Gå til innhold

ny cpu og hovedkort

Anbefalte innlegg

jeg har nå :

CPU type: Intel Pentium 4, 3200 MHz

Hovedkort: Asus P4S800D-X

Systemminne: 1024 Mb (PC2700 DDR SDRAM)

Skjermkort: NVIDIA GeForce 6800 GT (256 Mb)

Harddisk: WDC WD2500BB-22DWA0 (232 Gb, IDE)

Harddisk: WDC WD25 00KS-00MJB0 SCSI Disk Device (232 Gb)

og lurte å kjøpe først ny cpu og hovedkort. så deretter når jeg får penger bytte ut RAM og skjermkortet ( det nye vil være pci-e).

har da sett på denne Cpuen : Intel core 2 duo E6600 2.4 ghz

og dette hovedkortet:

ASRock 775Dual-VSTA

passer dette ? er det bra kjøp ? eller noe annet å anbefale ?

og den cpuen jeg har linka til der oppe er samme som denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322633 sant?

takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tanken min, er hvorfor begynne å bytte til en halvgod løsning når du allerede har et forholdsvis oppegående system.

Er redd det fort blir kompromisser som koster mer etterhvert ved å gjøre som du ønsker nå...Tror heller ikke at du vil få så veldig mye mer merkbar effekt ved å bruke penger på kun hk/cpu og ikke oppgradere resten også....

Mitt råd er derfor å vente til du har mere å bruke og heller kjøpe hk cpu ddr2ram og grafikk kort da...

hvis du da ikke har spesielle ønsker som må dekkes opp nå..(noe jeg tviler på ??)

Når det kommer til hva som lønner seg å kjøpe, er det nok andre som har mer erfaring enn meg der, så lar det bli andres oppgave å spesifisere....

det er en fri verden :) så du gjør jo som du lyster, men som sagt.....

når det kommer til gjeldende prosessor, har jeg den selv og er fornøyd, men har nok tilgode å bruke ressursene dens....men jeg vet jo hva den er kapabel for...

Endret av Mongoose
Lenke til kommentar

Systemet du har nå er fortsatt ganske bra. Hvorfor vil du oppgradere? (Eller spurt på en annen måte: hvilke programmer/spill er det du ønsker bedre ytelse i?)

Systemminne: 1024 Mb (PC2700 DDR SDRAM)

Skjermkort: NVIDIA GeForce 6800 GT (256 Mb)

Harddisk: WDC WD2500BB-22DWA0 (232 Gb, IDE)

Harddisk: WDC WD25 00KS-00MJB0 SCSI Disk Device (232 Gb)

7720761[/snapback]

Her kan jeg komme med en rekke gladnyheter. Du har mer systemminne, mer minne på skjermkortet og mer harddiskplass enn du tror.

For å starte med systemminnet så tror jeg du har en skrivefeil og har 1024 MiB (ca 8,3 ganger mer enn de 1024 megabit du skriver). Grafikkortet har også ca 8,3 ganger mer minne enn de 256 megabit du skriver. Harddiskene ser jeg ut i fra produktnummeret at er ca 8,6 ganger større enn du skriver. De er nemlig hele 250 gigabyte og ikke bare 232 gigabit.

Lenke til kommentar
Det vil lønne seg å kjøpe begge deler hos Netshop, hvis du går for denne løsningen. Da blir det 3k tilsammen.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44047

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=37003

Vil nok være best å bytte ut hovedkortet også, når du skifter til DDR2/PCIe senere.

7721297[/snapback]

hvorfor må jeg ha nytt hovedkort senere når dette hovedkortet har støtte for både ddr og ddr2 ? pluss det har agp 8x og pci-e 16x porter ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...