Gå til innhold

hva bråker???

Anbefalte innlegg

jeg har en pc som er ganske stille, men det er fortsatt for mye bråk, men hvis jeg stopper alle viftene, så bråker den like mye, hva er det som bråker???

det kan være harddisken, men jeg vet ikke om den kan bråke så mye, pc`n holder seg på ca 25 db. har en IBM 80 gigg hd, burde jeg kjøpe noe som stilner hd??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en IBM-harddisk, og den overdøver alt jeg har av vifter. Prøv å sette harddisken i standby-mode mens maskinen står på, så merker du hvor lyden kom fra.

Lese-/skrivelyden er ikke noe problem. Det er den høyfrekvente WIIIIIIII..... lyden som alltid er der som er ille. (Lese-/skrivelyden kan man forresten "skru av" med et program som man laster ned fra IBM.)

Har fått med meg at man kan henge opp harddisken i hjemmelagede eller profesjonelle gummistrikk-opplegg. Hjelper dette mot WIIII...-lyden, eller bare lese-/skrivelyden? Å plassere IBM'en i en isolert liten boks er ingen mulighet. Den er varm nok til å steike bacon på uten...

LeD

Lenke til kommentar

de strikkene hjelper mot den WIIIIII lydenog jeg vil tro at det lønner seg å kjøpe dem, da det kn bli dyrt hvis de man lager hjemme ikke skulle fuke slik de skulle, og mon hd er ikke så varm, 20-25`C, vet ikke om det er varmt, men jeg synes ikke det er så varmt

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 14:33, skrev dj_doggy:

de strikkene hjelper mot den WIIIIII lydenog jeg vil tro at det lønner seg å kjøpe dem,

242,- koster en "NoVibes" hos Microplex. Er den gamle IBM-harddisken verdt så mye, eller bør den heller byttes ut?

Quote:

og mon hd er ikke så varm, 20-25`C, vet ikke om det er varmt, men jeg synes ikke det er så varmt

Oi. Min er nok det dobbelte. Du kan laste ned et program fra IBM som leser av temperaturen fra en måler inne i harddisken.

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 14:19, skrev dj_doggy:

det kan være harddisken, men jeg vet ikke om den kan bråke så mye, pc`n holder seg på ca 25 db. har en IBM 80 gigg hd, burde jeg kjøpe noe som stilner hd??

Det kan? Vel SJEKK da. Er tross alt bare å fjerne strømledningen til HDen og boote opp. Da merker du jo med en gang om HDen var støykilden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...