normainn Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg har MSI K8N SLI Platinium, AMD AthlonXP 3000+ 1,8Ghz, Kingston HyperX 1024PC3200 som jeg har tenkt å klokke. Jeg prøvde meg med ClockGen men fikk ikke mere ca 2100 Mhz. Da begynte den å bli ustabil. Den var ikke noe spesielt varm. Så tenkte jeg å prøve i BIOS, men der fant jeg bare FSB hastigheten som jeg kunne stille på. Ikke noe Vcore eller multiplier. Er det noen som har råd om dette? Mvh. Normainn Endret 14. januar 2007 av normainn Lenke til kommentar
Erlend321 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hva med å klokke PCen i biosen helt til du når max klokking ved å bare endre FSBen? Test om du klarer du klokke den til mer enn 2.1Ghz. Men du kan jo prøve med en BIOS oppdatering, og se om du får noen mer valg i BIOS. Lenke til kommentar
normainn Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) kan jo prøve da, men går ikke hastigheten på minne opp og da? Kan ikke det være litt skummelt? Hvordan oppdaterer jeg BIOS egentli Edit: Fikk oppdatert BOISen men ble ikke så mye smartere av det. Fikk fram Vcore men det nyttet ikke å justere på den. Får ikke frem multiplier. Er det ingen som har noe råd? Ligger på 2084Mhz med ca 30grader. Vil komme høyere Endret 15. januar 2007 av normainn Lenke til kommentar
landego1 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Har nesten samme system som deg, og kjører på 2400 Mhz helt dønn stabilt. Hos meg er det Ram'en som stopper videre overklokk. Kan se om jeg finner fram alle dataene hvis du er interesert. Send PM Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Har nesten samme system som deg, og kjører på 2400 Mhz helt dønn stabilt. Hos meg er det Ram'en som stopper videre overklokk.Kan se om jeg finner fram alle dataene hvis du er interesert. Send PM har du fått til å stille noen annet enn fsb`n, har det samme problemet selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå