Gå til innhold

Døde pixels på min Nvidia Geforce 7900 GT?

kimern9

Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting nå, har ett halvt år gammelt nvidia geforce 7900 GT kort og har nå 3 forskjellige prikker på skjermen, 2 er blå og en er rosa. Når jeg drar internet explorer vinduet under kan jeg tegne streker med de og sånn... er dette døde piksler eller er det noen måte jeg kan fikse det på? Har aldri overklokket kortet mitt.... er det et driver problem kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke helt det med at du kunne tegne streker, men hvis du har døde piksler så har dette ikke noe med skjermkortet ditt å gjøre. Da er det noe galt med skjermen.

Du kan prøve å masere pixlene forsiktig på skjermen. Tror det står en artikkel på hw, hvordan man gjør det :)

Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt det med at du kunne tegne streker, men hvis du har døde piksler så har dette ikke noe med skjermkortet ditt å gjøre. Da er det noe galt med skjermen.

Du kan prøve å masere pixlene forsiktig på skjermen. Tror det står en artikkel på hw, hvordan man gjør det  :)

7722025[/snapback]

Kanskje det ikke heter pixeler... tror ikke dette er skjerm relatert, siden jeg hadde en LCD skjerm som hadde en pixel feil på første gang jeg kjøpte denne type LCD skjerm. Da var det bare en liten prikk som ikke beveget seg eller la igjen spor på internet explorer. Nå kan jeg "tegne" streker hvis jeg drar internet explorer vinduet under de stedene det skjer.

Lenke til kommentar
døde pixler kommer ikke av skjermkort men av LCD skjerm. det du snakker om høres ut som artifacts. er det i alle programmer og er de små prikkene på samme sted hele tiden?

7722039[/snapback]

Regner med at det skjer i alle vinduer jeg kan dra rundt på desktopen, skjer ikke i spill, men er jo redd for at kortet mitt skal bli ødelagt da, etter hvert. faktisk så er jeg ikke sikker på om det skjer i spillene...

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme på mitt XFX geforce 6800 gt.

Ringte komplett, og de ba meg sende det inn.

En stund etterpå fikk jeg et gainward 7900gt tilbake (reklamasjon).

Ikke noe dårlig bytte . :)

Tror det er 2 års garanti på slike ting.

Endret av PJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...