Gå til innhold

Statisk elektrisitet?

kamelonen

Anbefalte innlegg

Siden jeg har for kort s-videokabel pleier jeg å flytte maskina bort til TV'en hvis jeg skal se DVD. Men når jeg skal boote maskina blir den helt "død". BIOS'en starter ikke engang når jeg skrur på maskina. Den bare står og durer og ingenting kommer til skjermen. Slik blir det hver gang jeg prøver å skru på maskina. Også når jeg kobler til den vanlige skjermen. Men når jeg tar ut CPU'en (XP2000+) og setter den inn igjen fugerer alt som normalt igjen. ...helt til jeg kobler fra strømmen og skjermen igjen. Da er det samme problemet. Hva er grunnen til dette? Statisk elektrisitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres rart ut at det skal være statisk elektrisitet, hvis PCen er koblet til jord (gjennom strømkontakta) skal vel ikke dette være det store problemet. Det er mere nærliggende å tro at det er noe rart med skjermkortet, men da skulle det vel ikke fikset seg når du tok ut CPUen, hvis dette ikke tilfeldigvis gjorde slik at skjermkortet resatte seg. Det er jo faktisk en liten mulighet. Du kan jo teste det ved å la dataen stå og surre ved tven uten å ha den koblet til og se hva som skjer etterpå.

Men som sagt det at det skulle være på grunn av statisk elektrisitet har jeg ikke noe tro på. Hvis du ble noe klokere av dette så er det bra, hvis du ble forvirret så er vi to om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...