal plage meg som røyker fordi jeg er avhengig av noe, selv om jeg oppfører meg pent og holder meg unna barn når jeg røyker. Og jeg fyrer ikke opp en røyk hvis jeg kommer til en busslomme og det står folk der.

Jeg lar også være å røyke der det sitter folk som spiser. Men allikavel er det jeg som blir plaget, og ikke han som nettopp har tømt i seg 4 halvlitere mens han venta på maten.

Lenke til kommentar
Det er ganske utrlogi hvordan folk maser om at folk blir såret og mobbet i den ene setningen, og begynner å legge ut om hvordan de skal slå ned folk pga noe de sier rett etterpå. Hva med å ta det litt med ro? Man går ikke rundt og slår ned mennesker pga slike ting.

 

AtW

7732806[/snapback]

 

 

Var flere som nevnte dette med å slå(deriblandt meg)

 

For i en slik situasjon som den dama var i tror jeg det ville vært den eneste måten å forsvare meg på. Jeg sier ikke at jeg ville vært stolt over å ha slått ham, men ville i hvert fall føltes godt - og om jeg fikk inn et godt slag, så ville han vel revurdert tankegangen hans.

 

Du har helt sikkert møtt personer som er utrolig provoserende, som ikke slutter å provosere, uansett hva du gjør. Jeg liker det ikke.

7732861[/snapback]

 

Det er mye jeg ikke liker, det betyr ikke at jeg nedlater meg til å bruke vold mot mennesker av den grunn. Om man ikke klarer å høre dritt fra folk uten å slå de ned, så trenger man litt impulskontroll.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du sier her at du er aktivt ute og leter etter folk som har ett problem? Er du dum?

Her kommer du og direkte mobber og psykisk drar til ei ukjent dame, fordi du ikke har intelligens nok til å skjønne det at du faktisk sårer folk. Går du bort til folk med Downs Syndrome og sier "Haha, du er dum og stygg"?

Kommer du bort til meg, og gjør noe sånt, så vil jeg slå deg ned, og jeg vil fortsette å slå til du ikke klarer å snakke mer. Og jeg vil med glede ta imot den straffen påtalemyndighetene gir meg.

 

Er forskjell på å trakassere noen med downs og en som er feit. Har hørt engang noe som dette bli sagt "Du er dum, jeg er feit, jeg kan ihvertfall slanke meg". Ergo på samme måte som en røyker kan slutte å røyke, kan en som er feit slanke seg. En med downs kan ikke bli frisk.

 

Og når disse feite, late slabbedaskene skal mobbes, eller fortelles hvor ukult det er å være feit, skal det gå utover dem som faktisk er overvektige pga sykdom? Nå snakker jeg ikke om sykelig fedme, men om sykdom som gir fedme. Jeg kjenner til flere som har sykdommer som er årsak til fedme, og disse er smertelig klar over hvor ukult det er å være feit, spesiellt når "ånnasser" tror det er ustyrtelig morsomt å rakke ned på dem. Men det burde være lov å mobbe ignorante folk også synes jeg. Kanskje jeg burde kalle deg mongo?

7732770[/snapback]

 

Personlig syns jeg ikke det ikke er ignorant å tro at friske mennesker kan klare å ha et godt kosthold samtidig og klarer morsjonere litt innimellom. Angående det med sykdom vil jeg ikke gå innpå. For det første vet jeg altfor lite om sykdommer som gjør folk fete og dessuten blir jeg vel bare å tråkke folk på tærne med min ignoranse. Men skulle gjerne likt å visst navnet på disse sykdommene slik at jeg kunne lest litt om dem.

Lenke til kommentar
Det er ganske utrlogi hvordan folk maser om at folk blir såret og mobbet i den ene setningen, og begynner å legge ut om hvordan de skal slå ned folk pga noe de sier rett etterpå. Hva med å ta det litt med ro? Man går ikke rundt og slår ned mennesker pga slike ting.

 

AtW

7732806[/snapback]

 

 

Var flere som nevnte dette med å slå(deriblandt meg)

 

For i en slik situasjon som den dama var i tror jeg det ville vært den eneste måten å forsvare meg på. Jeg sier ikke at jeg ville vært stolt over å ha slått ham, men ville i hvert fall føltes godt - og om jeg fikk inn et godt slag, så ville han vel revurdert tankegangen hans.

 

Du har helt sikkert møtt personer som er utrolig provoserende, som ikke slutter å provosere, uansett hva du gjør. Jeg liker det ikke.

7732861[/snapback]

 

Det er mye jeg ikke liker, det betyr ikke at jeg nedlater meg til å bruke vold mot mennesker av den grunn. Om man ikke klarer å høre dritt fra folk uten å slå de ned, så trenger man litt impulskontroll.

 

AtW

7732865[/snapback]

 

Ja, jeg er enig - og nekter ikke for at jeg kan bli ganske sint. Selv har jeg ikke - og håper jeg slipper å bruke vold for å forsvare meg.

