Gå til innhold

ny 21" crt... HVILKEN?

gothavbanen

Anbefalte innlegg

Skal ha ny PC.. trenger ny skjerm da den andre måtte kalibreres, overklokkes, rødmales og frankeres for å vise bildet noenlunde korrekt.

tenkte meg en 21" crt.

hadde egentlig planlagt en 17" lcd, men da jeg likevel har plass til det, kan vel 21" crt være lke greit?

hvilken skjerm bør jeg velge? har hørt at eizo er ganske knall..

skal brukes til spilling, grafikk, mm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eizo F980 - for den som har råd

Hitachi CM815ET+ - for den som vil ha det samme som F980, bare til noen tusenlapper mindre (desverre utgått modell, men det hender noen har en liggende på lager)

Ellers bare pass på at den koster mer enn 9000 så får du en knall skjerm.

Jeg selv har CM815ET+ og den klarer 90hz/131khz i 2048x1536 - bildet er da klart og stabilt.Til vanlig så KJører'n på 1600x1200 115hz/131khz (skjemkortet klarer ikke mer)

Lenke til kommentar

hva med denne?

Eizo 21" CRT FlexScan T965 TCO-99

selges til 8320,- på Komplett Data

er ikke sikker på om jeg vil bry meg med flatskjerm

har god plass på skrivebordet, så om skjermen er stor som en elefant spiller ingen rolle.

er heller ikke helt sikker på dette med døde piksler og at skjermene bare har 25ms oppdateringshastighet.. på det punktet kan vel crt skjermer prestere utrolig mye bedre?

[ Denne Melding var redigert av: gothavbanen på 2002-11-28 20:36 ]

Lenke til kommentar

er det evt. noen som har erfaringer med sony skjermer? står HER:

http://www.hardware.no/anbefalinger/skjerm...rmer/index.html

om to svarte linjer over skjermen.. hva i all verden er det for noe?!

Quote:

Men vær oppmerksom på en ting når du kjøper SONY-skjermer med Trinitron-bilderør: Det går nemlig to såvidt synlige svarte linjer på tvers av skjermen som kan virke irriterende på noen, men deres tilstedeværelse er i våre øyne for en vanesak å regne.

Utenom de svarte linjene, virker da dette som en god skjerm?

Sony Multiscan E530 - Skærm - CRT - 21" - 1800 x 1440 / 78 Hz - 0.24 mm

7.165,- ITbutikken

Lenke til kommentar

De "svarte linjene" er bare stabilisator greier for trinitron rørene slik jeg har forstått.

De er tynne og går horisontalt over skjermen.

Ikke noe problem syns jeg etter noen timer foran en slik skjerm, du tenker ikke over det, men er du ekstremt opphengt i detaljer så vil du vel ikke holde ut hehe.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 21:41, skrev Hondaen:

Men min neste skjerm blir sannsynligvis en 24" fra Sony. Blir ganske kresen av å bruke store skjermer, vil aldri bruke noe mindre
:grin:

Har denne skjermen selv (Sony FW900). Kjøpte først en 21", men tilfeldigheter gjorde at jeg byttet. Anger ikke på det i dag. Om du vil legge så mye penger i en skjerm tør jeg påstå at det ikke finnes noe bedre alternativ. Men... det er et par ting du bør tenke på før du kjøper. Et av problemene er at det i dag ikke finnes noen 'normale' skjermkort som støtter oppløsningen den klarer (det kommer kanskje). Et annet er eksempelvis at ATI sine 9700 kort, som jeg da selv hadde tenkt å kjøpe, ikke støtter mer en 75hz i 1920x1200 som er -standard- for denne skjermen.

Uansett, denne Sony saken er mer en rå og 16:10 formatet er perfekt, du venner deg raskt til det.

Rune.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-29 22:54, skrev Hondaen:

Har du et kort å anbefale, pr dags dato ?

Hei.

Har selv et Creative Gf 3 Ti 500 kort og det fungerer helt greit sammen med FW900 skjermen. Har dessverre ikke fått testa skjermen med så veldig mange andre kort.. enda.

Venter selv på korta basert på Nvidias GeForceFX brikka, men det blir jo på nyåret engang.

Rune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...