Gå til innhold

Tilbud Bærbar PC Elkjøp


metropol

Anbefalte innlegg

Ok.

Jeg vet mange ser rødt bare man nevner Elkjøp og tilbud, men jeg ber dere allikevel om råd på denne:

Packard Bell Bærbar

 

Ser at skjermen er litt liten, skulle gjerne hatt 17", men-men da flyr prisen igjen. Pristaket ligger sånn ca rundt dette nivået til Elkjøp.

 

Hadde tenkt å ha en enkel surfemaskin i stua som håndterer enkle kontorapplikasjoner og som fungerer ok trådløst.

 

Er dette et reellt godt kjøp, hva er evt alternativer

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok.

Jeg vet mange ser rødt bare man nevner Elkjøp og tilbud, men jeg ber dere allikevel om råd på denne:

Packard Bell Bærbar

 

Ser at skjermen er litt liten, skulle gjerne hatt 17", men-men da flyr prisen igjen. Pristaket ligger sånn ca rundt dette nivået til Elkjøp.

 

Hadde tenkt å ha en enkel surfemaskin i stua som håndterer enkle kontorapplikasjoner og som fungerer ok trådløst.

 

Er dette et reellt godt kjøp, hva er evt alternativer

 

På forhånd takk.

7721646[/snapback]

 

 

Så ut som ett godt tilbud det der.

Har problemer med å finne alternativer til den prisen.

 

mvh

Lenke til kommentar

Ripoff fra Hi-Fi klubben sin reklame?? "Du får ikke fet lyd der de selger kjøleskap!"

 

Anyway...

Laptop modellene er stort sett de samme, uansett hvor du kjøper dem.

Den PC'en trådstarter linket til virker som ett flott tilbud. God CPU, greit med minne og stor harddisk. Vanligvis står det Celeron CPU i så billige PC'er, og siden du også får integrert bluetooth, så sier jeg bare; Gå for den du :)

 

 

EDIT: Hehe, NeXz beat me to it ;)

Endret av plaank
Lenke til kommentar

denne ser bra ut med tanke på hva prisene ellers ligger på. Du må vurdere behovet ditt også. Ikke noe særlig grafikkort på denne f.eks. Heller ikke noe works, eller office pakke - men openoffice er jo gratis...Har ikke sett så mye på bærbare i det siste - men første gangen jeg har sett noen "reklamerer" med skype og adaware...

 

Men som sagt-ser ut til at du får mye for pengene. Overraskende fra elkjøp...

Lenke til kommentar

Maskinen du linker til har bare 14" skjerm. Når du egentlig ville ha 17", så ville jeg heller sett på maskiner med 15,4" skjerm. De har blitt veldig billige nå.

 

Til bruket du skisserer er det ikke noen vits i å bruke så mye penger på en bærbar. Billigste fra en av de store kjente er mer enn godt nok.

 

For 5000 kroner får du en maskin som egentlig er overkill for nettsurfing, office, sortering av bilder fra ferieturen o.l.

 

Noen eksempler:

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...q8AAAEOguI03xiL

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326521

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43274

Endret av joschram
Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar. Det hjelper å få tilbakemeldinger når man er usikker.

 

Det som irriterer meg kraftig er at de bærbare ikke oppgis med vekt og varmeutvikling. Det å sitte med en bærbar i fanget kan bli en varm opplevelse over tid. Det blir rene skjære detektiv virksomheten å finne ut hva slags varme den enkelte komponent utvikler, og hvordan evt viften håndterer dette.

 

Elprice PC'en så jo også spennende ut. Kunderservice er det vel så-som-så med hos disse kjedene antar jeg :(

Lenke til kommentar

Er dette et godt tilbud? Er på jakt etter PC til "vanlig bruk", dvs. internett, tekstbehandling, medie center + litt spilling. Kvalifiserer den til Vista-oppgradering? PS MÅ kjøpe på Elkjøp da jeg har et gavekort.

 

Toshiba Equium A100-299 er en kraftig PC takket være Intel Core Duo prosessor T2250 (1.73 GHz), 1024MB RAM-minne, 120GB harddisk, 5-i-1 minnekortleser og 15.4" Widescreen-skjerm. Innebygget trådløst nettverkskort (802.11a/g) og en DVD-brenner. Sammen med dette kommer 1GB minnepenn fra kvalitetsleverandøren Micro Memory og veske til PCen!

 

Pris 7995 kr

 

Finnes på forsiden til

http://www.elkjop.no

Endret av norsemen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Acer og Packard Crap er 2 merker jeg distinktivt styrer glatt unna.

7726789[/snapback]

 

Er det noe offentlig informasjon ute å går om at disse har større feilprosent enn andre, eller er det egenerfart?

7732012[/snapback]

 

Har ikke hatt disse merkene selv, men det finnes alltid andre som har erfaringer.

 

Crapard Bell har alltid vært shady business. Elkjøp har nok mye av skylden av det. Problematiske pc'er, deler det ca. er umulig å få tak i, over normal feilandel med mere.

 

Acer notebooks, i allefall de billige utgavene, kommer i elendig konstruksjonsmateriale, noe som forklarer den lave vekten på mange økonomimodeller. Jeg har vært rundt på forskjellige butikker som har Acer WL-gud-veit for nyskjerrighetens skyld. En kurrant test er å løfte ene hjørnet på laptop'en for å se hvor mye den "gir etter". Acer sine modeller gav vannvittig mye etter, noe som resulterer i en "jalla-følelse".

Hvis kun rå specs og mest mulig harde fakta er det som ruler pengeboken din, værsågod. Du er iallefall advart. =)

 

Mitt tips: Gjør grundig research før du setter din lit i noe.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...