Gå til innhold

Få vekk litt "løsvekt" på kroppen ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver og trener 3 ganger i uken, for det meste vekter og apparater.

Men, jeg vil gjerne ha av litt av "håndtakene" på siden av kroppen hvis man kan kalle det det.

Hvertfall, jeg har kuttet så og si ut chips, sjokolade, og alt det dritet.

Middagen går som vanlig.

Noe andre ting jeg burde gjøre for og virkelig komme i sommer-mode ? :)

Takker for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting du kan gjøre er som du allerede har begynt på, dropp alt av sjokolade og slikt, ihvertfall mens du slanker deg, så kan du heller begynne med det sånn smått igjen når du er ferdig å slanke deg, hvis du absolutt må ha det.

Spis uprosessert mat / uraffinert mat. Prøv å fordel karbohydratene utover måltidene sånn at du ikke får mye karbs her og lite der og masse der. En annen ting du kan gjøre er å ta en proteinshake inntil måltidene, det gjør at blodsukkeret blir mere stabilt.

Du må også gjerne ta kosttilskudd for slanking, men det vil ikke løse problemet ditt, men bare gjøre det lettere å takle.

Prøv å ikke spis så mye karbohydrater på kvelden før du legger deg. Men ikke legg deg sulten heller. Du skal være sånn passe mett når du legger deg, men heller ikke stappmett.

Hvis du vil ha bort flesket så må du nok drive med kardiovaskulær trening i tillegg. Men kardiovaskulær trening vil heller ikke brenne fett effektivt, det øker bare metabolismen. Men Såkalt HIIT (High Intensity Interval Cardio Training) øker fettforbrenningen. Men den vil ikke øke fettforbrenningen under økten, det skjer etter økten når reparasjonene begynner at kroppen bruker fett som energikilde. Du bør ha tatt inn noe karbs en time før økten sånn at ikke det på muskulaturen løs. Evnt, kan du kjøpe energidrikk på butikken eller f.eks fra proteinfabrikken.no og slurpe i deg med jevne mellomrom mens du trener.

Eksempel på HIIT trening: (klippet bare ut fra John Stones fitness siden)

3 minute warmup at 60% effort

1 minute at 70% effort

1 minute at 80% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 70% effort

1 minute at 80% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 70% effort

1 minute at 80% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 70% effort

1 minute at 80% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 100% effort (!!)

4 minute cool-down at 50-60% effort

Et annet eksempel:

2 minute warmup at 60% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 60% effort

1 minute at 90% effort

1 minute at 100% effort (!!)

3 minute cool-down at 50-60% effort

Jogging, spinning... du velger selv.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med daglig aktivitet ?

Gå en time raskt hver dag og se hvordan det går.

Hadde jeg veært deg, ville jeg prøvd å finne ut hvilke muskler som sitter på de ulike punktene du har "håndtak" og trene disse, så det ser ut sommuskler og ikke festepunkter.

Lenke til kommentar

Jeg er også i trådstarters situasjon :)

mitt spørsmål går angående søtsaker?

det burde gå greit å drikke 3-4 glass brus og litt godteri fordelt over helgen, ikke sant?

personlig bruker jeg helgen som en avslapningsperiode hvor jeg belønner meg selv fordi jeg har holdt meg unna hele uka (ikke for mye belønning, såklart)

hvordan er deres forhold til søtsaker? totalt avholds eller moderert? :)

en ting til..

hvordan er korte intervalltreninger satt opp mot langkjøringer som kanskje tar 2-3 ganger (og mer enn det) så lang tid?

(jeg tenker på forbrenning)

Endret av fredrikg-ohoi
Lenke til kommentar

(kanskje)Mye pga. av militæret har jeg gått over til å drikke bare vann og søtsaker (type snop) spiser jeg bare hvis andre har kjøpt med hjem(svak for det) eller hvis jeg skal på kino, eller se en god film(det er jo godt..).

Hvis du vil bli sunnere, og vil kvitte deg med snopen og brusen, må du enten :

Kutte ut snop og brus

eller

Erstatte det med noe sunt

(epler eller bananer er faktisk ikke så ille)

Selv er jeg blitt litt hekta på kokosnøttkjøtt(spiste en hel kokosnøtt første gangen jeg smakte det).

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Slutt helt ut med fastfood, brus og søtsaker.

Har ikke drukket noe brus på 2 mnd og har nesten bare drukket vann, jeg spiser 5 ganger om dagen, ikke mye til hvert måltid, og noen måltid erstatter jeg med proteinshake.

Jeg spiser ikke ferdigproduserte varer, som pizza eller andre "fastfood" lignende retter, siden det er ganske masse dritt i dem, hvis du har som mål å slanke deg.

Jeg trener så og si hver dag i uka, sykler kardio 3 ganger i uka, trener aparater og vekter 2-3 ganger uka. De dagene jeg ikke er på studio, jogger jeg meg en god tur og avslutter med 120 sittups(rett og skrå) og 100 pushups.

Med dette oppsettet er du nesten garrantert å bli kvitt håndtakene.

Bare vær hard med deg selv og hold opplegget :thumbup:

Lykke til :w00t:

Lenke til kommentar
en ting til..

hvordan er korte intervalltreninger satt opp mot langkjøringer som kanskje tar 2-3 ganger (og mer enn det) så lang tid?

(jeg tenker på forbrenning)

7722900[/snapback]

Korte intervalltreninger er bedre enn lange joggeturer til å forbrenne fett, men hvis du skal trene kondisen er lange turer klart best.

så jeg anbefaler intervall (karido) trening for deg... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...