Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kvalm etter å ha spist

Catkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Det høres ut som du har problemer med leveren din. Kroppen reagerer med kvalme fordi du får i deg for mye fett, eller noe sånt. Min bror hadde noe lignende en gang.

Lenke til kommentar
Det høres ut som du har problemer med leveren din. Kroppen reagerer med kvalme fordi du får i deg for mye fett, eller noe sånt. Min bror hadde noe lignende en gang.

For mye fett? Ehem..altså. Mamma klager over at jeg spiser for lite. Men orker ikke spise så mye.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar

Hvis du spiser veldig lite kan dette være forklaringen. I perioder har jeg spist så lite at jeg har blitt kvalm bare ved tanken på mat,og etter å ha spist det lille jeg spiste. Du kan jo prøve å spise litt mer og se om det gir seg...etter venner tvang i meg litt mer mat til faste tider gikk det over.

Lenke til kommentar

Du kan ha magesår. Slet selv med akkuratt samme symptomer. Gikk til legen og ble henvist til sykehuset. Gjennomgikk en vemmelig behandlig med slange ned i magen. Legen sa bare "aha" og ga meg noen piller som heter nexium. Vips, så var problemet vekke.

Edit: sliter du med mye luft i magen etter inntak av mat?

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Prøv å tenke over om det er melkeprodukter, eller alt, du blir kvalm av. Er det alt mulig er det fastlegen neste, er det melkeprodukter så kan du prøve å kutte ned på det.

Du bør ikke vente lenge før du kontakter legen, ettersom det er rimelig usunt å spise veldig lite. Jeg er permanent kvalm når jeg har for lite næring i kroppen =/

Lenke til kommentar

I dag har jeg tatt noen blodprøver :) Tror egentlig jeg bare har et litt fucked up kosthold. Min BMI er 18,2 . veier 42 nå. Sikkert bare noe tull. Men jeg skal uansett få et bedre kosthold og trene litt annderledes.

kitty

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar
i dag har jeg tatt noen blodprøver :) . ekkelt å se sitt eget blod xD . tror egentlig jeg bare har et litt fucked up kosthold . min BMI er 18,2 . veier 42 nå..og er fra 152-154 cm . sikkert bare noe tull . men jeg skal uansett få et bedre kosthold og trene litt annderledes

kitty

7741585[/snapback]

Du burde spise mere, og spise masse sunn mat. Men ikke glem å trene; hvis du ikke trener i konjunksjon med vektøkning, så legger du på deg fettmasse. :ermm:

Lenke til kommentar

7721827[/snapback]

Har akkurat det samme problemet som trådstarter. Tviler for min del at jeg har problemer med leveren. For to uker siden la jeg om kostholdet. Spiser nå mer frukt og grønt, fiber, melk og juice. Frokost og middag hver dag.

Skjønner ikke hvorfor jeg er kvalm..!?

Lenke til kommentar

Jeg brukte også og bli kvalm etter jeg har spist før, men så gjorde jeg det til en vane og spise litt mer, og etter det har alt blitt gradvis bedre :)

Spiser en del frukt jeg, det blir jeg aldri kvalm av, prøv å ta f.eks noen druer etter hvert måltid!

Lykke til og god bedring :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...