hce Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 På canon.no virker det som det er feil informasjon angående kameraene, om man laster ned brosjyren så får man andre blendertall enn de som er på canon.no. Komplett.no er også enige om at linsen er 2.8/4.9. Angående kamera 850IS så vurderte jeg dette en stund, men etter å ha sett ganske mange bilder med elendig skarphet i hjørnene så valgte jeg det bort. De fleste tester påpeker at vidvinkellinsen til 850IS har for dårlig skarphet i hjørnene. Uansett så klarer begge kameraene film i 640x480 30 bps. 850IS har i tillegg en modus som lar deg kjøre 60 bps i QVGA (320x240). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Kutt ut da. Du er utrolig til å kværrulere.Det var da fælt til reaksjon da Beklager om jeg tråkket på en øm tå, men alt jeg ba om var bevis for hvilken informasjon som var riktig, slik at jeg kan ha riktige spesifikasjoner å gi kunder. Det var ikke ment som kverulering.Jeg har sagt at jeg har hatt begge... Og jeg har testet begge, og beholdt 900Ti.Så på objektivet på begge, så ser du at lysstyrken stemmer iallefall. Jepp. Sjekket på jobben i dag, og det viser seg at informasjonen på Canons skandinaviske sider er feil hva gjelder Ixus 900Ti. Det er synd, ettersom det kan villede mer enn veilede de som sjekker dette før kjøp.Du er så gjennomsyret Canon fientlig og skal til enhver til kværrulere med de som sier imot deg. Nå skal du roe ned den useriøse tonen og kranglingen her. Siden jeg satt fot på dette forumet har jeg blitt kalt Canon fiendtlig (stort sett av deg) og medlem av "Canon-klanen" fordi jeg flere ganger har forsvart Canon mot andre merker. Og noe jeg vil ha svar på fra deg er dette; Hvordan vil en evt. Canon-fiendtlighet gi seg utslag i at jeg synes Ixus 900Ti ikke er så mye bedre enn Ixus 850IS? Begge modellene er Canon modeller, noe jeg trodde du visste, og min uvithenhet (uvitenhet er forøvrig ikke synonymt med fiendtlighet) baserte seg på feil informasjon fra Canons hjemmesider. Forøvrig virker du ganske så gjennomsyret av Canon-fanatisme når du må svare en som sier noe du opplever som kritikk av Canon, på den måten du nettopp gjorde. Forventer et svar... hvis ikke, så regner jeg med at du forstår at det du sa var, rett og slett, dumt og lite gjennomtenkt. Ikke rart jeg anbefaler JP fremfor deg.!Eh... den forsto jeg ikke helt. Anbefaler Japan Photo fremfor meg? Uansett har jeg ikke sett at du har anbefalt Japan Photo fremfor meg (eller butikken jeg jobber for) noen steder, men vil også gjerne ha en forklaring på hvorfor du mener Japan Photo er så mye bedre. Kan bli morsomt å svare på Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Her er dine uttalelser som jeg tolker som fientlige: I ditt første innlegg så virker det som du mener eneste fordel med Ixus 900Ti (heretter 900) er at det er laget av Titan. Du skriver at det er din personlige mening, så det er jo grit. Men jeg mener at du som er i den posisjonen du er i burde ha visst bedre spesifikasjonene for disse kameraene. Du sier videre at du tipper at Canon har laget 900 som en ”skrytemodell” som om det ikke er noe bedre, men kun for å skryte. Jeg mener at serien heter Ixus og hvilke modeller som er toppmodell har da hele tiden vært den med høyest tall. Jeg lister derfor opp en liste over de faktiske forskjellene og den viser klart at 900 har mange flere fortrinn imot 850. Du lister deretter opp alle punkt jeg har skrevet og prøver dermed å så tvil over det jeg har skrevet (at alt jeg skrev skulle være feil). Du burde etter min mening spurt hvor jeg hadde dataene fra før du postet den imot. Mulig jeg overreagerte litt, men synes du også var litt ufin. Har også tidligere oppfattet dine utalelser som litt spesielle, men gidder ikke å ”krangle” om dette. Jeg mener at Japan Photo er bedre på den måten at de går ikke ut og snakker nedsettende om produkter de selger til fordel for andre produkter. JP snakker heller ikke om ting de ikke vet sikkert. Nå har vell Canon noe av skylden også i dette tilfelle, så er det sagt. Ellers må jeg si at den service’en jeg har fått fra JP