MaSo Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Igår 1Mai ble det demontert både baklykter og blinklys på astraen, klart til soting. Sotespray Blinklys før og etter soting Lett og ta av blinklysene på opel astra, vir på glasset og trekk av Hull rett igjennom bilen Bilen uten lykter bak Det ferdige resultat Endret 3. mai 2007 av MaSo Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Jaja mensan foten av bremsan :!: Uansett, nå blir det fryd og gammen for astraen skal skifte sko og sokker Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 18. mai 2007 av MaSo Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Planen om nye felga blir liggende på hylla ei stund til... Gikk 4k på register reim skifte forje helg. og her om dagen fant jeg ut at den ene mancheten var ødelagt så nå må jeg bytte de + minst 1 driv knute.. Noen som har gjort dette før? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Planen om nye felga blir liggende på hylla ei stund til... Gikk 4k på register reim skifte forje helg. og her om dagen fant jeg ut at den ene mancheten var ødelagt så nå må jeg bytte de + minst 1 driv knute.. Noen som har gjort dette før? 8658435[/snapback] Jeg har akkurat skiftet drivknuter på min Astra! Haynesboka hjelper veldig lite når du skal ta knuten av akslingen. Måtte ty til vinkelsliper. Å sette de på gikk som en drøm. Husk å skift alle låsesplinter på akslingen før du setter den på igjen. Hovtang er en ting jeg anbefaler at du har. Endret 23. mai 2007 av david_almli Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Vinkelsliper? Hørtes litt vel brutalt ut syns nå jeg, har hørt ar det er nok å bare slå så skal den komme av seg selv Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Vinkelsliper? Hørtes litt vel brutalt ut syns nå jeg, har hørt ar det er nok å bare slå så skal den komme av seg selv 8680007[/snapback] Det var også det jeg prøvde i 2 dager! Jeg slo og slo og slo og slo den flyttet seg ikke en millimeter. I haynesboka har de plukket fra å satt sammen en ny Astra. Den delen på drivknuten som sitter utenpå akslingen delte jeg opp i 3 biter, alikevell måtte jeg slå de av. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Får håpe det ikke blir like mye stress for meg til helga da.. Brukte du lang tid på å få skiftet dette? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Får håpe det ikke blir like mye stress for meg til helga da..Brukte du lang tid på å få skiftet dette? 8681963[/snapback] Når jeg først fikk den av den gamme tok det ca. 20min fra jeg satte på den nye til jeg var ute å kjørte. Fyll knuten med MYE gris / smorning, det er en fordel at du har en silikonpresse med en spiss tupp så du får grisen godt inn i knuten. Etter det fyller du opp mansjetten med enda mere gris å setter den på. Hvis du kjøper uorginal knute fra opel-forhandler så er det med en ganske forståelig bruksanvisning. Husk for guds skyld å etterfylle girolje!! Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Takk for infoen, ja får gjøre det Hatt dårlig erfaring eller? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Lysene er montert, kabler er på plass og bryteren er gjort usynlig. Den brytern er litt rar med tanke på at den lyser rødt når lysene er på, og grønnt når de er av slått 8466232[/snapback] Hvorfor brukte du ikke det ferdiopplagte ledningsnettet til tåkelysene Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Det var rett og slett fordi det ikke var satt opp ledningsnett på høyre side, mangel på bryter og relè Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det var rett og slett fordi det ikke var satt opp ledningsnett på høyre side, mangel på bryter og relè 8687505[/snapback] Jeg er sikker på at det ligger der! Jeg måtte lete lenge etter ledningene jeg å. Knapp, rele og sikring finner du hos en skraphandler. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Det var rett og slett fordi det ikke var satt opp ledningsnett på høyre side, mangel på bryter og relè 8687505[/snapback] Jeg er sikker på at det ligger der! Jeg måtte lete lenge etter ledningene jeg å. Knapp, rele og sikring finner du hos en skraphandler. 8689809[/snapback] Du har sikkert rett, men jeg var lei av å leite så jeg la bare nytt, tok ikke lange tiden Håper delene er kommet idag så jeg kan få bilen på veien til helga Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 må du ta bilde når det skal skiftes drivknuter da Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Tok bare 1 eller 2 stk, men du snakket jo om at du tok mens jeg herja tulling med vinkelsliperen Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 jepp tok et bilde hhee men du måjo laste opp de du tok da Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 jepp tok et bilde hhee men du måjo laste opp de du tok da 8773039[/snapback] Joda skal gjør det i morgen på jobb Fiksa forresten noe mer nå nettopp :!: Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Lørdagen skifta jeg den ødelagte drivknuten Etter mye bank og slit, så løsnet den helt inne å da var det bare ett å gjøre, nemlig å finne frem vinkelslipern å kutte dritten! :!: Tok også å fikset en lekasje i bagasjeluka igår. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) HAHA! Jeg sa at det ikke var bare å kakke den av Evig leve vinkelsliper! Endret 17. juni 2007 av david_almli Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 hehe, har ikke engang den haynesboka, så bare på den nye knuten hvordan det kunne gjøres, men det funket ikke. Kuttt å slip funket hest for meg å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå