chil Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Kingston 512MB 333MHz DDR PC2700 CL2.5 RAM følgende brike tenker jeg på. duger den ? feks til Klokking. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Om den duger til klokking er vanskelig å svare på, ettersom minnebrikker av selv samme batch kan være forskjellige. Men Kingston er kjent som den absolutte high-end produsenten av minne, og kvaliteten og stabiliteten skal være i særklasse i følge dem selv. Hvordvidt dette er bra klokkbart minne kan du nok kun finne ut ved å teste, men sjansen er absolutt til stede. Om du planlegger å kjøpe, ville jeg vurdert om prisen er verd det, kontra corsair, twinmos etc. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Enig med DFN. Det er et bra merke men du _kan_ være uheldig å få en brikke som ikke vil klokke så bra. Du må også vurdere om det er verd prisen å betale f.eks 30% ekstra for et merke som sansynligvis klokker 5% bedre enn et annet merke. Personlig er jeg fristet å gå helt tilbake til SDram nå som jeg ser at prisen er 430kr for 512MB... Skulle gjerne hatt 1GB eller mer, men å betale flere tusenlapper for det er uaktuellt. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Kingston er vel kanskje den produsenten som har de desisdert beste brikkene på markedet idag. Har idag et par brikker som er ifølge Kingston sertifisert som CL2 opp til 100Mhz og CL3 opp til 133Mhz, ikke de aller pheteste spesifikkasjonene akkurat. Har klart å få dem opp på 150Mhz, fremdeles med CL2 , men der stopper hovedkortet. Cpuen er låst opp og det hjelper ikke om jeg setter minnet til CL3. Dette tyder da på at det ikke er brikkene som setter begrensningen. Videre har alle Kingston-brikkene livstidsgaranti... Men prisen er jo også blant de høyeste. Anbefales om du har råd til det... Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg har kingston :razz: Problemet er at den sitter i en Dell jeg fikk til konfirmasjonen :sad: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 jeg har også kingston, og jeg har tatt brikkene i et annet system, og vil konkludere med at de brikkene fra Dell er av veldig høy kvalitet. Jeg klarer f.eks å klokke høyere med rdram, siden som oftest er det minne som stopper overklokkingen. Men en ulempe er det med disse brikkene og det er at de blir sinnsykt varme. Hvis du skal overklokke, vil jeg anbefale på det sterkeste å kjøpe kjøler for disse brikkene. Skal man ta med pris, vil det lureste være å kjøpe ddr400 eller høyere. Disse yter mer enn de rdram brikkene jeg har siden de har 800mhz. og med ddr400 klokket får jeg høyere ytelse enn rdram 1056mhz. dessuten er disse ddr brikkene en del rimeligere enn rdram. RDRAM brukes til high end pc'er!! Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 18:31, skrev Eskil87:Jeg har kingston :razz:Problemet er at den sitter i en Dell jeg fikk til konfirmasjonen :sad: Dell maskinene bruker da normalt standard komponenter, skal da ikke være så vanskelig å klokke dem eller for densaks skyld bytte ut deler... :smile: Har en dell hjemme, dem har hvis jeg husker rett ett ASUS eller var det ABIT hovedkort... 450MHz@598MHz Har riktig nokk bytta kjølinga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå