Gå til innhold

Arimar 320 Topline rib


Thue

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Arimar rib med 15hk (går 22 knop)

jeg synes det går litt for sakte, så jeg lurer på om jeg skal sette på en 25hk!

men båten er bare sertifisert for 15hk!

 

Tror dere den ville tålt det?

 

for å si det sån, så vil jeg være helt sikker på at den tåler det før jeg setter den på, fordi jeg ikke vil ha noen sprekker eller lignende i akterspeilet.

 

Forsterking av akterspeilet er uaktuelt pga. dårlig pris når den skal selges

 

Takk på forhånd :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ville ikkje tatt meir en 20hk for når de står at den tårler 15hk so anbefaler dei ikkje meir i frå fabrikken

7721468[/snapback]

 

gangso: 20 og 25/30 er samme motoren,

uansett:

Jeg vil si den bør tåle det,

eneste grunn for at produsenten skal sette en grense på 15 er for og komme innen en klasifisering, eller at securitas sier det, båter tåler egentlig mye mer enn anbefalt fra produsenten. :w00t:

Lenke til kommentar

Det er en grunn til den spesisfiseringa.... når båten blir ce godkjente, belastes de med så, så, mye og så finner de ut hvor stor motor denne båten kan ha..... tviler ikke på at båten vil tåle en 25 eller 30 hk (for ikke større også) en stund, men med litt griskjøring med så mye mere kraft, vil det etter hvert kunne begynne å slå sprekker, og plasten begynner å delamineres.......

Lenke til kommentar
Det er en grunn til den spesisfiseringa.... når båten blir ce godkjente, belastes de med så, så, mye og så finner de ut hvor stor motor denne båten kan ha..... tviler ikke på at båten vil tåle en 25 eller 30 hk (for ikke større også) en stund, men med litt griskjøring med så mye mere kraft, vil det etter hvert kunne begynne å slå sprekker, og plasten begynner å delamineres.......

7735259[/snapback]

 

Tviler, :hmm:

produsenten tenker som følgende, hvis båten knekker i akterspeilet hvem får skylden da?

derfor skriver de litt mindre enn den klarer for og være på den sikre siden, uansett for og få CE godkjenning tenker securitas sikkerhet, ikke moro! så min konklusjon er som følgende: kjøp 30 hster. :!:

Lenke til kommentar

Produsentene tenker også som følger: hvis vi sier at denna båten ikke tåler mer en 15 hk, er det færre som vil kjøpe den enn hvis den hadde tålt 30hk....... dessuten veldig sjeldent at akterspeilet ryker, det er mer sprekkdannelsel og små lekkasjer som er faren, da dette også vil dra veldig ned på bruktprisen..... hvis det bare er sprekker i den, kan ikke du bevise at det er fabrikkens feil, da du kan ha hatt en mye større motor på for så og bytte tilbake og klage

Lenke til kommentar
Produsentene tenker også som følger: hvis vi sier at denna båten ikke tåler mer en 15 hk, er det færre som vil kjøpe den enn hvis den hadde tålt 30hk....... dessuten veldig sjeldent at akterspeilet ryker, det er mer sprekkdannelsel og små lekkasjer som er faren, da dette også vil dra veldig ned på bruktprisen..... hvis det bare er sprekker i den, kan ikke du bevise at det er fabrikkens feil, da du kan ha hatt en mye større motor på for så og bytte tilbake og klage

7735336[/snapback]

 

Får du ikke CE godkjenning får du i allefall ikke solgt noen båter! :ermm:

Lenke til kommentar
Ikke det jeg mente over, ikke den beste til å forklare.....

men kort sagt, de vil legge hk, så høyt opp mot ce grnsa som mulig, for å kunne tilby større motorer til båtene sine, og få flere fonøyde kunder, men et akterspeil tåler ikke mer enn det tåler......

7735425[/snapback]

Nei, men securitas tar ingen sjangser og sier litt mindre enn de må! derfor tåler båten mer, men securitas og produsenten tar ingen sjangser. basta superbom! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...