MaSo Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Har vært inne på tanken om senking, og jeg så at ei foring bak kan trenge en utskiftning Trur nok jeg blir og gå for disse weitec fjærene istede for KW senkefjærer pga ganske stor prisforskjell Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Har byttet den andre drivknuten idag, gikk bra mye kjapper enn det gjor første gang Bilder kommer i morgen, samt at jeg skal prøve å bytte endeledd på venstreside også Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Skiva er bra liten i forhold til felgen, utrolig at den kan bremse de "enorme" kreftene i bilen min Brukte vinkelsliper metoden på denne siden også, sparte enormt me tid Endret 23. mai 2008 av MaSo Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Nå er det bare stylinga som mangler! Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Nå er det bare stylinga som mangler! Styling kommer ikke på denna bilen, ikke me den motoren jeg har i nå iallfall, går for sakte allerede Vet du om det er større dimensjoner på drivverket på 1.8-2.0 motorene? Kjører jo det jeg har i småbiter Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Om du skal skifte motor, må du minst ha en C20ne med en f20 sportsgirkasse Eneste med drivverket jeg kan tenke meg er anderledes er lengda på akslingene! En jeg vet om selger en c20let til 17000,- med ledningsnett! Tror astran hadde gått noe jævli med den motoren. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Får man godkjent bilen med denne motoren da? Er jo den motoren som står i 8v calibra og vectra a c20let blir nok ikke aktuellt i astraen etter som jeg vil ha bilen godkjent, men 204hk turbomotor hadde vært morsomt ja Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Astraen er levert med den motoren, så godkjenning tror jeg ikke er det verste. Det er jo bare 15hk mere i den. Det positive er at det er 170nm ved 2600rpm Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Astraen er levert med den motoren, så godkjenning tror jeg ikke er det verste.Det er jo bare 15hk mere i den. Det positive er at det er 170nm ved 2600rpm Hmm spørs om det er vits med noe oppgradering da, enn c20xe motor? må jo være knall, er det ikke den som står i GSIen? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Den er jo ganske sprek da! Da må du nok bytte til skivebremser bak! Du har jo motoren som står i Astra sportive da, den er enkel å få tak i! 1,8 med 125hk Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Den er jo ganske sprek da!Da må du nok bytte til skivebremser bak! Du har jo motoren som står i Astra sportive da, den er enkel å få tak i! 1,8 med 125hk Hvilken girkasse trengs det til den motoren? Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Har vært inne på tanken om senking, og jeg så at ei foring bak kan trenge en utskiftning Trur nok jeg blir og gå for disse weitec fjærene istede for KW senkefjærer pga ganske stor prisforskjell Ikke kjøp Weitec! Det har jeg dårlige erfaringer med. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Har vært inne på tanken om senking, og jeg så at ei foring bak kan trenge en utskiftning Trur nok jeg blir og gå for disse weitec fjærene istede for KW senkefjærer pga ganske stor prisforskjell Ikke kjøp Weitec! Det har jeg dårlige erfaringer med. Vel... Fortell om de dårlige erfaringene dine da? Endret 26. mai 2008 av alexsnader Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Kjøpte et komplett senkesett fra Weitec i høst til en Vw Vento. - Bunning av fjæring oppstod lett - langt ifra stivt nok - subbing, riktignok bare med 17" - "Sportsdemperene" er, etter hva jeg har hørt i etterkant, billige orginale Monroe oljedempere Så nå har jeg byttet til FK AK-series justerbart istedet - mye bedre! Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Den er jo ganske sprek da!Da må du nok bytte til skivebremser bak! Du har jo motoren som står i Astra sportive da, den er enkel å få tak i! 1,8 med 125hk Hvilken girkasse trengs det til den motoren? Den bruker en F18! Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Har et defekt hjullager, så jeg blir å bytte begge framme, siden jeg må ned me hele dempertårnet så bytter jeg bare til senkesett også tror jeg Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja når du først har tatt ut fjerbeinet så kan du like godt bytte til senkesett, ikke tenkt på noe annet Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Men lurer på om 50/30 senk blir litt for mye og kansje heller skal senke 30/30 eller 30/0 Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 På bildene ser det ut som hjulbuene ikke er høye, altså den bak er litt lavere. Det må du tenke litt på sånn at det ikke ser ut som at bilen er senka mer bak enn framme Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) tror bare jeg går for 30-30senking, også bytter jeg framme i første omgang Tror at 50senk frame vil sørge for permanent veiskraping med eksospåtta Endret 27. mai 2008 av MaSo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå