Gå til innhold

Xbox 360 trådløs kontroller nekter å synce

grrcarl

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt 360 siden oktober i fjor, og den trådløse kontrolleren som fulgte med har fungert feilfritt siden da. Men plutselig i dag sluttet den å synce med 360'n.

Så på en DVD, bruker media remote'n til det, og da jeg gikk tilbake til dashboardet og prøvde å skru på/synce kontrolleren (ved å holde inne guide-knappen), begynte alle fire lysene på kontrolleren å blinke. Og slik har den vært/er den siden. Hva i planeten er det som skjer?

Har tatt inn og ut batteriene (play and charge kit), skrudd av og på xboxen, til ingen nytte. Dersom xboxen og kontrolleren er avslått, kan jeg skru den på med xbox guide knappen, men etter det bare blinker alle fire lysene på kontrolleren samtidig (ikke vekselvis, som den gjør når det er dårlig batteri). Har selvfølgelig forsøkt å synce med sync-knappen på xboxen og kontrolleren, men de finner hverandre ikke (virker det som).

Media remote'n fungerer fremdeles.

Noen som har vært borti problemet, eller har hørt om det? Må jeg kjøpe ny kontroller? I så fall, faller dette under garantien?

Har ingen annen kontroller å teste med foreløpig, dessverre. Mulig jeg kan skaffe det. Hva sier folket?

:hmm:

Endret av websheriff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det har jeg forsøkt. Ingen fremgang :S

Det som skjer når jeg prøver å synce, er at lysene på xboxen spinner, lysene på kontrolleren spinner, og så blinker alle lysene på både xboxen og kontrolleren, som om de "finner hverandre". Deretter slutter lysene på xboxen å lyse, og lysene på kontrolleren fortsetter å blinke (alle fire blinker samtidig). Slik står kontrolleren og blinker "evig", til jeg tar ut batteriene, eller skrur xboxen av.

Lenke til kommentar

Hmm. det var rart. Har du selv eller kjenner du noen du kan låne en annen 360 kontroller av? Hvis du prøver å koble til en annen kontroller og det fortsatt ikke vil virke så er det nok Xboxen det er noe feil med. Men hvis kontrolleren din har ramlet i gulvet noen ganger så er det nok senderen i den som har blitt skadet.

Lenke til kommentar

Er mulig det er senderen i kontrolleren som er skadet. Skal prøve med en annen kontroller.

Den har ikke ramlet i gulvet. Det som var så rart, var at jeg spilte litt med den, så så jeg litt på en DVD med media remote'n (fikk HDTV i helga, skulle teste litt :)), og når jeg så avsluttet DVD-avspillinga (med guide-knapp+Y) og skulle synce kontrolleren var den "død". Altså den bare blinker. Har prøvd med både battery-packen (play and charge kit) og good ol' IKEA batteriene (beste batterilevetid vs. pris ever :p).

Ugg. Håper det er kontrolleren og ikke konsollen, har lest mange skrekkhistorier her om folk som venter i år og dag på ny maskin.

Om noen har erfart det samme problemet med den trådløse kontrolleren, må de gjerne komme med input her!

Takk for svar XtaZ :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...