Lenke til kommentar
Kampanjer som viser skadene ved å røyke har vært lenge. Det fungerte ikke. Røykerne skulle mobbes og det med hjelp av staten. Finner en million artikkler på røyking og mobbing på nettet. Deriblandt denne :)

7722977[/snapback]

Hvorfor ikke.

 

Metoden fungerer veldig godt på en problemgruppe, er ikke dette en grunn nok til å se om det fungerer på andre problemområder. Siden fedme er et ØKENDE problem, kan vi vel konkludere med at de metoder som hittil er benyttet for å bekjempe dette ikke har vært suksessfulle. Mulig det har bremset opp problemet, men allikvel ikke godt nok.

 

Vi ser at å sette oss ned å prate om fedme, prøve å forstå fedme, skylde på årsaker rundt fedme ikke fører noen vei.

 

Røykere ble direkte angrepet med støtte fra staten, ergo bør vi vurdere dette for å¨bekjempe fedme :)

7732634[/snapback]

Du sier jo at det ikke hjalp med direkte angrep med støtte fra staten, men like vell vil du gjøre dette mot overvektige folk? Tok den feite gutten på skolen matpengene dine Øyvind, siden det virker som du har underbygget forakt mot denne folkegruppen. Rett meg gjerne hvis jeg har misforstått deg :)

 

Men fedme er helt klart et av det største problemene dagens samfunn har. Men isteden for å slå ned på ting må vi gå veien og opplyse folk. Jeg mener dette bør inn i skolen. Det er nesten ingen i dag som har peiling på kropp eller kosthold i det hele tatt. Bare les alt det tullet som står i VG, dagbladet osv om kost. Det er skremmende å se hvor lite opplyste de norske ekspertene på området faktisk er, så det er nok ikke så rart vi blir bare fetere og fetere.

Lenke til kommentar
Det er mye jeg ikke liker, det betyr ikke at jeg nedlater meg til å bruke vold mot mennesker av den grunn. Om man ikke klarer å høre dritt fra folk uten å slå de ned, så trenger man litt impulskontroll.

 

AtW

7732865[/snapback]

 

 

Helt enig :)

 

(dessuten er det ikke en kjeft i Norge som tørr å slå til en veltrent jævel med en rimelig stor Amerikansk Bulldog. Muligens tror de at de tørr, men blir pusekatter når ting skal skje)

Lenke til kommentar
Jeg har vanskelig for å ta deg seriøst nå, Øivind. Jeg vet at du er en høyst oppegående person, og har derfor vanskeligheter for å tro at du skulle finne på å gjøre noe slikt mot en annen person.

 

La oss rent hypotetisk sett si at røykere blir mobbet til og slutte. De slutter, og hva skjer da? Jo, de blir sunnere, friskere og lukter bedre.

 

Så mobber vi overvektige personer til å bli tynne. Hva skjer da? Jo, de pådrar deg spisevegring og blir trolig ALDRI frisk igjen. Godt jobbet, OD!

7732821[/snapback]

 

 

Av to onder velger man alltid det beste. Dessuten tar du her problemer på forskudd. Du må bli mer løsningsorientert og mindre problemorientert :)

Lenke til kommentar
Det er mye jeg ikke liker, det betyr ikke at jeg nedlater meg til å bruke vold mot mennesker av den grunn. Om man ikke klarer å høre dritt fra folk uten å slå de ned, så trenger man litt impulskontroll.

 

AtW

7732865[/snapback]

 

Desverre så er det også sånn at folk som OD også totalt mangler rasjonell tankegang, og det går ikke ann å lære dem at man ikke mobber folk. Noen ganger er vold nødvendig for at enkelte mennesker skal lære. Jeg er selv mot vold, men drømmer og realitet går ikke sammen.

Jeg er overvektig, og jeg opplever daglig at folk stirrer, peker, ler, slenger dritt til meg, uten at jeg drar til dem. Men hvis noen hadde oppført seg som OD til meg, så hadde jeg brukt vold, og tatt imot straffen med glede.

Endret av BarteX
Lenke til kommentar
Personlig syns jeg ikke det ikke er ignorant å tro at friske mennesker kan klare å ha et godt kosthold samtidig og klarer morsjonere litt innimellom. Angående det med sykdom vil jeg ikke gå innpå. For det første vet jeg altfor lite om sykdommer som gjør folk fete og dessuten blir jeg vel bare å tråkke folk på tærne med min ignoranse. Men skulle gjerne likt å visst navnet på disse sykdommene slik at jeg kunne lest litt om dem.

7732867[/snapback]

 

Endelig kommer du med et saklig innlegg i debatten. Så er spørsmålet mitt til deg: Hvordan kan du vite hvem som er overvektige pga sykdom eller pga livsstil? Hvordan kan du vite at den du mobber "fortjener" det? Hvis du mener at da kan man like godt mobbe alle feite, og at de som ikke kan noe for det bare må svelge det, er det ok for meg da å mobbe alle jeg mener er dumme, selv om jeg ikke vet om det er medfødt, resultat av en hjerneskade, eller at de bare er ignorante? Og hva med alle som ser stygge ut? Er det greit å si til ei kjerring: Ræven din ser jævlig ut, og trynet ser ut som det har blitt kjørt gjennom en kjøttkvern?

