Gå til innhold

To lydkort i pcen samtidig, mulig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er mulig å ha to lydkort i pcen samtidig, slik at jeg kan spille av lyd to steder, uten å fysisk koble over ledningene. Har en tv som er koblet opp mot pcen, når jeg ser på film fra denne ønsker jeg å dra en kabel fra pcen til forsterkeren. Men jeg har også et 2.1 anlegg ved pcen som jeg hører på musikk ol. Lurte da på om det var mulighet for å ha to lydkort, slik at jeg slipper å bytte kabel hele tiden?

Er dette mulig? Kan jeg bare sette inne et PCI lydkort ved siden av det intigrerte jeg har på pcen fra før av?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med du ikke hører på musikk samtidig du ser på TV?

Ellers er det kanskje enklere å bare få tak i en signalsplitter og en ekstra kabel i stedet.

Men uansett vil jeg tro det skal gå helt fint med 2 lydkort samtidig, men er usikker på hvordan dette blir når det er et integrert lydkort. Integrerte lydkort har en tendens til å bli automatisk 'disabled' av BIOS når du setter i et nytt PCI-lydkort.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Hei!

Lurer på om det er mulig å ha to lydkort i pcen samtidig, slik at jeg kan spille av lyd to steder, uten å fysisk koble over ledningene. Har en tv som er koblet opp mot pcen, når jeg ser på film fra denne ønsker jeg å dra en kabel fra pcen til forsterkeren. Men jeg har også et 2.1 anlegg ved pcen som jeg hører på musikk ol. Lurte da på om det var mulighet for å ha to lydkort, slik at jeg slipper å bytte kabel hele tiden?

Er dette mulig? Kan jeg bare sette inne et PCI lydkort ved siden av det intigrerte jeg har på pcen fra før av?

Takker for alle svar!

7721855[/snapback]

To lydkort samtidig går kjempefint. Det eneste problemet kan være at jeg tror du må dedikere et spesielt lydkort til hvert program. Jeg kjører et lydkort som går til hjemmekinoen slik at min bedre halvdel kan se film eller høre musikk samtidig som jeg sitter på pcn med headset og hører på musikk, jobber etc.

Lenke til kommentar

med winamp og mpc som jeg vet ivertfall kan man velge hvilket lydkort som skal brukes..

så ja det funker fint å ha 2 lydkort. de trenger ikke ha samme chip heller. så du "kan" bruke et innebygd og et dedikert. jeg prøvde dette senest på min hovedpc for 2 dager siden da jeg slang inn creative sba2 kortet mitt inn i pc'n igjen.

eneste problemet jeg kan se for meg er at du bruker ca 50mb ekstra med minne til systemet. (ivertfall mitt tilfelle)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...