overgår alle andre, spesielt fra Kristian i Fr.stad. S Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Her er dine uttalelser som jeg tolker som fientlige: I ditt første innlegg så virker det som du mener eneste fordel med Ixus 900Ti (heretter 900) er at det er laget av Titan. Du skriver at det er din personlige mening, så det er jo grit. Men jeg mener at du som er i den posisjonen du er i burde ha visst bedre spesifikasjonene for disse kameraene. Du sier videre at du tipper at Canon har laget 900 som en ”skrytemodell” som om det ikke er noe bedre, men kun for å skryte. Jeg mener at serien heter Ixus og hvilke modeller som er toppmodell har da hele tiden vært den med høyest tall. Jeg lister derfor opp en liste over de faktiske forskjellene og den viser klart at 900 har mange flere fortrinn imot 850. Du lister deretter opp alle punkt jeg har skrevet og prøver dermed å så tvil over det jeg har skrevet (at alt jeg skrev skulle være feil). Du burde etter min mening spurt hvor jeg hadde dataene fra før du postet den imot. Jeg trodde nok litt for mye på Canons sider i denne saken. At spesifikasjonene på Ixus 900Ti var feil var muligens også grunnen til at de var utelatt på de norske sidene. Jeg burde nok kanskje ha sjekket kameraet litt nøyere får jeg uttalte meg så sterkt, men det var ikke ment som kritikk rettet direkte mot deg. At jeg mente 900Ti var en skrytemodell er ikke kritikk mot Canon, men et slags varsko om at jeg mente 900Ti var mer ment for de som ville ha det kuleste kameraet på markedet, og "skryte" av det. Det finnes slike skrytemodeller fra de fleste produsenter. Jeg mener fortsatt at 900Ti er et kamera man skryte av, men nå kanskje enda mer pga. bedre spesifikasjoner enn jeg først trodde. Ixus 850IS har jeg ikke vært fiendtlig mot så mye som et sekund. Jeg har faktisk forsvart det mot de som vektlegger uskarpheten i hjørnene som en grunn til å styre unna kameraet foran f.eks. Panasonic Lumix FX07 som er betraktelig verre på støy. Ixus 850IS er et fantastisk kamera, og jeg vurderte nylig å bytte ut min gamle Ixus V3 med dette. Hadde jeg vært gjennomsyret av Canon-fiendtlighet tror jeg ikke jeg ville vurdert dette Mulig jeg overreagerte litt, men synes du også var litt ufin. Har også tidligere oppfattet dine utalelser som litt spesielle, men gidder ikke å ”krangle” om dette. Jeg har til tider noe sterke meninger, jeg kan være enig i det :!: Jeg mener at Japan Photo er bedre på den måten at de går ikke ut og snakker nedsettende om produkter de selger til fordel for andre produkter. JP snakker heller ikke om ting de ikke vet sikkert.Nå har vell Canon noe av skylden også i dette tilfelle, så er det sagt. Det er umulig å vite absolutt alle spesifikasjoner om alle kamera (vi har ca. 50-60 forskjellige digitalkamera på lager), så når noen spør om spesifikasjoner spesielt må jeg ofte ta brosjyre eller nettet til hjelp for å finne disse. I denne saken var dessverre Canons egne opplysninger feil, og da ble også min informasjon feil. I butikken er det sjelden noen spør om såpass nøyaktige spesifikasjoner som oppløsning på skjerm for eksempel. For ordens skyld kan jeg nevne at jeg kvalitetssjekket Canons norske brosjyrer. De innehar så vidt jeg kan se riktige spesifikasjoner på Ixus 900Ti. Ellers har riktignok snakket nedsettende om Ixus 900Ti mot Ixus 850IS pga. feil informasjon. Men jeg innehar noe sterkere personlige meninger på forumet enn i butikken. I butikken er jeg mer forsiktig fordi jeg representerer butikken, noe jeg ikke gjør på forumet. Hva jeg sier på forumet, gjenspeiler ikke nødvendigvis hva jeg sier til kunder. Jeg har aldri i butikken snakket nedsettende om produkter vi ikke fører. Det gir et inntrykk av useriøsitet, og jeg tror vi kunne mistet flere kunder på dette. Du må bare ta mitt ord på at jeg i butikken opptrer annerledes enn jeg gjør her, og foretrekker faktisk at kunden tar et valg fremfor at jeg tar det for han/henne. I de tilfeller hvor kunden spør direkte "hva ville du valgt", så sier jeg min ærlige mening, men vektlegger at det går på mine personlige preferanser. Ellers må jeg