Gå til innhold

Kjøp av ny bærbar PC

yeach

Anbefalte innlegg

Min samboer studerer interiør og må i skolesammenheng investere i en bærbar pc.

Makspris er 15000kr, men om det er mulig helst ned mot 10-12000kr.

PC'n skal brukes til bla Archicad og photoshop.

Iallefall Archicad er et svært krevende program sånn at pc'n bør ha 2048MB ram og bra skjerm/skjermkort til å takle krevende programmer. Det samme gjelder da også muligens å ha en prosessor som tåler en støyt!

Rask harddisk med ca120gb kunne vært en fordel.

Av "ekstrautstyr" er det ønskelig med:

- trådløst internett er nødvendig

- dvd brenner/cd brenner

- 3-6stk usb-porter

- muligheter for bluetooth

- muligheter for firewire

- minnekortleser

- + evt andre ting man bør ha med?

Har sett litt rundt på bærbar pc'er..men skjønner svært lite av hardware-relaterte så tar av meg hatten for hjelp/tips for å finne den ultimate bærbar pc'n til min samboer! :thumbup:

På forhånd takk for hjelpen!

Skulle det være noen spørsmål til meg/min samboer ang saken er det bare å spørre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Er jo så mangt å velge i. Stakk bare innom Komplett og fant denne PCen. Den har 17" skjerm, TV-kort, mye RAM, bra skjermkort, medfølgende bærevæske og ekstern mus, gratis oppgradering til Vista, + + +

Eneste ulempene er at harddisken bare er på 5400 rpm og ikke 7200 rpm.

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

er det ønskelig med skjerm med høy oppløsning? I så fall kan Zepto 6615 og Compal HEL80 være aktuelle, begge disse kan leveres med 1680x1050-oppløsning, Geforce 7600 skjermkort (bør holde), 2 gb ram, inntil 160gb harddisk (skal du ha harddisk med best mulig ytelse er det 100GB 7200 rpm du bør gå for), 3 USB-porter og firewire. BT er jeg litt usikker på, men regner med i hvertfall HEL80 har mulighet for dette.

Lenke til kommentar
Denne ville jeg tatt en titt på: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74600 2 GB ram og et grafikkort som skal takle de progrmmene du kom med.
Grafikkortet på den PCen deler skjermkortminne med systemminnet. Slike skjermkort er ikke å anbefale dersom man skal bruke applikasjoner som krever et bra skjermkort.

7727424[/snapback]

for ikke å snakke om applikasjoner som trenger mye systemminne, ettersom skjermkortet da stjeler fra dette. Kjenner ikke til kravene i de programmene trådstarter skal kjøre, men ville helt klart styrt unna delt minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...