Gå til innhold

Koble til wii-motes

tidus2k4

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk wii-play her om dagen og gledet meg til å endelig få spilt litt multiplayer wii. Men jeg får ikke den nye wii-moten til å connecte med konsollen.

Når jeg trykker knapp 1 og 2 begynner alle de 4 blå lysene å blinke. Så går det en liten stund også slukker de igjen.

Jeg har også prøvd å trykke på den røde "sync" knappen på wii'en uten hell.

Noen som vet hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke altid like lett å få synkronisert med disse 1+2 knappene, det viktige frengangsmåten å gjøre det på er å trykke inn 1+2 samtidig og sikte på sensorbaren. Kan dog ta litt tid før den kommer opp.

Ellers må du trykke på sync knappen på wii konsollen og sync knappen på wii kontrolleren (den lille rød knappen som er synlig når du fjerner batteri koveret på kontrolleren) samtidig.

Lenke til kommentar

Nei, bare aller første gangen du bruker akkurat den moten mot den konsollen. Tar du med deg moten til en kompis så må den synces mot den konsollen, og så mot din egen når du kommer hjem igjen. Når den først er syncet er det bare å skru den på ved å trykke på tastene.

Lenke til kommentar

Vel glemte vel å si dette men når du bruker 1+2 metoden er det vel bare midlertidig, hvis du derimot skal permanent koble den til din wii konsoll bruker du disse sync knappene (holder inn sync på konsoll og kontroller samtidig). Derimot hvis du spiller hos noen venner kan man bruke 1+2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...