si at den service’en jeg har fått fra JP overgår alle andre, spesielt fra Kristian i Fr.stad. S 7742339[/snapback] Japan Photo har veldig mange dyktige medarbeidere, og hovedgrunnen til at de får mye pepper på forumet, er at det er mange som bruker de og det er stort sett de misfornøyde man hører fra. Har heller ingen grunn til å være fiendtlig mot Japan Photo da jeg ble tilbudt jobb der for et halvt år siden (i følge den norske sjefen er det et stående tilbud, eller var det da ihvertfall), og så lenge større kjeder opererer i byene, drar de også flere potensielle kunder til oss da de får kundene ut av stua og ut i byen på fotohandel. Ironisk nok tjener butikkene på hverandre på grunn av dette. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Ok men afseth nå ble jeg usikker her, skal ha meg et 850, er det bedre en Ti900 ? Bruker mye makro og bilder av folk ^_^ Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Ok men afseth nå ble jeg usikker her, skal ha meg et 850, er det bedre en Ti900 ? Bruker mye makro og bilder av folk ^_^ 7746095[/snapback] Hei Gamerman. Både 850 & 900 har begge plusser og minuser, om det ene er bedre enn det andre kommer ann på hvilke egenskaper du selv vektlegger høyest. Legger ved listen over fordeler ved begge kameraene igjen: Fordeler med 900Ti: - 900Ti har mulighet for raskere lukkerhastighet noe som er kjekt på dagtid/utebilder. - 900Ti har bedre rekkevidde på blits både på tele og vidvinkel - 900Ti har bedre skjerm med flere punkter - 900Ti har bedre ytelse på serieopptak - 900Ti bedre oppløsning på video opptak - 900Ti har bedre tele - 900Ti er mer lyssterk på tele - 900Ti er mye bedre bygget Fordeler med 850IS: - 850IS har IS - 850IS har mer vidvinkel - 850IS har noe kortere nærgrense - 850IS koster 400kr mindre EDIT: Du sier du bruker mye macro, og da har 850 et fortrinn ved at du kan holde kamera nærmere objektet du skal fotografere. Endret 17. januar 2007 av Snakenor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg var ute etter svar på samme spørsmål, da jeg vurderer begge kameraene. I denne tråden var det for mye støy og flisespikkeri til å finne noe brukbart. Synd egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg endte opp med et IXUS 850IS, så får jeg håpe at jeg blir fornøyd. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg endte opp med et IXUS 850IS, så får jeg håpe at jeg blir fornøyd. 7774447[/snapback] Det blir du sikkert. Gratulerer :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Jeg endte opp med et IXUS 850IS, så får jeg håpe at jeg blir fornøyd. 7774447[/snapback] Det blir du sikkert. Gratulerer :-) 7775176[/snapback] Takker Hadde egentlig sett meg ut 900Ti, men så leste jeg endel rundt, og fant ut bildestabilisator veier mer enn megapixler. Vurderte å gå ned til 800, da Komplett hadde tilbud på det i helga, men det har DIG II, og ikke DIG III. Mange vurderinger Så da ble det sånn. Endret 22. januar 2007 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg endte opp med et IXUS 850IS, så får jeg håpe at jeg blir fornøyd. 7774447[/snapback] Det blir du sikkert. Gratulerer :-) 7775176[/snapback] Takker Hadde egentlig sett meg ut 900Ti, men så leste jeg endel rundt, og fant ut bildestabilisator veier mer enn megapixler. Vurderte å gå ned til 800, da Komplett hadde tilbud på det i helga, men det har DIG II, og ikke DIG III. Mange vurderinger Så da ble det sånn. 7775408[/snapback] Ja megepixler betyr lite. Man bør se helt bort ifra det og heller fokusere på alle de andre forskjellene som er ved disse to flotte kameraene (i denne klassen). Hva som er viktigst er forskjellig for alle. 800Is er forøvrig et godt kamera det også. :-) S Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Vel, har brukt mitt Ixus 850IS noen dager nå, og tatt masse bilder. Kan bare skryte av det, og jeg synes det tar utmerkede bilder. Ved høyeste oppløsning kunne det bli litt uklart i 1 hjørne ved bilder tatt utendørs, men jeg har tatt masse bilder innendørs, med blits, og der synes det ikke. Ixus 850 IS anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå