Valotunk Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Takker ellers for alle tips her! Jeg har ikke fått tid til å prøve så mye etter at jeg brukte fredags natt til dette. Gikk rett og slett lei og benyttet heller helgen til å prioritere fornuftigere ting! Men tenker jeg gjør en innsats igjen i ettermiddag/kveld og leser gjennom denne tråden nok en gang for å plukke opp tips og gjøre nye forsøk. Lenke til kommentar
aod Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Når du kobler kabelen fra 3com i Linksys, lyser link på denne porten? Om du har en PC tilkoblet 3Com (og kabel mellom 3com og Linksys), får du da kontakt med Linksys boksen fra PC tilkoblet 3com? Er litt usikker på denne, men: sett fast ip på wan porten, en annen på lan, skru av DHCP server og sjekk eventuelt firewall at denne ikke blokkerer for noe på lan siden. Endret 22. januar 2007 av aod Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) kan ikke fatte helt ... såg på mine egne routere her, og da det eneste jeg kan se og komme på er under (hvor du har fylt ut,192.168.1.2) Network Setup Router IP Local IP Address 192.168.1.2 Subnet Mask 255.255.255.0 ikke jeg kan skjønne det sku være nødvendig da du vil bruke kun switchen, fyll ut de under også: Gateway 192.168.1.1 Local DNS 192.168.1.1 Men prøv det og se, så vi heller høre fra deg igjen. Du kan også sette på samme siden hvor : dhcp. sette til dhcp forwarder i drop-downmenyen Endret 22. januar 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 du kan jo bare skru av dhcp helt og bruke den som en ukonfigrerbar svitsj med tilkoblingspunkt... Det kan spare deg noe tid Lenke til kommentar
Skroting Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg har slikt oppsett, bruker Linksys som switch/trådløstpunkt. Har ikke ip-adresser på WAN-porten. Sjekk at det lyser i port1lampen på linksysen når du kobler i kabelen. Jeg bruker en rett kabel mellom Linksys og switch. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Nå har jeg definitivt avsluttet dette prosjektet her. Jeg har prøvd absolutt alle muligheter og testet ut samtlige forslag i denne tråden, men det virker tilsynelatende klin umulig å få 3com routeren og Linksys'en til å fungere sammen. Skal nå få lånt meg en 3com switch/aksesspunkt for å se hvordan dette går. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Må også få legge til at jeg har testet Linksysen direkte mot modemet (Thomson Speedtouch 546i) og dette fungerer utmerket både med DHCP aktivert og deaktivert... Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Leste litt fort gjennom her nå men skjønte ikke helt om du hadde testet 3com -> linksys med en kort kabel. For har hatt lignene erfaring med lange/dårlige kabler og 100Mbit, men at det med 10Mbit har funket helt fint. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Leste litt fort gjennom her nå men skjønte ikke helt om du hadde testet 3com -> linksys med en kort kabel. For har hatt lignene erfaring med lange/dårlige kabler og 100Mbit, men at det med 10Mbit har funket helt fint. 7782867[/snapback] Har testet med en 80cm kabel... Kabelen fra huset og til uthuset er ca. 25m lang og plugger jeg PC'en rett i denne har jeg 100% stabil 100Mbit. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Leste litt fort gjennom her nå men skjønte ikke helt om du hadde testet 3com -> linksys med en kort kabel. For har hatt lignene erfaring med lange/dårlige kabler og 100Mbit, men at det med 10Mbit har funket helt fint. 7782867[/snapback] Har testet med en 80cm kabel... Kabelen fra huset og til uthuset er ca. 25m lang og plugger jeg PC'en rett i denne har jeg 100% stabil 100Mbit. 7783030[/snapback] Ok, da er vel ikke det problemet. Mener å huske at jeg har brukt min WRT54GL som switch uten store problemer. Bruker dd-wrt firmware. Kan teste det nå for å være helt sikker. EDIT: Det funker helt problemfritt her med standardinstillinger og dhcp skrudd av. Endret 23. januar 2007 av arnbju Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Du har sjekka at du ikkje har gjort noke inne på vlanene på routern? Det kan vel fucke opp om du har lagt inn dd-wrt. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 3com Officeconnect er nå satt opp som swich/aksesspunkt og ting fungerer som bare juling! Ikke spør hva som var problemet med Linksysen.... den står nå som router i et annet nettverk og fungerer som snus... Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Du du bruker 3com router innenfra til uthuset som dhcp? Isåfall skal det bare være å sette "automatic config-dhcp" som inet connection type (basic setup under "setup",) "disable dhcp" server på linksysen, gå til "advanced routing" (undermeny til høyre under "setup") og skift fra gateway til router , så gå til "wireless" og enable wireless (deretter sett kryptering osv.) og plugg kabel fra lan port på 3com til lan port 1 på linksys. Da skal den i teorien fungere som en switch. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Alt dette ble prøvd. Sikkert 1000 ganger. Det var bare ikke snakk om at Linksysen ville fungere. Koblet til en 3com i stedet og alt fungerer. Som nevnt står Linksysen nå i et annet nett som router og fungerer 100%... Jeg er fornøyd nå og kommer ikke til å bruke ett sekund mer av min tid på å finne ut hvorfor det ikke gikk med Linksysen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå