abitpower Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Vell, saken er at; Instalerte Ubuntu 6.10. Fikk snusen i at viss jeg ville ha wlan, måtte jeg instalere ndiswrapper. Klarte dette med stor hjelp fra forum osv. Lastet ned en windows driver til min D-Link USB divice. Instalerte den, men når jeg skrev "ndiswrapper -l" fann den bare driveren, og ikke USB'en. Vell, lastet ned en driver fra support sidene. Avinstalerte den gamle, instalerte den nye. Skrev "ndiswrapper -l" igjen, denne gangen med resultat av at den fant både diver, og divice Lastet inn Wireless Assistant. Men når jeg starter det, står det bare at den ikke finner noe tråløs antenne. Hmm tengte jeg. Gikk inn i terminal og trykket "iwconfig": lo no wireless extensions. eth0 no wireless extensions. sit0 no wireless extensions. USB'en lyser, Pc'en finner den i device manager. Men ingen vill godkjenne at det er en wlan sak Tips? Lenke til kommentar
abitpower Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Hmm... Ikke mye hjelp å få hær nei Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) har du lastet ndiswrapper modulene ? EDIT :: ta en titt på denne linken http://www.tnldp.org/index.php/Ndiswrapper for installasjon , konfigurering/klargjøring av ndiswrapper Endret 15. januar 2007 av ogger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå