MaSo Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Martin fikk kjøre calibra lørdag den 27 Planen er å selge bilen å være bil løs i 2-3mnd å kjøpe en ny/gammel bil Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Martin fikk kjøre calibra lørdag den 27 7818339[/snapback] Jeg kondolerer. :/ Skal du ha deg Calibra? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Martin fikk kjøre calibra lørdag den 27 7818339[/snapback] Jeg kondolerer. :/ Skal du ha deg Calibra? 7819048[/snapback] Kondolerer? Calibra er fin fin bil det Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Å kondolere ja, det er vist noe man gjør når noen man er glad i o.l nettopp har død o.l Ja planen er å kjøpe en en calibra 16v eller en 4x4 turbo. problemet blir å finne en svart en som ikke har altforlang km.stand og som ikke er rævkjørt av ungdoms gutter som bruker stjerne/flat skruhjern på torx etc Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 ja, det er ikke lett. Rust er også en annen ting. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) eh rust er ikke det største problemet, kommer helt annpå hvor mye det er, jeg vil heller ha rust enn en ihjel skrudd motor. Bare å finne en som ikke er kjørt i de største byene Endret 28. januar 2007 av MaSo Lenke til kommentar
AutoShine_SinghMS Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Var å hentet lyktene som jeg bestillte litt før jul, får se om jeg får montert dem iløpet av uka eller neste helg. Når det gjelder styling så har jeg forelsket meg i Rieger Infinity 1 Hekk Front fanger Side Skjørt Pen astra det der ja, litt høy kansje? 7721302[/snapback] Hei ,, dette er Singh,, har en opel astra 1,8l besin club 1996.. Jeg trenger hjelp med å sette opp Rieger Infinity 1... Kan du gi meg noe råd eller tips ,, Takk .. Lenke til kommentar
325icab_88 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 ja, det er ikke lett. Rust er også en annen ting. 7820094[/snapback] det største problemet med 4X4 er girkassa...den tar veldig ofte kvelden. Rust er selvsagt også et problem med calibra som med andre eldre biler. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 ja, det er ikke lett. Rust er også en annen ting. 7820094[/snapback] det største problemet med 4X4 er girkassa...den tar veldig ofte kvelden. Rust er selvsagt også et problem med calibra som med andre eldre biler. 7833614[/snapback] hørt også toppen er veldig svak? motoren, er den no stor forskjell fra vectraen? Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) AutoShine_SinghMS Aldri hatt noe med styling å gjøre så der kan jeg ikke hjelpe deg snapback Aldri hørt noe større problemer om girkassen på disse bilene, men det kan godt hende for 4x4 turbo skal vist være en problem bil til opel (vet ikke hvor sant dette er) Har ikke hørt noe om at toppen er svakere på disse motorene Alle Calibra fra 1993 – 1996:I registeret finnes det ett mellomhjul kalt GF50 originalt. De fleste Calibra på veien i dag har nok fått byttet ut dette nå så problemet er nok minimalt, men jeg tar det med likevel. Dette mellomhjulet kan med uten forvarsel kollapse og føre til store reperasjoner da registeret ryker. (Dette grunnet en fabrikkfeil i mellomhjulet som gjør at det kan låse seg). Man bør derfor forsøke å få ett eller annet bevis på at registeret er byttet sammen med dette mellomhjulet (og gjerne komplett med vannpumpe og strammehjul). Er du i tvil (ikke får dokumentasjon på når det sist er byttet) vil jeg anbefale ett registerbytte umiddelbart om du kjøper Calibra. Det nye mellomhjulet som ikke har dette problemet kalles GF25 [Takk til Calibra.no] Endret 31. januar 2007 av MaSo Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Visst du har planer om å kjøpe calibra, bør du absolutt ta deg en tur på calibra.no, veldig mange med mye erfaringer der Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 det som også er fett, er opel vectra A med calibra front, All opel problemmer gjennom årene startet i starten av 1990 tallet. og er forsatt en del problemmer som må løses med de nye og tro meg. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 hva er greia med v-tec motor? Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 hva er greia med v-tec motor? 7860291[/snapback] Tror du er i feil worklog her kjøres det opel/tysker å ikke honda/jappse Jeg er bare generelt forvirret.. vet ikke om jeg skal bytte bil eller noe Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 jeg skjønner deg veldig godt, og jeg skal si deg at å finne en strøken calibra skal du lete lenge etter, hadde jeg vært deg så hadde jeg nok tatt en annen bil, motoren som sagt kan være positiv på disse bilene, men da er du heldig, rust er jo en del av bilen, men det er ikke calibraen alene om, fleste bilene som begynner å bli gamle ruster like mye. har du kikket på en vectra for eksempel? tror calibraen og vectra egentlig samme kassori vis jeg ikke tar helt feil, hørt mange har fått en vectra motor i en calibra osv og. OG så klart om person som er registert på bilforumet.net har fått til å få calibra fronten på en vectra! hvor fett er ikke det! Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Tror ikke det blir noe salg av bilen, det som har mest og si er at jeg aldri kan finne noe bil til en gunstig pris som er i bedre stand enn den jeg har idag Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Dårlig me updates her nå .. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Er ikke så rart når snowboard sesongen endelig kom, kvinnfolk i fleng og drikking 2gang i uka (er konstant fattig :!: ) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 hva er greia med v-tec motor? 7860291[/snapback] Du tenker kanskje på Eco-tec? Som opel har? Det er ivhertfall noe de bruker på 16-ventilersmotorene sine, hva det er forno kan jeg ikke direkte svare på, men vil tru det er noe som gjør at når du er over et visst turtall så får du en haug av hester og den pøser på med bensin eller noe. Motorne til opel har en del hester ift. syl.volum. 1.6liters eco-tec ha rjo 101hk.. den spruter greit avgårde den Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 En 316i (M40) har jo også 101(eller er det 102) hestekrefter. Er jo ikke det sykeste man gjør, å hente ut det antallet hester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå