yeach Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Min samboer studerer interiør og må i skolesammenheng investere i en bærbar pc. Makspris er 15000kr, men om det er mulig helst ned mot 10-12000kr. PC'n skal brukes til bla Archicad og photoshop. Iallefall Archicad er et svært krevende program sånn at pc'n bør ha 2048MB ram og bra skjerm/skjermkort til å takle krevende programmer. Det samme gjelder da også muligens å ha en prosessor som tåler en støyt! Rask harddisk med ca120gb kunne vært en fordel. Av "ekstrautstyr" er det ønskelig med: - trådløst internett er nødvendig - dvd brenner/cd brenner - 3-6stk usb-porter - muligheter for bluetooth - muligheter for firewire - minnekortleser - + evt andre ting man bør ha med? Har sett litt rundt på bærbar pc'er..men skjønner svært lite av hardware-relaterte så tar av meg hatten for hjelp/tips for å finne den ultimate bærbar pc'n til min samboer! På forhånd takk for hjelpen! Skulle det være noen spørsmål til meg/min samboer ang saken er det bare å spørre! Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Tja... Er jo så mangt å velge i. Stakk bare innom Komplett og fant denne PCen. Den har 17" skjerm, TV-kort, mye RAM, bra skjermkort, medfølgende bærevæske og ekstern mus, gratis oppgradering til Vista, + + + Eneste ulempene er at harddisken bare er på 5400 rpm og ikke 7200 rpm. Endret 14. januar 2007 av Joddleif Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Denne en Hel80i har jeg blitt andefalt og min ligger i postens systemer nå hvis du legger på 1 gig ramm til og en litt større harddisk så kunne denne hvert noe? Endret 14. januar 2007 av iver.no Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 er det ønskelig med skjerm med høy oppløsning? I så fall kan Zepto 6615 og Compal HEL80 være aktuelle, begge disse kan leveres med 1680x1050-oppløsning, Geforce 7600 skjermkort (bør holde), 2 gb ram, inntil 160gb harddisk (skal du ha harddisk med best mulig ytelse er det 100GB 7200 rpm du bør gå for), 3 USB-porter og firewire. BT er jeg litt usikker på, men regner med i hvertfall HEL80 har mulighet for dette. Lenke til kommentar
yeach Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Takk for de innleggene som har kommet! Har sett på dem...og skal ta en runde for å prøve å "prute" litt pris(får jo uansett bare nei)! Blir nok en ordning etterhvert... :-) Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Denne ville jeg tatt en titt på: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74600 2 GB ram og et grafikkort som skal takle de progrmmene du kom med. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Denne ville jeg tatt en titt på: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74600 2 GB ram og et grafikkort som skal takle de progrmmene du kom med.Grafikkortet på den PCen deler skjermkortminne med systemminnet. Slike skjermkort er ikke å anbefale dersom man skal bruke applikasjoner som krever et bra skjermkort. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Denne ville jeg tatt en titt på: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74600 2 GB ram og et grafikkort som skal takle de progrmmene du kom med.Grafikkortet på den PCen deler skjermkortminne med systemminnet. Slike skjermkort er ikke å anbefale dersom man skal bruke applikasjoner som krever et bra skjermkort. 7727424[/snapback] for ikke å snakke om applikasjoner som trenger mye systemminne, ettersom skjermkortet da stjeler fra dette. Kjenner ikke til kravene i de programmene trådstarter skal kjøre, men ville helt klart styrt unna delt minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå