Gjest medlem-77217 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hei du. Jeg sitter å lager et nyhets script for guilden min. Når jeg prøver å printe ut det hele støter jeg på et problem. Jeg har lyst til at hver nyhet skal være i hver sin boks. Når jeg prøver dette kommer det opp en error. Uten dette går det helt bra. <?PHP // Litt kode her og der // her skriver jeg ut echo "<div id="div1"><div id="div2"> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; ?> Hvorfor går det ikke? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Hei du. Jeg sitter å lager et nyhets script for guilden min. Når jeg prøver å printe ut det hele støter jeg på et problem. Jeg har lyst til at hver nyhet skal være i hver sin boks. Når jeg prøver dette kommer det opp en error. Uten dette går det helt bra. <?PHP // Litt kode her og der // her skriver jeg ut echo "<div id="div1"><div id="div2"> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; ?> Hvorfor går det ikke? 7720360[/snapback] echo "<div id="div1"><div id="div2"> Her vet ikke parser hvor streng begynner og slutter. Skal du bruke doble anførselstegn i html må du escape de (\") Endret 14. januar 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
kikkazz Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Hei du. Jeg sitter å lager et nyhets script for guilden min. Når jeg prøver å printe ut det hele støter jeg på et problem. Jeg har lyst til at hver nyhet skal være i hver sin boks. Når jeg prøver dette kommer det opp en error. Uten dette går det helt bra. <?PHP // Litt kode her og der // her skriver jeg ut echo "<div id="div1"><div id="div2"> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; ?> Hvorfor går det ikke? 7720360[/snapback] Du kan ikke ha " inni en echo, den markerer start og slutt. DU kan gjøre det på denne måten: echo "<div id='div1'><div id='div2'> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; eller du kan gjøre det som cruella sier: echo "<div id=\"div1\"><div id=\"div2\"> <a>$tittel</a><br /> <a>$nyhet</a> </div></div>"; Endret 14. januar 2007 av kikkazz Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ok, takker. Begge funket! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Eg kan anbefale deg å bruke ein editor som har highlightning, til dømes Notepad++ eller Notepad 2. Då vert dette lettare å oppdage slike feil, samt feil med parantesar. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Har Programmers Notepad, men den viste ikke noen forskjell! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå