Gå til innhold

Tilbud Bærbar PC Elkjøp


metropol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å se litt statistikk. Har bestilt Easynote, så håper jeg slipper unna. Men overraskende å se mange av de som "borger for kvalitet" ha så mye feil. Erfarer mye av det samme i mitt yrke, gamle myter og rykter som henger igjen. Det viser seg at de med lavest "reputation" er det minst trøbbel med, selv om kvalitetsfølelsen ikke er som den dyreste. (Hyundai vs Mercedes feks) Håper jeg blir fornøyd, skal komme med noen erfaringer på min Easynote GN45-200 når den ankommer.

 

edit: ser nå at denne "undersøkelsen" er steingammel, så denne burde ingen legge vekt på dessverre. Men nå er det kanskje mer relevant å vise til myter og rykter som henger igjen. For jeg kan ikke tenke meg at feilprosenten er så høy på noen av disse produsentene, noen produserer vel ikke pc'er lenger?

Endret av Hombleracer
Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Packard_Bell:

"Packard Bell (PB) was an American radio manufacturer, founded in 1933, in Los Angeles, that later became a defense contractor and manufacturer of other consumer electronics, such as television sets. The company was acquired in 1968 by Teledyne.

 

In 1986, Beny Alagem and a group of investors bought the Packard Bell name from Teledyne and resurrected it as a manufacturer of low-cost personal computers. The computers, among the first IBM PC compatibles sold in retail consumer electronics chains - such as Sears - soon became popular. However, they also gained a reputation for poor quality, a reputation that worsened in 1995 when it was accused of recycling used parts in PCs that it sold as new. In addition, Packard Bell frequently used motherboards and power supplies in unusual form factors (such as Intel's LPX form factor) that made replacement parts difficult or impossible to come by. Packard Bell also used many components that were heavily integrated, such as Aztech Corporation's sound card/modem that many people had difficulty using when trying to upgrade stand-alone components.

 

The mid-90s logo (1994-2002)Packard Bell sometimes benefited from misplaced name recognition, with consumers (especially first-time computer buyers) and even some salespeople erroneously associating the company with others of similar name, such as Hewlett-Packard, Packard, Pacific Bell, and Bell Laboratories.

 

In 1996, Packard Bell acquired Zenith Data Systems from Groupe Bull in a deal which saw Groupe Bull and NEC taking a larger stake in Packard Bell [3] to create a $4.5 billion company and its 15% market share made it the largest PC manufacturer, in terms of units shipped, in the United States. However, Compaq overtook it in retail sales in mid-1996 and cemented its lead the next year with the release of a $999 PC in March 1997. In the US, price pressure from Compaq and, later, eMachines, along with continued poor showings in consumer satisfaction surveys made it difficult for the company to remain profitable and led to Alagem's departure in 1998.

 

Packard Bell withdrew from the US market entirely in 2000, although it continues to be a popular brand in Europe as Packard Bell Europe (PBE) and holds third place in terms of consumer sales[1]."

 

Nyere erfaringer:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...+packard+++bell

Endret av hwarangdo
Lenke til kommentar
Lest og lagt på minne tidligere. Og kun en erfaring på forumet er litt for lite til at vi kan kappe hånda av packard bell. Tror uansett at de fleste som har packard bell, ikke holder til her inne. Og om de kommer hit, er det for hjelp. Skal poste mine erfaringer, til nytte for andre. :)

7740206[/snapback]

 

Enig med deg, her var det mye gammel statistikk og uttalelser på forholdsvis spinkelt grunnlag.

 

Jeg har også bestilt Packard Bell EasyNote GN45-200, og venter i spenning på den. Har mens jeg venter sjekket www.packardbell.no, og det gleder meg å se at den siden er både oversiktlig og grei. Og at Vista-drivere er klar til denne modellen.

 

Det er også fint at man får fri oppgradering til Microsoft Vista Home Premium Norsk (betaler kun 205,- i porto og eksp.) når man kjøper denne EasyNote'n.

 

Skal poste erfaringer etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

En universal sannhet, uten å implisere noe:

Ingen vil innrømme at de har kjøpt kaninen i hatten.

 

Gode hjemmesider er ikke ekvivalent med et godt produkt.

Lenke til kommentar
En universal sannhet, uten å implisere noe:

Ingen vil innrømme at de har kjøpt kaninen i hatten.

 

Gode hjemmesider er ikke ekvivalent med et godt produkt.

7743568[/snapback]

 

Jeg har ikke skjegget fullt av postkasser før bjørnen er skutt!

 

Før slaktingen og parteringen av Packard Bell kan skje må produktet komme i hus. Hverken jeg eller Hombleracer har fått maskinen ennå.

 

Gode hjemmesider er ikke ekvivalent med et godt produkt, men det hjelper. Lett å finne nye drivere, eget diskusjonsforum med mer gjør at jeg fremhever det som positivt.

 

Dere får vente til vi får testet produktet. Virker på meg som flere av dere sitter inne med dyptgående kompetanse på Packard Bell produkter. Men vi vet jo at det ikke er tilfellet! ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...