erasmussen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 tror bare jeg går for 30-30senking, også bytter jeg framme i første omgangTror at 50senk frame vil sørge for permanent veiskraping med eksospåtta Vil anbefalle en hel del mer foran enn bak utseendemessig iallefall. Hvis du måler avstanden mellom dekk og hjulbue foran og bak, så har du jo MYE mer å gå på foran. hva med 50 foran og 0 bak? Er det trangt i hjulbuene bak? Tenker i forhold til potensiell subbing Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 er jævli trangt bake Har kjøpt 35mm senk fremme, mener det er orginale opel fjære samt Hjullager h/v Nødblink knapp Bremsebånd h/v Bremsetrommler h/v Monterings kit også må jeg finne beltespenna til midtsete, gidder ikke å kjøpe nytt da dette koster laaangt over 1000kr Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Har kjøpt inn litt småstasj idag, nytt komponentsett framme, Alpine ett eller anna (slim edition) samt dempemateriale Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Deler har ankommet, så det blir skruing hele denna uka TÜV godkjenning er viktig Mmm Brembo Alt som skal monteres i bilen så langt, over 30kg uten høytalerene Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Har fått litt mer leketøy idag Focal Dempematter og nytt alpine 2veis komponentsett fremme Monterte ny nødblink bryter igår (den gamle var teipet over Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Begynner og ta form nå da men ville heller lagt penger i ny bil istede, siden du snakket om og kvitte deg med denne Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Nå skal jeg ut å vaske min Opel Astra 1.6 Sport - 97! Virkelig inspirerende å se at bilen kan piffes opp såpass! Hadde det vært noen bilferdigheter innad i min sjel hadde jeg kanskje gjort noe med det også. Men den gang ei! Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Begynner og ta form nå da men ville heller lagt penger i ny bil istede, siden du snakket om og kvitte deg med denne Om jeg gidder å legge litt arbeid i bilen så kan jeg altids bytte motor, å da er det egentlig en knall bil, men føler for bil me turbo og helst rwd Meste parten av det som byttes på denna bilen er jo nødvendige deler å bytte. Slitedeler o.l Nå skal jeg ut å vaske min Opel Astra 1.6 Sport - 97! Virkelig inspirerende å se at bilen kan piffes opp såpass! Hadde det vært noen bilferdigheter innad i min sjel hadde jeg kanskje gjort noe med det også. Men den gang ei! Er det et hint til at jeg bør vaske min? Opel Astra er vel en av di bilene til opel som har mest potensiale og ikke minst forkjellige deler for å få en bil uten om det vanlige Takk takk alltid hyggelig å høre slikt Disse trådene er jo til for og inspirere andre Noen som har peiling på hvordan man får løs konen fra endeleddet og ned på fjærbeinet? Endret 7. juni 2008 av MaSo Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Tæsj eller endeleddavdrager fra biltema. En tæsj kan du fin lage selv med flattjern, bolt og en mutter Endret 7. juni 2008 av david_almli Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Tæsj eller endelettavdrager fra biltema.En tæsj kan du fin lage selv med flattjern, bolt og en mutter om jeg hadde vist hvordan den så ut så kansje det ja Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Du setter spissen på bolten i enden på bolten på endeleddet og strammer til. Da skal det gi etter. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Fikk det løst, kommer bilder å update på mandagen. Men kan nevne at jeg har fått feile lager... så bilen kommer ikke på veien før neste helg Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) *UPDATE!* Den grinate konen hadde ikke en sjangs mot denne saken Når jeg endelig hadde fått løst endeleddet fra fjærbeinet så var det bare 2 muttere på toppen som hold hele greia oppe Var hos en gammel lærer og bekjent av meg og faren min for å få presset ut de gamle lagerene og få montert inn de nye, dette viste seg å være værre enn først antatt Det gamle lageret løsnet ikke fra navet så det blir vel litt av en tryllekunst å få av vil jeg tro... Den 5tons pressa han hadde klarte ikke å presse ut hele lageret Men skal stikke på et verksted med en 40tons presse å knø det ut på et vis Kan forøvrig nevne at de har prestert og sende meg feile hjullager, jeg skal ha 64mm og de har sendt 72mm Det er litt forskjell på de nye og gamle fjæren Fikk lånt meg en bil i helga, en Mercedes c180 Må ærlig innrømme at dette er noe av det mest deigaktige eg har kjørt, å automatkassen er ikke mye å skryte av PS: Får beklage at ikke alle bildene er lastet opp på samme måte (får av en eller annen grunn ikke lastet opp 2 av bildene på samme måte) Også får jeg ikke slettet det nedeste bildet som vises 2 ganger Endret 10. juni 2008 av MaSo Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 *UPDATE* Siste del av montering av div forstillings deler Jeg prøvde å skru av skiva med en slagskrutrekker, dette viste seg å være en meget dårlig ide ettersom at skruen var herpa og jeg presterte og få litt av handflata i klem når jeg slo. Bannskapet hørtes i hele nabolaget når jeg ropte av smerte Jeg tenkte jeg skur bore ut skruen siden den bare er der for at det skal bli lettere å treffe hullenetil navet når men skal skru på dekkene, jeg fant ut når jeg hadde ødelagt skruen totalt at jeg ikke trengte å ta av skiva Bytta ende ledd, dette var en MEGET simpel jobb, løsne på mutteren på undersiden og tell hvor mange gang den er skrudd inn. Mitt var skrudd 18.5 gang rundt Det andre fjærbeinet med nyfjæra Skrukompisen min Tok også en kattevask av motoren siden det hadde rent over med bremseveske i motorrommet Før og etter bilde: Før og etter senking og fjerning av skvettlapper etc. Var i bjerkvik på en test tur igår og fikk øye på denne saken Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 var og tok litt bilder igår Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Begynn vel og komme sæ etterkvært detta Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Begynn vel og komme sæ etterkvært detta Hehe sir du hver gang Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Tja e nu meir som kunne vært gjort da Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Tja e nu meir som kunne vært gjort da Klart, kunne vaska den å polert Gidder ikke nå bodykit på en 1.6, går mer enn sakte nok fra før... Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Var og fikk meg en opplevelse for livet idag, fikk meg en kjapp prøvetur med en Ford Granada med V8 motor og alt for mye dreiemoment og hester. bilen slapp på ræva i 3gir bare med litt gasspådrag, helt sykt! synd at det er så sykt dårlig veier her i nord da... Kan jo si at jeg har sotte på med mye rart, men ingen av de bilene har vært så brutal som denne granadaen som ikke engang går med overtrykk Les om prosjektet her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå