Gå til innhold

Hvilken ASUS P5B modell passer meg best?

pure_leno

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å sette sammen nytt system, og har kommet frem til at Asus sin P5B serie passer meg best. Problemet er at jeg ikke vet hvilken modell jeg skal velge.

De fire mest aktuelle er P5B Delux/WiFiAP, P5B "vanilla", P5B-E og P5B-E Plus.

Jeg skal overklokke en Core 2 Duo E6400 med DDR2-6400 RAM.

Wi-Fi funksjon er ikke vikig, heller ikke dual ethernet. Det eneste viktig er at kortet klokker bra og enkelt. Jeg har tenkte å klokke E6400 til 2.8 - 3 GHz (ca 375 FSB).

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg holder på å sette sammen nytt system, og har kommet frem til at Asus sin P5B serie  passer meg best. Problemet er at jeg ikke vet hvilken modell jeg skal velge.

De fire mest aktuelle er P5B Delux/WiFiAP, P5B "vanilla", P5B-E og P5B-E Plus.

Jeg skal overklokke en Core 2 Duo E6400 med DDR2-6400 RAM.

Wi-Fi funksjon er ikke vikig, heller ikke dual ethernet. Det eneste viktig er at kortet klokker bra og enkelt. Jeg har tenkte å klokke E6400 til 2.8 - 3 GHz (ca 375 FSB).

Håper noen kan hjelpe meg!

7721039[/snapback]

Hei!

Jeg har ikke prøvd alle disse kortene, men har "vanilla", C2D6400 og 6400 RAM.

Med den medfølgende kjøleren gikk det uten problemer på 375 MHz (3 GHz CPU). Fikk den til å gå opp i 425 MHz, men da ble CPU svært varm (80 grader). Hadde da BIOS ver 8.06

Har nå ny kjøler, men har også skiftet til BIOS 9.08 (beta). Klarer nå ikke å boote på mer enn 405 Mhz og jeg kjører derfor på 400 MHz som er 100% stabilt. Gleder meg til ny og bedre BIOS kommer ut.

Ellers kan det nok også være et spørsmål om ikke den nye serien C2D4x00 som er beregnet for lavere FSB-hastighet kan være noe å vente på. Disse vil ha høyere multipler og krever derfor mindre av HK og RAM for å nå topp ytelse.

Se denne linken: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2903

Lenke til kommentar

Takk for begge svar! Ser at P5B-E Plus klokker ekstremt bra, samtidig som den ikke er like dyr som P5B Deluxe, kanskje jeg går for den? Angående E4300, ser den veldig interessant ut, med tanke på at den ikke krever så mye av RAM. Da kan jeg kjøpe DDR2-5400 brikker, og bruke pengene jeg sparer på et bedre grafikkort, eventuelt større harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...