Svar på ditt spørsmål om hva de sykdommene heter: Søk etter hormoner og sykdommer som gir hormonell ubalanse. Kan nevne f.eks. kreft i diverse kjertler.

Lenke til kommentar
Desverre så er det også sånn at folk of OD også totalt mangler rasjonell tankegang, og det går ikke ann å lære dem at man ikke mobber folk. Noen ganger er vold nødvendig for at enkelte mennesker skal lære. Jeg er selv mot vold, men drømmer og realitet går ikke sammen.

Jeg er overvektig, og jeg opplever daglig at folk stirrer, peker, ler, slenger dritt til meg, uten at jeg drar til dem. Men hvis noen hadde oppført seg som OD til meg, så hadde jeg brukt vold, og tatt imot straffen med glede.

7732906[/snapback]

 

 

Disse menneskene kan redde ditt liv. Eller i det minste forlenge det :)

Noen ganger trenger man kniven mot strupen for å bekjempe fedme. Det handler om å ta skjeen i en annen hånd...

 

Jeg vet hva det vil si å være beilfeit. Jeg har gått ned 30 kg de siste to årene :)

Lenke til kommentar
(dessuten er det ikke en kjeft i Norge som tørr å slå til en veltrent jævel med en rimelig stor Amerikansk Bulldog. Muligens tror de at de tørr, men blir pusekatter når ting skal skje)

7732887[/snapback]

 

Aner jeg en usikker bolegutt som må gjemme seg bak sin like bolete bissevovv?

Forresten er det på tide å mobbe folk som har bikkjer. De lar de vandrende siklende loppesirkusene sine drite og pisse overalt, plukker ikke opp etter seg, og blir forbanna når noen påpeker at det er båndtvang.

 

Forresten så brakte kommentaren din frem et godt gammelt minne. I 1996 var det en tulling som gikk med en amstaff i området hvor jeg bor. Jeg hadde bedt fyren om å ha kreket i bånd ved flere anledninger, noe som ikke ble overhørt. Siste gangen jeg så fyren sendte han bikkja på meg. I den tiden der gikk jeg alltid med vernesko, og nevner bare såpass at bikkja traff tuppen på skoen i sin maks-hastighet, samtidig som skoen og benet inni beveget seg rett mot den. Det var første gangen jeg hørte en hodeskalle bli splintret... Ulempen var at jeg haltet i litt over en uke etter denne episoden.

 

Forresten, skulle du ikke sykle, Øivind?

Endret av spiffers
Lenke til kommentar
Av to onder velger man alltid det beste. Dessuten tar du her problemer på forskudd. Du må bli mer løsningsorientert og mindre problemorientert :)

7732893[/snapback]

 

Og her mener du altså at du kan bestemme at det er bedre med spisevegring enn å være overvektig? Jeg er ikke problemorientert, jeg ser at ting får konsekvenser og handler deretter.

Lenke til kommentar

Hva om personen ikke vil ned i vekt da? Eller ikke kan gå ned i vekt? Har du tenkt på det? Har du tenkt på det at du faktisk sårer folk som har en sykdom gjør at de blir overvektige? Visste du det at kreftbehandling kan gjøre folk overvektige?

Ikke? Nei, jeg tenkte meg det. Du er en ignorant liten tosk, som ikke klarer å tenke lenger enn til nesetippen din. Du tror alle overvektige har spist seg til det.

 

Jeg har faktisk sagt til en sykelig overvektig person at han burde gå ned i vekt. Men jeg kjenner personen, og jeg er overvektig selv. Han sa selv at han var enig, og hvis jeg hadde vært en av de som absolutt ikke vil nyte livet (disse er de som darkness nevner over meg, de som følger media og absolutt må ha det som er sunt og mener at de som har kjøtt på beina er overvektige), så ville han dratt til meg.

 

Og du sier at du har gått ned 30 kg de siste to årene. Fra hvilken mengde kilo? 90 til 60?

 

Og du sier at disse menneskene vil redde livet mitt, eller forlenge det.

Vil disse menneskene også sørge for at jeg at ikke havner på sykehjem som en dement skrøpling, og ikke har ett verdig liv de årene de forlenget av livet mitt? Jeg vil heller kunne si på dødsleiet mitt at jeg hadde ett godt liv, at jeg fikk smakt god mat, og at jeg hadde det morsomt. Istedet for at jeg ligger i flere år og sikler i ett sykehjem hvor ingen bryr seg om meg.

Lenke til kommentar
Og du sier at du har gått ned 30 kg de siste to årene. Fra hvilken mengde kilo? 90 til 60?

7732983[/snapback]

 

OD pleier aldri å svare på spørsmål som kan føles ubehagelige, eller som konfronterer ham selv med noe han tidligere har sagt. Refererer til det ene ordet som får han til å knipe sammen øynene og håpe det går over: "sykkeltur".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...