Lada2103 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Hallo! Jeg har et problem med nettilgangen fra min bærbare pc med trådløst nettverkskort. Når jeg kommer mer enn én meter unna routeren vår, synker synker signalet på pc'en. Det synker for hvert steg jeg tar med pcen unna routeren, og når jeg er ti meter unna, faller nettet helt ut. Problemet oppstod momentant. Det første jeg sjekket var om alle tilkoblinger var i orden, og det er dem. Jeg tatt strømmen til bredbåndsmodemet og routeren og skrudd det på igjen, men til ingen nytte. Til routeren er det koblet ip-telefon og to stasjonære pc'er med ledning og disse fungerer helt utmerket. En test med min brors bærbare pc viser at også den tar opp elendig signal fra routeren. Så problemet ligger vel antageligvis i routeren? Hvis noen kan hjelpe meg med å løse problemet hadde jeg vært takknemlig! Routeren er en Jensen Scandinavia Air Link WBR 6954. Jeg har lite greie på nettverk, men kan opplyse om hvilke lamper som lyser og evt. blinker om det skulle hjelpe. Endret 14. januar 2007 av Lada2103 Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det høres ut som om det trådløse systemet på routeren er gåent. Har samme problem på en Linksys WRT54GL. Spar deg for mange timers sløst arbeid og ring support/leverandør! Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Har fortsatt ikke blitt noen løsning på meg. Har kontakt med support på mail. De foreslo at det har kommet til utstyr som forstyrrer den frekvensen routeren sender på. Jeg ble bedt om å forandre kanal manuelt, noe jeg har prøvd uten at det hjalp. Noen tips? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Sjekk at antenner sitter skikkelig på plass. Endre litt på antenne retningene. Funker ikke det, så er det noe galt med rutern, eller så er det noe nytt som har dukka opp og forstyrrer signalene for mye. Prøvd å sjekke ut at det ikke er klientkortet som er defekt? Endret 16. januar 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Antenna sitter fast. Klientkortet er det ingen feil med, jeg har to bærbare pc'er med trådløst kort og begge fungerer like dårlig. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Da er det bare å kaste jensen søpla og satse på en skikkelig ruter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå